1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 4 - Deel 4

Discussie in 'Algemeen' gestart door apoc, 1 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stevengerrard

    stevengerrard E-L city

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    nou heb 2 dagen geleden pes 4 op de playstation gespeeld en wat de controller betreft vind ik die stick waar je je speler mee bestuurd echt klote. Op de xbox heb je veel meer grip. Hebben hier meer mensen last van of ben ik het gewoon niet gewend?
     
  2. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Als je ziet dat velen graag de PS2 controller willen gebruiken om PES 4 op de Xbox te spelen zegt wel genoeg hè? Je bent het niet gewend ;)
     
  3. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb pes 3 op de ps2 wel s gespeeld maar ik heb toch liever het knuppeltje van de xbox denk ik
     
  4. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    ik denk dat ik ook het knuppeltje van de xbox prefereer, en ik heb pes 1 en 3 grijs gespeeld op de ps2. vond het ps2 knuppeltje echter iets te soepel, ik denk die van de xbox mij beter ligt.

    je merkt het helemaal duidelijk met shooters, die spelen heerlijk met een xbox controller en bagger met de ps2 controller, hij is gewoon te soepel om bijvoorbeeld met veel preciezie te kunnen schieten.
     
  5. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Ik vind dat de XboX controller zeker wel fijner is, alleen denk ik dat het toch fijner speelt met de PS2 controller door de 4 schouderknoppen. Elk voordeel heb zo z'n nadeel.
     
  6. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk beginnen mensen het te snappen. PU zuigt! Ik heb het blad ook lange tijd gekocht maar nu dus niet meer. Humor oke, maar de PU slaat alles. Die gasten lullen alleen maar dat ze nog in een luier zaten toen ze de 1e versie van de game speelde en hoe tof het wel niet was. Maar zeggen ze iets inhoudelijk over het spel zoals over het verhaal? Nee! En ik koop toch een gamesblad om informatie te weten te komen over games die ik misschien ga kopen. Dus geen PU meer voor mij, ik houd het bij de XBM. Je kunt je geld beter uitgeven aan een zak chips, die heeft tenminste meer inhoud dan de PU.
     
  7. SijmeZ

    SijmeZ Family Guy

    Berichten:
    1.059
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja ben echt benieuwd hoe die zwarte en witte knop gaan werken, maar verder vind ik de xbox controller zeker goed. Te groot voor Japanners misschien maar daar heb ik geen last van. Bovendien voelt alles robuust en sterk aan, je kunt er echt op vertrouwen. PS2 controller vind ik ook iets te licht (ja ik weet het raarrrr 8)) en de pookjes niet stevig. Ik heb trouwens geen controller S, misschien is die ook handiger met de plaatsing van de witte en zwarte knop?
     
  8. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben zelf heel erg benieuwd hoe de controller gaat werken op de Xbox.. Over het algemeen gebruik je toch wel 3 van de 4 schouderknoppen op de PS2 controller (de 4de is voor de tactische aanpassing, dus niet zo belangrijk wat betreft plaatsing).

    Ik heb het net even geprobeerd op mijn S controller, maar ik voorzie wel een paar kleine probleempjes aangezien het juist zo belangrijk is dat je knoppen tegelijk ik kan drukken om de mooie acties te maken. Het is practisch onmogelijk om een van de hendels, de kleurknoppen en een zwart/wit knop in te drukken met 1 hand.. Ik ga het in ieder geval wel proberen, maar heb voor de zekerheid alvast een PS2 controller icm converter besteld (zijn daar nog nadelen aan wat betreft bijvoorbeeld reactietijd?)
     
  9. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik had er nog niet zo bij stilgestaan, dus ik zat nu even te kijken, maar eigenlijk is het niet nodig om de witte of zwarte knop ingedrukt te houden, in combinatie met één van de kleurknoppen. Ik kan geen schijnbeweging bedenken waar je zwart/wit plus een kleurknop nodig hebt..
    Kijk maar: Als je zo een schijnbeweging wilt maken, druk je op zwart en met de linker stick maak je bijv. een sidestep. Pas ná die schijnbeweging heb je de kleurknoppen pas weer nodig, maar dan kan je zwart ook weer loslaten.
    Dus zo geredeneerd kan je misschien best met de S-controller spelen....
     
  10. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355

    Een S-controller is zowiezo wel aan te raden. Bij de grote controller zit ie echt op een onmogelijke plek!!
     
  11. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    ik zat net ff op wat gamewinkel sites te kijken en zag dat de nedgame hem de 12de al verwacht, dat zou helemaal mooi zijn

    heb ff contact met ze opgenomen of het zeker is, hoop het wel in ieder geval :9
     
  12. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Je bedoeld dus gewoon 4-4-2 met een ruit :+
     
  13. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Zo kan het ook heel goed. Maar ik vond het persoonlijk gewoon heel moeilijk om elke keer met mijn rechterhand snel naar de witte / zwarte knop te gaan, en daarna weer naar mijn 'gewone' knoppen. In een spel als Halo hoeft het maar af en toe, maar nu echt váák! En dat was voor mij een killer...

    Vandaar die Dreambox converter die ik had besteld. Die mét Live werkt. En die ik morgen op ga halen btw :)
     
  14. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Bij PES3 is R2 het sprinten. Deze gebruik ik zelf redelijk veel (al zou dat wel minder moeten doen), deze knop zal dus waarschijnlijk de witte of zwarte worden.. Als je aan het rennen bent en je wil een steekpaas geven wordt dit volgens mij vrij onmogelijk..

    Probeer het maar eens om de witte knop ingedrukt te houden en daarna de gele (Y) om een steekpass te geven.. Het pookje daarin tegen zit bij de Xbox weer veel beter.. Je moet eigenlijk de perfecte combinatie hebben :)

    Misschien dat er mensen zijn die al enige ervaring hebben met de Beta versie en ook al enige PES ervaring hadden.
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2004
  15. stevengerrard

    stevengerrard E-L city

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij is bij PES 4 r1 sprinte, dat wil dus zegge dat rechtertrigger sprinte is toch?
     
  16. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Ook in dat geval is het lastig, want dan zou R2 de truckenknop zijn (halve snelheid sprinten) en dan wordt het al helemaal onmogelijk...
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Er was toch een plaatje over de controls?
    Zal 'm even zoeken.

    /edit: dit plaatje dus...

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2004
  18. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Bij dat plaatje zijn de R1 en L1 verwisseld met R2 en L2....
    Macer, dat R2 de trukenknop is, is geen probleem, zie wat ik in m'n laatste post schreef. Er bestaat namelijk geen halve snelheid meer in PES 4....
    Verder is R1 de sprintknop, dus de rechter trigger.
     
  19. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    ach een beetje oefenen dan hebbie t zo onder de knie

    /edit: 100e post in deeltje 4 _O_
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2004
  20. Undergrounder

    Undergrounder .

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    4
    Besturing is te doen zo te zien.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina