Eey gasten, Weten jullie misschien wat de shift-glitch inhoudt in PGR2? Ik zat met mensen als Baldheadbasher, General E Live en Ch0mpr te spelen en dan hebben ze het er de hele tijd over, maar ik weet niet wat ze ermee bedoelen, Greetz, Piwi
Dat zijn foutjes in het spel waardoor je dingen kunt doen die eigenlijk niet horen. Die shift-glitch is een manier om buiten de baan te komen. Precies weet ik het niet. Een langzame auto wordt door een snelle auto geboost, vlak voor een scherpe bocht houdt de snelle auto iets in en geeft daarna weer gas, hierdoor botst de langzame voorste auto iets eerder dan de snelle. De voorste auto springt omhoog en de achterste schiet eronder zodat je uit het spel wordt geschoten. Je komt dan aan de andere kant van de vangrail terecht.
De shift glitch is dat je op een recht stuk sneller schakeld (shiften is schakelen). Ben je op een rechts stuk rijd doe je heel snel b a en dan weer door rijden, zo schakel je heel al ben je heel laag in de toeren snel en kun je veel harder schijnt, ik weet niet exact of het b a is maar volgens mij wel. greetz wooly
Het is toch ook gewoon logisch lijkt me? Door handmatig te schakelen of door bv dat b-a of andersom (ik weet t ook ff niet) kun je de auto meer toeren laten maken in de versnelling, dus gaat ie sneller vooruit. Weet niet of dit wel een glitch is eigenlijk, meer realisme.
Sterker nog, als je handmatig schakelt ben je veel sneller als je dat automatische laat doen. Het probleem is alleen dat de meeste onder ons het niet zo goed kunnen en dat, dat dan weer niet sneller is. Maar kun je goed schakelen dan ben je een stuk sneller.