Gezeik met me doos

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Checkpoint, 3 nov 2004.

  1. Checkpoint

    Checkpoint Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    gezeik met me box

    E dudes, ik heb dik gezeik met me xbox; op een dag toen ik 'm aanzette kwam er oppeens een keihard (aanlopend) geluid uit, schrok me helemaal de tering, en zette hem snel weer uit. opnieuw aanzetten, weer dat geluid..
    Ik dacht eerst dat het na een weekje niet spelen mischien wel weg zou zijn, maar helaas, een even hard geluid als resultaat. Als ik de xbox een tijdje aan liet staan, werd me ledje zelfs rood, (ook al weet ik niet waar dat voor staat, maar ik schrok er evengoed van).
    Ik belle naar MS maar me garantie is net verlopen, en een nieuwe doos is waarschijnlijk even cheap als repareren.., en zij wisten verder ook niet echt wat het kon zijn, (zij dachten aan dvd drive)
    Toen had ik zo iets van. ja, fock 't, me garantie is toch weg, ik maak hem wel open en probeer zelf wel wat te fixen en als het kapot gaat, jammer dan, ik moet toch een nieuwe halen.
    Hard disk en dvd drive er dus uit, en alles stofvrij gemaakt (er zaten op sommige plekken serieus dikke pollen, niet normaal), maar nog steeds, als ik de xbox aanzette, keiharde herrie. Nu, na een hoop gekloot en onderzoek, ben ik erachter gekomen, dat het kleine, 2e propellertje, de herrie veroorzaakt. (zie hieronder; het proppertje in questie is de 'liggende')

    (shit, hier zou de foto moeten staan, maar die is supergroot--> het is op deze site de onderste foto)

    in ieder geval, ik heb het ding losgeschroefd, en los van die ijzeren zooi eronder, maakt hij geen geluid, maar als ie er weer op licht, lijkt het weer alsof er een b-52 bomber door me xbox vliegt... :confused:
    Maar goed, ik heb echt van alles geprobeert (denk ik) maar het lijkt allemaal niet te werken, hoewel het er allemaal niet als kapot uitziet ofzo, het lijkt gewoon een aanlopende propellor. Maar goed na mijn meeslepende en veel te lange saaie verhaal :9 weet ik echt niet meer wat te doen. Misschien dus dat 1 van jullie ook zoeits heeft gehad, of wel een voordehandliggende oplossing weet. Alvast bedankt!
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2004
  2. MassHyponotic

    MassHyponotic Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    6
    Bel Microsoft, die helpt altijd heel erg goed.

    PS: Die titel staat een beetje vreemd.
     
  3. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    gebruik [*plaatje][/*plaatje] (zonder * ) voor grote plaatjes.. die worden verkleint..

    ontopic: je kunt een nieuw ventilator kopen.. kosten niets tegenwoordig..
    en gewoon aan te sluiten denk k.. moet je maar even kijken

    heeft hij al gedaan.. je kunt best de post lezen hoor :{
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2004
  4. Checkpoint

    Checkpoint Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    nieuw ventilator kopen.., is wel een goeie idd, ergens op 't forum stond een link naar duitse site waar je allemaal parts kon kopen, maar daar kan je alleen die grote kopen, en niet de kleine die dus ligt, maar goed, ik ga wel ff opzoek..
    thanx!
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2004
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    mjah je hebt geen gerantie meer, omdat je hem al los hebt geschroefd .. dus je moet nu een nieuwe ventilator kopen
     
  6. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Die kleine propellor (GPU-fan) is meestal al het onderdeel wat het meeste geluid maakt, maar een B52 Bomber is toch wel een nieuw record :9
    Die GPU fan is niet echt heel noodzakelijk, hij is er in de latere versies van de xbox gewoon uitgelaten, en er is een iets grotere "ijzeren zooi" (koellichaam, van aluminium trouwens :p ) voor in de plaats gekomen. Als je andere fan nog maar wel gewoon goed draait is er denk ik geen probleem als je m weglaat.
    En je moet toch wel iets doen aan die stofpollen man :D dat is echt niet goed.
    Staat je box wel voldoende geventileerd?
     
  7. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Hij had zoiezo geen garantie meer.
     
  8. Checkpoint

    Checkpoint Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Garantie was er idd zowiezo al af, dus vandaar.

    Stof.., tja ik weett ook niet hoe dat gekomen is. Het was natuurlijk geen laag van 2 centimeter, maar iig meer dan goed is. Xbox stond in zon houten tv kastje van ikea (achter en voor geopend), snapte er ook geen reet van.
    Maar goed, om nou die hele fan eruit te halen.. :{ mm, ik weet niet, ik heb hem heel even aan laten staan toen de fan eraf was om te kijken of hij dan wel zonder extra geluid draaide (wat dus inderdaad zo was) en toen was de gpu na een minuut seconde al echt bij te warm om aan te raken...
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2004
  9. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook pas een maan geleden toen we Fable hadden gekocht onze xbox gehaald:p Alleen hadden wij dat geluid al iets van een jaar en daar hadden we mee moeten leven...:)
    Maarja, toen we Fable hadden gekocht en haats niet konden spelen hebben we 'm maar uit elkaar gehaald sinds oze garantie was verlopen en deed ie het iets beter om wat voor reden dan ook:{

    Maarja, toen hebben we toch maar een nieuwe gekocht:)
    Maar ik zou eerst wel idd kijken of er nog wat aan te doen is:)
     
  10. winnieandbuzz

    winnieandbuzz Active Member

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt gewoon een nieuw ventilatortje kopen, kost niet teveel. Er zijn ook superstille varianten te koop. Alternatief is een koellichaam er op klemmen: ventilator eraf halen, dan alles goed schoonmaken met een beetje Aceton zodat het vetvrij is en vervolgens met gebruikmaking van zilverpasta (warmtegeleidende pasta) het koellichaam er op vastzetten (klemmetjes zitten erbij)
     
  11. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zit al een koellichaam op. De fan zit op het koellichaam gemonteerd.
    Maar dan nog: je zou er eventueel heel mischien een ander beter koelichaam erop kunnen zetten. Zoals die in de latere versie xboxen. Daar zit namelijk ook geen gpu-fan meer in. Maar een koellichaam vervangen is een lastig karweitje: ik heb zelf ook mijn koelpasta onder de koellichamen van gpu en cpu vervangen...en dat is best een gevaarlijk werkje...
    ik denk dat je dus het beste een nieuw fannetje kan kopen...als je die kan vinden....
     
  12. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Nieuw ventilatortje erin, Zalman fan controllertje ertussen om een balans te vinden tussen geluid en temperatuur, xbox dicht, spelen maar :)
     
  13. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
  14. Checkpoint

    Checkpoint Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
  15. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    weet je wat je dan moet doen....? Dit: |:- |:- |:- |:- |:- |:- |:-
     

Deel Deze Pagina