[Fable]Jouw beoordeling

Discussie in 'Algemeen' gestart door Centurion, 2 nov 2004.

  1. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn beoordeling voor Fable kan ik het best laten zien aan de hand van een opsomming. Zie hieronder voor de punten die ik positief en negatief aan Fable vind.

    Positief:

    1. Bijzondere sfeer
    2. Leuke vernieuwingen, o.a.: interactie, weergave karakter
    3. Geluid is uitstekend, alleen de muziek al
    4. Grafisch dik in orde met veel oog voor detail
    5. Gameplay is in orde, speelt makkelijk weg

    Negatief:

    1. De vrijheid is beperkt
    2. De omgevingen hadden groter gemogen (gemoeten?)
    3. De speelduur is veel te kort voor een rpg
    4. Het moeilijkheidsniveau is te laag
    5. Verhaal is cliché (wraak)

    Fable vind ik een leuke, sprookjesachtige game, maar zeker geen klassieker. Daarvoor zijn er teveel minpunten.
     
  2. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Ik ben het helemaal met qlimaxter eens, maar mijn conclusie is toch dat ik het een geweldig spel vond. Heb niks meegekregen van de hype, en het enige wat me echt stoort is dat het zo kort is. Zolang het duurde heb ik me echt wel vermaakt.
     
  3. Fury

    Fury Borg-Drone

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef het een 8,5 ... kort? Nah, voor mij hoeft een spel niet lang te zijn als ie tof is. Ik heb genoeg uurtjes pret beleefd met fable en ik ben nu eenmaal geen fanatieke gamer. De slordigheden vond ik wel spijtig... renderfouten, maar ook andere. Het lijkt wat afgeraffeld aan sommige kanten (ja, deadlines zijn lastig) ... slordig op sommige punten (dingen implementeren maar toch verwijderen, maar niet goed wegpoetsen) ...
    verhaallijn is wel goed, maar allemaal best rechtlijnig. Er valt niet zoveel te ontdekken naast de rode draad. Betere uitbalancering van de spells had ook wel gemogen, sommigen zijn gewoon echt te sterk, anderen zijn niet eens een spell-point waard.
    Maar zeker wel goed wat ze uit een Xbox hebben weten te trekken! Grafisch op zich gelikt (op de renderfouten na, maar geef toe: in bijna elk spel zitten ze er meer of minder zichtbaar in) ... gameplay zeker goed.
     
  4. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1

    Wat is er bijvoorbeeld niet goed weggepoetst?
     
  5. yony_the_gamer

    yony_the_gamer A.K.A -YonY-

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi spel, niet zo goed als beloofd, niet vrij genoeg, humor, niet erg lang, wat replay.
    Verdict: geen 10 :'-( maar ook geen 6je.
     
  6. Tival

    Tival Godlike

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    0


    Ik kan fable geen goed spel vinden omdat het mooie graphics heeft.. graphics maken het spel niet vind ik.. het gaat om de de gameplay en de gameplay bij fable suckt gewoon, het is 1 van de slechtste RPG's die ik oooit heb gespeeld.
    Ok, dit is mijn mening maar ja.. Fable, er werd zoveel beloofd, iedereen werd geil gemasakt met de 'mooie' verhaaltjes.. maar er is maar weinig van terecht gekomen.
     
  7. JanTheXboxMan

    JanTheXboxMan Harcore Xbox Gamer

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    He geluid is super, vooral als je dolby digital zoals ik op je xbox hebt.
    Het ziet er ook fantastisch uit
    Als het langer en moeilijker was zou het helemaal goed zijn.

    Weet iemand wat die geschrapte features nou eigenlijk zijn.
     
  8. Doom Dragon

    Doom Dragon Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    jaa man .. FABLE RULEZ THEM ALL :p

    serieus .. da spel is gewoon weg zalig .. en het vraagt ernaar om het uit te spelen als GOOD EN EVIL ... _O_


    interresant forum ... staayt hier heel wat bruikbaar spul voor in fable .. zoda van die tempel of avo is wel handig om te weten .. maarja je kan niet eeuwig geld doneren in de tempel .. zo zulde ook een zonder geld zitten .. miss door mini games te spelen in de bar kunde wa geld ophalen
     
  9. eXecute

    eXecute Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Fable een erg leuk spel, de muziek, graphics en combat systeem is zeer goed uitgewerkt. Hier heb ik totaal geen problemen mee. Vanaf het begin toen ik over Fable te horen kreeg dacht ik al bij mijzelf, die moet ik gewoon bezitten. Maar goed, nadat hij uit kwam heb ik hem vrijwel meteen gekocht. Natuurlijk als je een nieuwe game koopt ga je natuurlijk denken dat je wel een lange tijd zoet zit. Maar het viel mij erg tegen moet ik eerlijk zeggen. Na een dag gespeeld te hebben was ik al over de helft van het spel of eerlijk gezegt vlak bij het einde. Ik dacht echt toen dit spel uit kwam dat er een doorbraak zou komen in het "charactersimulatie" systeem komen, een moment waar we allemaal op hebben gewacht.

    Maar toch blijkt het een afgezaagd "script" te zijn die je goed of kwaad balkje na gaat of je nou een horn moet aangroeien of een halo boven je hoofd zou moeten krijgen. Er is niks bijzonder aan deze systeem al zeg ik het zelf. Ze hadden net zo goed een Neverwinter Night engine kunnen gebruiken en daarmee die "battlescars" en veranderingen van je character invoegen. Ik was niet onder de indruk van deze beloftes die PM ons heeft gegeven. Geloof me, als er ooit een spel uitkomt die je character echt unique maakt dan zal dat echt niet gauw gebeuren, want tegenwoordig kunnen gamedevolopers alleen spellen simuleren. Wat dus erg jammer is. Met dit gezegt te hebben bedoel ik dus het game na gaat wat je doet terwijl je speelt en zo je character verranderd. Terwijl het een simpel systeem is die gewoon alles bijhoud wat je doet. Kijk zelf naar de texten die de Bards in Fable zingen. Niks anders dan script, niks unique liedjes die over je gezongen worden. En ik dacht echt, hey, je kunt je eigen nickname voor je held bedenken en mensen reageren dan op die naam.. zoals; Execute. Ze moesten die naam dan toevoegen in een soort woordenboek en daarmee de mensen erop laten reageren. Nu krijg je alleen; Oh, het balkje van de player staat meer naar het goed; dus moet de NPC leuke en/of aardige zinnen zeggen.

    Ik vind het dus allemaal een beetje nep, dus geef mij maar lekker een "normaal" RPG uit de Final Fantasy reeks, daarmee kan ik teminste mee praten. Final Fantasy VII anyone?

    Wat ik dus vind van RPG's op consoles; tjah, het word zo steeds slechter als er geen andere SquareEnix komt. Er komt gewoon niks in de buurt van de Final Fantasy reeks. Morrowind, heb ik wel eens gespeeld en ik moet zeggen dat die spel ook zo vaag in elkaar is gezet en alles niet echt duidelijk word uitgelegd. Vrijheid in een spel is leuk, maar geef dan wel aan wat het VERHAAL is. Een verhaal is het meest belangerijkste aan een RPG, wie daar niet mee eens is, die moet maar eens oudere RPG's spelen. Het kwaliteit was misschien niet zo geweldig maar het verhaal was ultimate en unique. Zulke games komen er gewoon niet meer omdat men te veel op graphics en geluid let. Geluid moet je horen en niet luisteren, eigenlijks is dat bull, omdat in alle RPG's die ik heb gespeeld luisterde ik naar het muziek en verdiepte ik mezelf in het verhaal die wel 60 uur kon duren.

    Dus geef mij maar een game waarmee ik wel 500 uren mee bezig kan zijn om echt alles bij elkaar te zoeken en niet een afdankertje die je binnen 30 uur echt compleet kan uitspelen zoals Fable. Maar toch krijgt hij van mij een 7tje. Dat is dus om de graphics en het geluid (geluiden, muziek, stemmen etc).

    Ik ben hier nieuw, dus wou ik ook graag even Hallo zeggen.. ;)

    -eXecute
     
  10. Donkey117

    Donkey117 biowave

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    mooi, alleen jammer dat je 1 verplichte hoofdquest hebt en niet meerdere waar je uit kan kiezen, ook jammer dat het landschap niet word beïnvloed door je character, dat bloemetjes verwelken als je langskomt lopen met je hoorns ;)
     
  11. Testoronius

    Testoronius De 1e aanmaak Hero

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zestig (!) uur met een vette Black Hole Sun -grijns op m'n gezicht gespeeld. Had ik niet verwacht, want ik wist vantevoren dat het spel niet alle beloftes waar had kunnen maken. Maar ik liet me al snel meeslepen in de sprookjesachtige sfeer, het geluid van kletterend staal en tjirpende boogpezen, het geschreeuw op Lychfield Graveyard. Prachtig. En nou blijf je rustig stilliggen zeg ik je. Ja, ik ben altijd blij als een spel waardering toont voor mijn labiele geestesgesteldheid. Het stelt geen lastige vragen als ik een winkelier spullen verkoop die ik zojuist onder z'n neus heb gejat. Het komt niet met pop-ups van psychiatrische hulpdiensten als ik mijn ex-vrouwen de huur laat betalen. Het juicht mij van harte toe wanneer ik mijn verdriet verdrink omdat ik geen balletdanser mocht worden en daarom met elke man trouw waar ik tegenaan leun. Ik ben een held. Eindelijk. Daarom, een dikke 9.
     
  12. JDA

    JDA Guest

    Ik heb Fable gevolgd vanaf het moment dat hij nog bekend stond als "Project Ego". Ik lag daarbij in een vroege preview dat er in dit spel een ontzettend uitgebreide manier was om je hero te maken. Als je veel zou rennen zou je grote dikke kuitspieren krijgen, als je veel dingen snachts deed werd je wit en je hero zou op zo'n 10.000 manieren te veranderen zijn op het gebied van haar, tatoeages, kleding en wapens. Ook zou de wereld waarin deze hero leefde ontzettend uitgebreid zijn, je kon gaan en staan waar je wilde en de hele wereld als het ware exploren.

    Dat beloofde veel... en daar bleef het ook bij...

    Het aller grootste nadeel aan Fable vind ik dat ALLES ontzettend beperkt is. Zowel items als wapens en armor als de hele wereld van Fable zelf.

    De hele wereld is voor de uitgestippeld. Je kan niks zelf ontdekken. Ze hebben zolang aan het spel gewerkt, maar wat er uiteindelijk is uit voortgekomen vind ik zwaar matig. Waar zijn ze dan al die tijd mee bezig geweest?

    Het feit dat je in een spel de vrijheid hebt om te doen wat je wil, en daardoor veel dingen kan ontdekken, zoals bij Morrowind, trekt me erg. Bij Fable is alles gewoon TE beperkt. Ook de expressions slaan niet echt ergens op. Ze hebben eigelijk niet eens een functie. Je kan op iets van 15 verschillende manieren een handeling doen bij een persoon. Hoe deze personen daarop reageren is ook gewoon te beperkt. Ben je good; dan reageren ze allemaal leuk, ben je evil; dan reageren ze allemaal niet leuk.

    Er zit ook een te groot verschil in good & evil. Het spel is gewoon zo gemaakt, dat je OF good OF evil moet zijn. Er is geen tussenin. De villagers in het spel reageren daarom ook gewoon op jouw hoe je ben. Wijk je naar evil, vinden ze je evil, wijk je naar good, vinden ze je good.

    Ik zit eigelijk steeds Fable met Morrowind te vergelijken en kom zo tot de conclusie dat Morrowind Fable kilometers achter zich laat kwa gameplay. Bij Morrowind heb je gewoon de vrijheid om te doen wat je wil. Mensen reageren op zo ongelovelijk veel manieren op je. Doe je een kleine handeling anders, dan heeft dit gelijk invloed op de mensen om je heen. Bij Fable zie je dit dus niet terug, daar is het gewoon goed of slecht.

    Ook vindt ik het jammer bij Fable dat je niet kan kiezen om bij verschillende guilds te gaan. Zo dacht ik in het begin dat je misschien bij de bandits kan horen en zo missies voor hun kon doen en dat er misschien ook andere guilds waren waar je bij kon horen ( zoals bij morrowind het geval is ).

    Wat iedereen al zo'n beetje vind is dat het spel veel te kort is. Als het spel voor de 1e keer speelt denk je dat je aardig lang bezig zult zijn met de hoofdmissie. Deze gedachte wordt al snel verknalt op het moment waar je de "eindbaas" verslaat ( eigelijk hetzelfde moment waarbij je dacht dat je nog wel 6 a 7 uur bezig zou zijn om het spel te voltooien, maar nee ).

    Hopelijk wordt Fable II een stuk uitgebreider, vrijer en niet zo ongelovelijk beperkt als het nu is. Er zitten natuurlijk wel een aantal grappige en verstopte dingetjes in die je moet ontdekken. Maar als je dit na een tijdje allemaal kent, heb je het snel gezien met dit spel. Voor mij was het jammergenoeg een grote teleurstelling, en dat had niet zo hoeven zijn.
     
  13. Bleet

    Bleet MIA

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Fable ook een tegenvaller, ook omdat ze veel beloofd hebben en er uiteindelijk niet zoveel van terug te vinden was. Ook is het inderdaad te makkelijk. Toch heb ik me wel vermaakt met het spel maar hopelijk dat ze zorgen voor wat meer uitdaging in deel 2
     
  14. djno

    djno Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    ZUIGT: geen bewegingsvrijheid, lijkt wel een tekenfilm, makelijk, simpel in andere worden WEG GEGOOID GELD
     
  15. Erikprogamer

    Erikprogamer Active Member

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil hem voor sinterklaas vragen zou ik dit doen of niet?? ik vind RPG wel leuk altijd :) maar kan je er lang mee spele? en als je het hebt uit gespeeld kan je dan gewoon nog verder rondlopen en dan nog beeste kille en in grotte of andere dinge gaan?? en zijn er veel armors kleding en wapens.. ;)
    alvast bedankt
     
  16. evilavatar

    evilavatar Smurf

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn een stuk of 15 kledingsets,
    een stuk of 50 wapens (veel dezelfde, maar sterker en duurder)
    een stuk of 12 spreuken

    je kan het spel op veel verschillende manieren uitspelen: boogschutter, zwaardmeester, tovenaar en combo's van die 3. En alle manieren zijn op "Good, Normal and Evil" mogelijk.

    Er zijn zogenaamde quests: optionele en verplichte, de verplichte moet je doen im het uit te spelen.

    En er zwerfen voor de liefhebbers nog wat misteries rond (een aantal zijn verweiderd)
     

Deel Deze Pagina