Ik ben nu al een tijdje bezig met het programmeren met C++ codes. ik gebruik momenteel een gedownloade beta versie maar wil graag een uitgebrijder programma. ik twijfel over microsoft visual basic. weet iemand mischien een beter programma om met C++ te programmeren?
C++ is van microsoft! Anders zou je C# moeten gaan doen, maar het nadeel is dat C# geen pointers bevat... Microsoft heeft C uit gebreid en hier dan C++ van gemaakt... Op dit moment is het nieuwste paket van microsoft .net, als je bijv voor gamecube,gba , xbox of linux wild gaan programmeren kun je ook gebruik maken van freeware C++ compilers, maar die werken tog net iets minder als visual c++ van microsoft... Naast C++ heeft microsoft ook J++ (Java variant) en natuurlijk Visual Basic, verder is geloof de licentie voor xml ook in microsofts handen. grtz, N-Freak
Persoonlijk gebruik ik liever Delphi van Borland en heel soms ook Delphi Builder (eenvoudigere uitgave). Codes van de programmas lijken best veel op elkaar.
Jep, C is een van de krachtigste talen, als het niet de krachtigste is! Zelf hou ik me meer bezig met php + mysql + xml Niet egt programmeer talen meer scripting talen, maar je kan er tog erug veel mee...
OK thnx voor de info ps. C++ is geen taal speciaal van microsoft het is gewoon een sterkere taal dan C en is niet door microsoft ontwikkelt maar gewoon een algemene taal
Je moet linux op je pc installeren, (heb ik ook, via dual boot) en dan met gcc kun je c en c++ compilen en programmeren.
op de Erasmus Uni werken wij met java. En in het begin vooral met de BlueJ. En inderdaad alle talen lijken enigzins op elkaar..mjah boeie welke je gebruikt, als je er maar iets leuks mee kan bouwen..