Reactie XBW op het niet kunnen leveren van Halo 2 L.E.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Fardo, 27 okt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuperFly

    SuperFly Xbox 360

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0

    Hoe ken je dat nou weten? wat is de truk?
     
  2. Vens

    Vens stoer!

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil iedereen nog even wijzen op de mogelijkheid de LE voor 55,95 te bestellen bij Proxis
     
  3. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Maar als het uit Belgie moet komen (toch?) kan het langer duren voordat hij bij je op de mat landt... En dat ken natuurlijk niet he ;) Ohja er staat €62,95
     
  4. Vens

    Vens stoer!

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of dat langer duurt, kheb geen ervaring met die belgische sites. Klik maar is op je winkelwagentje, dan staat er dat je 7 euro korting krijgt (waarom ze dat er niet meteen bijzetten weet ik niet, zal wel de belgische manier zijn :p)
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2004
  5. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon in België, wat doe neem ik? Waar heb ik het meeste kans hem het vroegst te krijgen? Proxis of Free Record Shop (ik ken proxis niet zie je)
     
  6. Stone

    Stone Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat ik ervan denk, heb ik in de onderstaande mail verwoord, die helaas niet is aangekomen:

    Geachte heer van Dijk,

    Als laatstejaars bedrijfskundige (druk bezig met mijn scriptie in de afstudeerrichting marketing) vraag ik mij af waarom een marketinggigant als Microsoft zo opzichtig de fout in is gegaan aangaande de afhandeling van de Halo 2 LE pre-order actie van GCshop/XBW? Heeft iemand op uw afdeling u wellicht op een onnavolgbare wijze kunnen overtuigen dat deze handelswijze zou leiden tot positieve resultaten?
    Begrijpt u mij niet verkeerd, enige logica kan ik zeker wel ontdekken. De achterliggende gedachte zal ongetwijfeld te maken hebben met andere ontevreden afnemers. Maar aangezien het hier om een zgn. Limited Edition (LE)gaat, wordt deze logica al snel minder logisch. Want ook u moet toch inzien dat het simpele gegeven van een LE inhoudt dat alle exemplaren verkocht zullen worden, ongeacht de prijs? Vandaar nogmaals mijn vraag: waarom deze handelswijze? Heeft Microsoft te maken met afnemers met een dusdanige macht dat zij daarvoor bezweken is? Wat is dan deze macht? De Xbox is toch al een gearriveerd product en kan moeilijk meer uit het schap verwijdert worden? Ik tast in het duister.
    Wanneer ik bovenstaande vragen in ogenschouw neem en terugdenk aan mijn 'minor' Reputation Management, dan ben ik bang dat een simpele kosten-baten analyse bijna niet anders dan negatief uit kan pakken voor uw bedrijf. De, al dan niet terechte, matige reputatie van uw bedrijf zal hierdoor bij een belangrijke (toekomstige) doelgroep er niet op vooruit gaan.
    Ik hoop dus dat u een voor mij duidelijke, bedrijfkundige verklaring kunt geven voor de besproken handelswijze, aangezien ik er zelf niet uit kom.
    Tenslotte wil ik u meegeven dat ik over het algemeen erg te spreken ben over uw producten (zoals de Xbox) en uit professioneel oogpunt erg veel bewondering heb voor uw bedrijf. Desalnietemin sluit ik mij ook aan bij onderstaande standaardmail, waarvan u er ongetwijfeld al vele heeft mogen ontvangen:


    Standaardmail: Ik ben één van de klanten van die gebruikt heeft gemaakt van de Halo 2 LE pre-order actie van GCshop/XBW en dacht een topgame te kopen voor een aanvaardbare prijs.

    Helaas is mijn ten ore gekomen via GCshop en GameCom dat u het niet eens bent met de prijs van deze actie en daarom weigert de game te leveren. Ik hoop dat u wel begrijpt dat dit een verkapte prijsafspraak is met de winkels die zich wel houden aan de adviesprijs, communiceren met u of Microsoft is blijkbaar niet mogelijk als men zich niet aan uw opgestelde prijzen houdt. Ik vind het onbegrijpelijk dat een bedrijf dat juist bezig is met een community op te bouwen in de Xbox scene, zo'n grove fout maakt door juist de echte fans zo te benadelen.
    U begrijpt natuurlijk wel dat ik dit niet waardeer en dit mijn perceptie over de Xbox niet ten goede komt.

    Ik wil u dan ook vriendelijk bedanken voor het ontnemen van mijn Halo 2 LE versie, 11 november zal voor mij een bittere nasmaak hebben dankzij uw beleid.

    Met vriendelijke groet.
     
  7. Vens

    Vens stoer!

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    wow, mooi gezegd..
     
  8. Stone

    Stone Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt! Meestal heeft dat meer effect. Argumenten moeten namelijk weerlegd worden, terwijl scheldkanonnades genegeerd worden. Jammer genoeg werd ik in dit geval, geheel volgens verwachting, ook genegeerd. Desalnietemin valt er in een rustige discussie altijd meer te halen. O-)
     
  9. Vens

    Vens stoer!

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las hier ook ergens dat dhr van Dijk een ander mailadres heeft genomen, waarschijnlijk komt ie daarom niet aan.
     
  10. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Waar gaat het nu nog over:

    Een computer winkel verkoopt meer dan hij in stock krijgt. De leverancier heeft hem hiervan twee dagen na de start van deze actie voor gewaarschuwd. (is op zich netjes, nix mis mee)

    De computerwinkel blijft doorverkopen, en weet dus dat er een probleem kan optreden met een LIMITED edition. Dan heeft de computerwinkel toch een probleem, het was immers zijn beslissing om door te gaan.

    Ik denk dat een gewaarschuwd mens voor twee telt en de de computerwinkel had moeten nadenken na het telefoontje van de leverancier.

    Iedereen is nu aan het flamen op Microsoft, maar ook de computerwinkel gaat hier niet geheel vrijuit in deze.

    Kortom waar gaat het over: een computerwinkel die een bewust risco heeft genomen en nu helaas zijn belofte niet kan waarmaken. De computer winkel probeert nu de leverancier te betrekken in zijn probleem. Punt uit.


    Let op ik heb het niet over het prijs issue!!! Dat is een discussie apart.
     
  11. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    mijn mailtjes ware ook net aangekome...
     
  12. Vens

    Vens stoer!

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze hadden toch een afspraak met de leverancier gemaakt?? :confused:
     
  13. Mukkie

    Mukkie Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, vanaf het moment dat de pre-order bij GCshop 'open' was vlogen ze als warme broodjes over de toonbank. Microsoft meldde netjes dat de LE ook daadwerkelijk limited was, en daarop besloot GC de pre-order te sluiten, en voor de al bestelde aantallen afspraken te maken dat ze deze ook geleverd kregen. Die afspraken zijn gemaakt, en daar heeft Microsoft zich later dus niet aan gehouden vanwege het.... tadaaa.... prijsissue. Mensen, als je er nou weinig tot niets vanaf weet, probeer dan aub ook gewoon niet om met argumenten te komen die kant noch wal raken, en meng jezelf niet in een discussie waar je niet in thuishoort. kthxbye
     
  14. Martini

    Martini O RLY

    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik kan het nog steeds niet geloven dat Microsoft zoiets flikt, al dat gedoe met die prijzen boeit mij niet, het gaat mij om het feit dat Microsoft het verbied en dat ik daar het slachtoffer van ben en geen LE in huis kan krijgen, vervolgens kan ik waarschijnlijk de LE editie niet meer krijgen (op proxis na) omdat de release over 2 weken is en iedereen al van voorzien is. Maar alsnog heeft het niet veel nut om onnodige berichten te gaan sturen naar Microsoft, stuur dan iets serieus als sommige mails getoond in vorige posts.

    Nou voor sommige mensen die toch nog hun reacties kwijt willen heb ik hier nog het adres van Microsoft in Nederland:
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2004
  15. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
  16. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
     
  17. Martini

    Martini O RLY

    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    2
    lol @ frankx, ik bedoel qua slachtoffer dat ik geen LE op me deurmat heb de elfde
     
  18. SuperFly

    SuperFly Xbox 360

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit kwam ik tegen op de forum van gamecom
     
  19. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Wat nu? Annuleren of afwachten?

    'k Vind dit dus echt een trieste zaak, heb er verder ook niet veel woorden meer aan vuil te maken, alle argumenten zijn nu al meerdere keren langsgekomen & er rest nu weinig meer dat je ongenoegen duidelijk te maken.
    Erg triest dat het allemaal op deze manier heeft moeten gaan, Microsoft heeft mijn vertrouwen nu wel verloren, en voel er weinig voor om hun verder nog te steunen op welke manier dan ook.

    Ik heb verschillende dingen gehoord, van verschillende partijen, en weet niet precies hoe de vork nu precies in de sushi steekt, maar het is wel duidelijk dat op deze manier bijde partijen een verlies hebben geleden.
     
  20. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heeft GCshop mij verteld.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina