[PRINTER]Inkt

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Tronky, 3 nov 2004.

1. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb al een tijdje een HP psc 1200 all-in-one (printer scanner kopie)
    en ik druk laatste tijd nogal wat af en sinds kort kloppen de kleuren niet meer echt.
    Wat rood moet zijn is roze en wat groen moet zijn...is iets helemaal anders.
    M'n printer geeft enkel soms weer: het zwarte inktpatroon is bijna op, maar alles wat zwart is is toch goed zwart! En als ik tekst afdruk is dat ook gewoon goed zwart.

Nu is m'n vraag: kan je ergens testen hoeveel inkt je nog in je printer hebt van kleur & van zwart?

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Zijn zwart en kleur geen aparte inktpatronen?
    Je kan proberen je inktpatroon eruit te halen. Het kan zijn dat het plastic waarin de inkt zit doorzichtig is, zodat je ziet hoeveel er nog in zit (dit is niet bij alle inktpatronen).

3. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja het zijn aparte patronen, maar als je eruit kun je niet zien hoeveel er nog in zit.
    Ik dacht als je pc kan zeggen dat ze bijna op zijn, er mss ook een manier is om te zien hoeveel er nog precies in zit.
    (vb: zwart = 10% vol & kleur = 15% vol)

4. Gravedigga

Gravedigga On the move again

Leuk Bevonden:
    0
    Dat je kleuren niet meer kloppen, duidt op dat je inktpatroon leeg is. In een kleurenpatroon zitten drie kleuren : geel, blauw en magenta (roze). Als er daar 1 van leeg is, komen de kleuren waarvoor die basiskleur nodig is er heel raar uit.
    Of je softwarematig kan zien hoe vol of leeg (ligt eraan of je positief of pessimistisch in het leven staat ;) ) ligt aan de software (met de driver mee) die je installeert. Volgens mij (maar ik heb maar een eenvoudige deskjet) kan ik dat niet. Maar je kan natuurlijk altijd even de patronen eruit halen en tegen het licht houden. Als ie leeg is, dan zie je dat echt wel.
    Pas op met de aanduiding van zwart is leeg. Heb een hele tijd geleden een test gelezen waarin aangestipt werd dat HP printers nogal eens de nukken hebben om met de kleurencartridge zwart te gaan maken indien de zwarte leeg (of niet praktisch niet meer vol) is.

Advies luidt dus: cartridges ff uit je printer wippen en gewoon met de oogjes ff controleren. En dan pijn lijden als je in de winkel twee nieuwe cartridges afrekent... *)

Succes _0/

5. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    't Is inderdaad wel erg duur...35€ voor zwarte.

6. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Ik zie het echt niet, het is dik zwart plastiek en je kan er nx uitafleiden.
    Ook via start programma's vind ik geen programma waar ik kan zien hoeveel inkt er nog is.

7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Even een kickje..

Heb er laatste nieuwe cartridges ingedaan..en nu overheerst de rode kleur. Hij print witte tekst in het roze af. Terwijl hij van te voren gewoon perfect printte.

Het zijn originele Epson cartridges..behalve de zwarte. Maar de 3 kleuren zijn alle 3 originele van Epson. Iemand een idee hoe dit opeens kan?

De printer is de Epson Stylus D68

Deel Deze Pagina