Hallo Xbox freaks. Het viel me al eerder op bij andere spellen, bij PGR bijvoorbeeld zag ik als ik goed keek dat de banden van de auto's niet rond zijn maar veelhoekig. Nu zie ik weer een paar plaatjes van Splinter Cell (wat overigens verder eeeerrruug mooi is) maar toch zie ik weer dat objecten niet rond zijn. http://archief.xboxworld.nl/images/screenshots/splintercell176.jpg Waarom is dit? De techniek is er al lang, ik bedoel Quake 3 iemand? Is het te moeilijk voor de Xbox ofzo (lijkt me niet!), zijn ze lui of proberen ze polygonen te besparen en daardoor snelheidswinst? Is de box niet snel genoeg om perfect ronde objecten te tonen en toch een hoge framerate te behouden? Ik vind het eigenlijk niet meer kunnen met de spellen van tegenwoordig maar ja de leveranciers zullen wel haast hebben. Greetz
De ballen in Fifa en Iss 2 zijn rond.... ??? En trouwens als je goed kijkt zie je dat de architectuur van die pic.. Dat het zo hoort.... En het mannetje zelf heeft ronde vormen.. En in de verte zie je ook gebouwen met ovale vormen....
Ja idd die boog hoort misschien niet helemaal rond te zijn. Maar bij PGR is het me btw nooit opgevallen dat de wielen niet rond zijn
Mjah kijk het lijkt wel makkelijk om ronde vormen te maken maar in een situatie zoals deze (dat is: een cylinder, en geen bol) is het dus echt niet te doen om "perfecte" ronde vormen te tekenen. Elke extra hoek in zo'n poortje betekend weer tig extra polygonen om de rest van het vlak op te vullen. Daarnaast komt nog dat het niet echt ontzettend veel meerwaarde heeft. Als je dit spel daadwerkelijk aan het spelen bent ga je echt niet kijken hoe rond een rond poortje nou eigenlijk is.
Pcies wat ik ook wou zeggen ja Dat poortje bij SC is btw wel een extreem voorbeeld waarvan ik betwijfel of het wel ECHT rond moet zijn
inderdaad... ze moeten zich rotschamen.. net als Medal of Honor: Frontline ik vindt het er niet uitzien zeg! ga het eens vergelijken met Splinter Cell en de tranen springen in je ogen!!!! aarrrgghhh