Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fisher

fisher Freestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Het antwoord

Dat ligt helemaal aan het budget
    heb je veel geld en een goed systeem ga je voor de nieuwste kaarten
    heb je minder geld kan je gaan voor onderstaande kaarten (€200)
    radeon 9800pro of geforce 6800le( bij Paradigit)

Laatst bewerkt: 24 okt 2004
  2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Het verschil tussen de X800 Pro en de X800 XT is dat de X800 XT meer pipelines heeft en sneller geclocked. Dat maakt hem dus ook beter dan de X800 Pro.

Om Far Cry, HL² en Doom³ goed te spelen heb je op zijn minst een Radeon 9800 Pro nodig (maar met een 9600 Pro gaat dat ook nog, zelfs met een 9200 Pro), maar als je het geld ervoor hebt moet je voor een Geforce 6800 GT of Radeon X800 Pro gaan.

3. chaosphere

chaosphere Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarvoor is de AMD sempron eigenlijk het meest geschikt? want ik zag pas op een site een AMD sempron 2800+ voor een zeer aantrekkelijke prijs, maar als sempron nix is dan kijk ik toch ff verder :9

4. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    voor half life moet je absoluut een x800 kopen...die zijn daarvoor veel sneller dan de geforce series.... Bij doom3 is het weer net andersom.

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

De Sempron's van 2400+ t/m 2800+ zijn de opvolgers van de Athlon XP, deze zijn dus op socket-A gebaseerd. De Sempron's hebben alleen de helft minder van het L2 cache geheugen. Dat is bij de Athlon XP 2800+ 512KB, en voor de Sempron 2800+ 256KB. Hierdoor is de Sempron wel wat langzamer, niet schrikbarend veel. Er zijn wel twee versies van de Athlon XP 2800+, de één is gebaseerd op de Thoroughbred B core, en de andere op de Barton core. De één heeft 256KB L2 cache en de andere 512KB. Er zijn ook twee versies van de Sempron, maar wat het verschil is weet ik niet.

Beiden zijn iig goed om games te spelen.

Code:
    [b]Athlon XP[/b]
    2800+ - 2250MHz - 256kB L2 cache - 166MHz FSB - Thoroughbred B 
    2800+ - 2083MHz - 512kB L2 cache - 166MHz FSB - Barton 

[b]Sempron[/b]
    2800+ - 2083MHz - 256kB L2 cache - 166MHz FSB - Thoroughbred B 
    2800+ - 2083MHz - 256kB L2 cache - 166MHz FSB - Thorton

Laatst bewerkt: 26 okt 2004
  6. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om een XP 3200 te kopen. Is dat slim kwa kwaliteit prijs verhouding en in vergelijking met de pentium?

7. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Behuizing Chieftec Dragon MidiTower Zwart, I/O Front, 360W info
    Moederboard Asus K8N, S754, nForce3 250, 3xDDR, LAN info
    Processor AMD Athlon 64 3000+, 2.0Ghz, 512Kb cache,S-754,Box info
    CPU Cooler CoolerMaster 1U Copper CPU Cooler, S478, 754, 940 info
    Harddisk Western Digital 120Gb, 7200rpm, SATA150, 8Mb cache info
    Diskdrive NEC 3.5" Floppy Diskdrive 1.44Mb Zwart info
    Grafische kaart Club 3D Radeon 9800 Pro 128Mb, DVI, TVout, Retail info
    Monitor geen
    Toetsenbord geen
    Geheugen 2xDane-Elec Dimm 256Mb DDR SDram PC3200 info
    Muis geen
    CD-Rom drive Lite-On DVD-Rom 16x48x IDE Zwart, oem info
    Geluidskaart Creative SoundBlaster Live LS, bulk info
    Speakers geen
    Modem geen
    Besturing Microsoft Windows XP Home CD-Rom NL oem info
    Netwerkkaart Sitecom Easynetwork PCI card 10/100Mbps info
    Backup geen
    Controller S-ATA controller is geintegreerd op het moederbord info
    CD Writer NEC ND-3500A Dual Layer DVD+/-R(W) Zwart, bulk info
    Overige geen
    Overige geen
    -
    Prijs Euro 1.099,00 ( Euro 923,53 ex. btw )

ik nu deze pc samengesteld op informatique, nu is mijn vraag of dit allemaal bij elkaar kan. Ook had ik extra usb aansluitingen erbij geselecteerd, maar ik kreeg het advies dat er al 8 usb aansluitingen op het moederbord zaten. klopt dit, of is dit niet goed en moet ik toch nog die usb aansluitingen erbij bestellen?

EDIT/
    ik zou ook graag van iemand willen weten die ervaring heeft met informatique. Hoe kun je het bestellen, want ik kan alleen de offerte aanvragen. meot ik dan een email terug sturen naar dat adres dat ik het wil bestellen? Want een offerte is toch niet bindend??? :confused: :confused:

8. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    neem dan een 64 bit 3200+ daar zit veel meer toekomst in qua games en dergelijke.En de prijs kwalititeit weet ik niet zo omdat ik voor mijn pc aleen de 64 bits met pentium heb vergeleken.Je procesor hangt oook af van wat je met je pc wil doen: game?= amd 64 ,foto`s bewerken etc= intel.

9. fisher

fisher Freestyler

Leuk Bevonden:
    0
    informatie over moederbord
    geluid en lan zit er al op dus die kaarten hoef je denk ik niet meer en ja je hebt al 8 usb2 poorten
    Maar ik denk dat arjan84 of the answer hier je beter mee kan helpen

10. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat die info wel klopt (voor de zekerheid kijk even op www.asus.com)

Maar zoals ik jou samenstelling nu zie ben je goedkoper en waarschijnlijk beter uit als je het zelf overal inkoopt en je pc zelf inmekaar zet.Maar das gewoon mijn mening.Ik vind het veel voordelen hebben namelijk.Maar das geheel aan jou

11. Ghostkiller14

Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag de Asus x800 xt 256mb als nieuwe videokaart hebben...
    Maar nu is mijn vraag kan hij op mijn systeem wel optimaal draaien of moet ik voor een andere kaart gaan...

CPU Type Intel Pentium 4A, 2533 MHz (4.75 x 53:cool:
    Moederbordnaam Gigabyte GA-8SIML (3 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 2 DIMM, Audio, Video, LAN)
    Moederbord Chipset SiS 651
    Systeemgeheugen 768 MB (DDR SDRAM)
    BIOS Type AMI (08/22/02)
    Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
    Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
    Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

12. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet pcies wat voor type slot deze kaart nodig heeft (vraag dat ff aan the answer of killaz :))Maar ik denk dat het vooral afhangt van je voeding,ik had met mijn xfx geforce 6800 LE 128mb al problemen met mijn 300 watt voeding (voeding was al niet super maaar dit trok ie nouwlijks meer)dus daar moet je vooral na kijken verder moet je systeem het wel aankunnen lijkt me

13. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    AMD is goedkoper dan pentium. Maar als je XP 3200 neemt, kun je dan niet beter kiezen voor 64 2800 of sempron 3100?

14. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Zelfs op een 3,6GHz Pentium4 draait die kaart niet optimaal, wel beter ;). De X800 kaarten staan erom bekent dat ze ontzettend CPU afhankelijk zijn in tegenstelling tot de 6800 kaarten. Maargoed, afhankelijk van de kaart die je nu hebt, zal je zeker een snelheidswinst genieten :p.

De X800XT ondersteund maximaal AGP 8x, maar is downwards compatible met AGP4x moederboarden. Als je even CPU-Z download, kan je kijken wat je moederboard wel of niet kan.

Een offerte is inderdaad niet bindend. Als je het systeem op de website hebt samengesteld, moet je helemaal onderaan de pagina je persoonlijke gegevens invullen. Je kan kiezen hoe je de offerte wenst te ontvangen (e-mail, fax of per post), door de juiste info in te vullen. Wil je de offerte per e-mail ontvangen, vul je slechts je naam en je e-mail adres in. Wil je de offerte per post ontvangen, vul je uiteraardt bijbehorende info in. Je moet in iedergeval de offerte bevestigen om ergens werk van te kunnen maken. Lees anders eerst even de algemene leverings- en betalingsvoorwaarden op de website :).

Ik koop al jaren bij Informatique en ben zeer tevreden over de kwaliteit van zowel de winkel als de service afdeling :).

15. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Bij Doom 3 is de Geforce meestal minimum 10 fps sneller, bij HL² is de X800 meestal 5 fps sneller en de 6800 is soms zelf sneller.

M.a.w.: het verschil bij HL² is verre van zo groot als dat van bij Doom 3.

Voeding? Je zou minstens een 350W merkvoeding moeten hebben (ook voor een Geforce 6800). De 6800 of X800 zullen niet voluit op je systeem kunnen draaien omdat je processor te traag is (en je geheugen waarschijnlijk ook). Voor een X800 is je processor zeker te traag aangezien deze het meest van de processor afhankelijk is (de 6800 niet zo hard).

Mijn advies: Koop een X800 Pro/Geforce 6800 GT en gebruikt die €100 om te gebruiken voor een beter processor (dat zal misschien wel wat meer kosten dan €100).

Het prestatie verlies is toch te verwaarlozen (ongeveer 5fps), zelfs bij de X800 en 6800?

16. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ja inderdaad, het verschil (zover aanwezig) is te verwaarlozen.

17. Ghostkiller14

Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Ehm hoe kan ik erachterkomen wat voor voeding ik heb O-)

8)

18. fisher

fisher Freestyler

Leuk Bevonden:
    0
    kast opschroeven en op de sticker kijken. Volgens mij heeft Arjan84 al eerder een link gegeven naar een programma dat het mogelijk zou kunnenzien. Moet je ff paar pagin's terug

edit:
    ik bedoel deze http://www.cpuid.com/download/cpu-z-123.zip

19. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    of je kijkt ff op een site naar wat voor type kast je hebt gekocht en wat voor voeding daar bij staat (ik gok op 300 watt en das te weinig)

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    je hebt ook kasten zonder voeding te koop ego ;)

dat programma moet je gebruiken als er geen sticker op je voeding zit

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina