In PES kun je ook spelers unlocken (al heb je er weinig aan), dus het is al duidelijk dat je PES nooit gespeeld hebt. Daarnaast vind ik het vreemd dat je het prima vindt dat bij shooters en racegames vrijwel geen verhaal zit, omdat daar de gameplay alles goedmaakt. Waarom vind je dat dan niet bij sportsims? Ik snap wel dat de actie misschien minder heftig lijkt dan bij shooters en racegames, maar de genialiteit van de gameplay is er niet minder om. Bij Fifa heb ik ook het gevoel dat ik teveel betaal, omdat er gewoon elk jaar een nieuwe uitkomt en er steeds weinig veranderd. Bij PES komt er echt een waardig vervolg uit met op elk punt verbeteringen. Het is dan wel minder actie, maar het is allemaal perfect uitgewerkt. Iets dat je niet altijd kunt zeggen van shooters. Toch blijft de echte waarde van een sportsim z'n replay, terwijl die bij actiegames minder is, misschien wel door die grote hoeveelheid aan actie, die vaak getriggerd is waardoor de replay niet verassend en spectaculair meer is.
Laatst bewerkt: 9 nov 2004