Processor staat 2x bij aparaatbeheer?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Jajojo, 8 nov 2004.

  1. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Als ik bij aparaatbeheer kijk, dan staat onder processor 2 x mijn processor (pentium aangegeven 4 3,0). Op zich geen probleem, alles werkt enzo, maar nou is vorige week mijn vorige processor plotseling kapot gegaan en heb ik uiteindelijk nog door de garantie een nieuwe gekregen. Ik ben bang dat me dat niet nog een tweede keer lukt.

    Weet iemand of het erg is dat hij er 2 keer instaat en zo ja, hoe dat komt en hoe het is op te lossen? :confused:
     
  2. MisTicMac

    MisTicMac Active Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat is het fenomeen Hyper Trading.

    HIer door heb je een virtuele processor bij dat scherm
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is niet erg als hij er twee keer instaat. Sterker nog, dat hoort zo ;).
    Je processor is voorzien van de Hyper-Threading techniek, waardoor Windows en andere programma's de processor als een dual processor aanspreken. Zo kan je dus makkelijk 'multi-tasken'.

    Edit: laat maar, iemand was me voor :cool:
     
  4. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    misschien moet je er iets minder gel in doen. Toen die gel in jou computer liep ging alles stuk. Uiteraard is dat 2x voorkomen geen enkel probleem. Dat is om te hyperthreaden. Zegmaar multitasken. (je krijgt er een veel flexibelere processor door). Tenzij die gel erin komt uiteraard...ik weet namelijk niet of deze gel ook stijf kan worden namelijk. Zijn eerste fuctie is natuurlijk koel houden(van de gel dan).
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De pasta kan niet uitharden (gelukkig). Het is om eventuele oneffenheden op de core op te vullen, en het dient als geleidingsmateriaal tussen de core en de heatsink. Maar goed, het is inderdaad niet zo best als het door je hele computer heen druipt :9
     
  6. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    ik wist t. Ik zei het al tegen hem, maar neeeeee, hij wou weer is niet luisteren. _0/
     
  7. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Bedankt voor de reacties, ik ben helemaal opgelucht. Bij de technische dienst van de computerzaak zeiden ze dat ik er teveel koelgel opgesmeerd had, maar dat heb ik in ieder geval niet gedaan.

    Jij weet best dat ik niks wist van het bestaan van die gel, nick! Dat was een productiefout!
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2004
  8. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    och. Als je haar maar goed zit, PIM ;)
     
  9. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb je je fiets nou teruggekregen van die uitsmijter? Dacht het niet he?
     
  10. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    ik heb de keys wel. Huissleutels van 3 panden en mn fiets. Fwew zeg ik je. Ben ze de volgende dag gaan halen. Btw, had jij m ook al zo hangen? Ik was brakkkkkkkk 8)
     
  11. Wolfblade12

    Wolfblade12 anti discriminatie

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina