1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vergelijking halo1/2

Discussie in 'Algemeen' gestart door NatureGoneWild, 13 nov 2004.

  1. Shin Jay D

    Shin Jay D Elite Trader

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Halo2 is gewoon een super goede opvolger. Het maakt ontzettend veel waar van de hype, en dat lukt maar weinig games. Het is gewoon het spel waar je daadwerkelijk op gewacht hebt (en terecht).
     
  2. party crusher

    party crusher VGcats is de shit

    Berichten:
    781
    Leuk Bevonden:
    0
    het pistooltje is niet slaper geworden
    hij heb alleen geen scope meer dus zeik niet.
    je kan met een pistool net zo snel iemand afknallen als eerst alleen niet van grote afstanden.

    verder vind ik dat het einde van de SP echt bagger was.
    wat een kut einde :mad:
    nou maar hopen dat er een deel drie komt
    verder vind ik de flood viese teringlijers
    maar is de MP dikke ownige
    ik vin Halo 2 echt geweldig maar kon zonder die flood
     
  3. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Die flood zit er weer in ja omdat het daar allemaal om draait in Halo 1 en 2. In halo 3 zullen ze zeker weer terugkomen. Ik had wel gehoopt iets meer van de forerunners te weten te komen.
     
  4. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben heel tevreden met de singleplayer van halo2. Spelen met arbitor (die elite) vind ik stiekem best gaaf. Kvind het wel gaaf om met een groepje elites (stealthy) tegen de flood en outcasts te vechten. Het rare bij halo2 vind ik dat ik maar 1x dacht van, he dit is herhaling. Voor de rest van het spel heb ik daar geen last van gehad.

    Enigste echt grote nadeel van de single play vind ik het einde. Ik ga niet zeggen wat er gebeurd, maar je ziet een cinematic waarin chief iets gaat doen. Dus ik dacht ow shit dat gaat relaxt worden. Maar dan krijg je ineens de credits voorgeschoteld..

    Ik vind halo2 een volwaardige opvolger voor halo1. Dat gezeik met feeling heb ik nou te vaak gehoord. Natuurlijk kan halo2 niet zo nieuw zijn als halo1.
     
  5. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    halo 2 is veeeeeel beter. Wapens zijn stukken beter/leuker. Energy sword is goed maar niet te goed. En wie zegt dat er geen skills nodig zijn kan er gewoon niet tegen dattie dik in mekaar geschoten word. Hahaha ik ken zat mensen die iedereen zo mollen en dat is dan misschien toevallig geluk ofzo??? kom op zeg. De gfx zijn ook flink omhoog gegaan. En de maps zijn veel cooler. Helemaal niet groot ofzo, (moet je niet met 2 man spelen natuurlijk :) )
    Zeik gewoon niet zo: halo2 is en blijft de beste 3d shooter van de komende tijd en dat jullie misschien dachten dat het het heiligste spel waar alles perfect volgens jou smaak zou zijn moet je misschien eens wakker worden.
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2004
  6. Ikarus

    Ikarus Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    HALO 2 is het helemaal....Was HALO 1 echt voor mij het enigste excuus om te gamen (zo vindt ik de meeste andere games niet de moeite waard en ga liever iets anders doen HALO vind ik na 2 jaar spelen nog steeds super)...HALO 2 is gewoon nog veeeeel beter dan HALO 1 en dat is imo bijna niet mogelijk dus voor mij heeft HALO 2 (gelukkig) de hype waargemaakt en meer......Alleen vind ik single player leuker dan multiplayer en dus vind ik het zoooooooooo jammeer dat je normal zo senl uitspeelt. Ik ben een slechte gamer en doe over halo 1 nu nog steeds op normal 2 a 3 uur over een level (heb alles wel op legendary uitgespeelt maar dAN DUURT 1 LEVEL 5-7 UUR) HELAAS DOE IK OVER ELK LEVEL IN hALO 2 MAAR 1 UUR. Dat is dan wel weer jammer maar ik ga deze denk ik nog vaak spelen.

    Het ruimtestation is super mooi, de stad is helemaal gaaf vooral als je over de brug de stad inrijd metje scorpion tank en echt alles opblaast (ook dingen uit de omgeving) met die duistere stads met wolken en alles, net of je daar echt bent met je machtige tank en alles opblaast.
    Wat te denken van de arbiter toch echt gaaf. Kom je bij een deur iedereen in cammo en naar binnen, al je vrienden en vijanden praten, de flodd die je ziet, de banshees en de anderer gebouwen, het kapothakken van de kabels en het ontsnappen aan de instorting, hectisc en gaaaaaaaf.
    Wat te denken van de 2e HAlo met het bergmeertje en die alien gebouwen in de middel of nowhere.
    Dual wielding....SUPERVET.....Echt toffe nieuwe wapens...wat te denken van de sentinel laser....toch echt gaaf en dat ie dan snel leeg is moet ook omdat ie ander te veel ruleert.

    De enigste minpunten van HALO2:
    - singleplayer, te kort.....
    - Het verhaal is zoooooo gaaf alleen...de hele aarde wordt aangevallen...dan vecht je daar toch door, in HALO 1 wordt een hele game om HALO 1 gevochten, in halo 2 2 kleine leveltjes om de aarde, ze hadden heeel Halo 2 (muv 1 of 2 levels die als arbiter als dubbele verhaallijn en voor de afwisseling) op aarde moeten vechten, HALO 3 moet dan weer op een andere halo plaatsvinden.

    VERDER NIETS DAN LOF VOOR BUNGIE

    Ik ben 29 jaar en game niet vaak en vroeger al helemaal niet, de meeste games boeien me niet en als ze me wel boeien dan ben ik ze na enkele uren spelen wel beu maar HALO speel ik al 2 jaar en vind ik nog net zo leuk als in het begin. Aan HALO 2 moet ik nu heel vaak denken door de dag heen...erg vreemd...dat lukt geen enkele ander game...is er geen halo fanclub in nederland?????

    Trouwens het verhaal rondom die elite is wel echt gaaf...je gaat de convenant nu echt nader bekijken...erg leuk verzonnen om die uit te werken
     
  7. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Halo 1 heb ik dan toch liever dan halo 2 voor de singleplayer en multiplayer is ook best leuk maar daar is halo 2 wel beter in.
    Maar over het algemeen is halo 1 voor mij toch veel leuker geweest ook al had ie geen live want dat had ik toen ook nog niet had ik er meer lol mee dan met halo 2.
    Halo 1 van mij een 9 halo 2 een 7 heel mis 7 en een half of 8 maar echt niet meer van mij.
     
  8. party crusher

    party crusher VGcats is de shit

    Berichten:
    781
    Leuk Bevonden:
    0
    het valt me op dat niemand over de AI lult
    die is ook flink omhoog gegaan hoor
    en dan von k legendary van halo 1 al moeilijk:)
     
  9. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de nadruk van Halo 2 toch echt op de multiplayer ligt. De singeplayer heb je zo uit. En dit geldt ook voor Halo:Combat Evolved.
     
  10. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik neem aan dat iedereen zijn light steeds opnieuw aan moet zetten. Waarom is dat in hemelsnaam gedaan. Zit je om de 5 seconden op wit te drukken

    Dit was in Halo iig beter zeg.

    Voor de rest is het gewoon Halo alleen dan beter. Had liever wat meer buitenlevels gehad trouwens.
     
  11. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de binnenlevels nog steeds niet leuk. Ook in Halo 1 zaten een paar levels (Library) die echt dodelijks saai waren. Was je echt voor de 80ste keer door dezelfde ruimtes aan het lopen. Zulke levels zitten er nu niet of nauwlijks meer in.(heb 't bijna uitgespeeld)
     
  12. 60 Yen

    60 Yen Monetary Disaster

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kon bij Halo 1 met XBC nog sneller een game vinden dan met Halo 2 via xbox live. Da's kut..
     
  13. XTM

    XTM Metaal

    Berichten:
    692
    Leuk Bevonden:
    1
    _O_

    Vind alleen een game joinen bij online wel kut jah.
    Verder is Halo II link vooruit gegaan met de gfx en kan nog niet oordelen over de SP heb ik nog niet gespeeld, heb 5 dagen al flink geknalt bij het online gedeelte. :D Vandaag maar eens beginnen met de SP.
     
  14. Roberius

    Roberius Hero of Nazaroth

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, dat is niet helemaal waar. Bungie heeft gezegd dat het er in de eerste plaats om ging om een goed verhaal en een goede singleplayer ervaring neer te zetten. En daar zijn die gasten naar mijn mening dik in geslaagd!
     
  15. Shin Jay D

    Shin Jay D Elite Trader

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Orgineel gepost door ITNL3
    halo 2 is veeeeeel beter. Wapens zijn stukken beter/leuker. Energy sword is goed maar niet te goed. En wie zegt dat er geen skills nodig zijn kan er gewoon niet tegen dattie dik in mekaar geschoten word

    Erg jammer denk ik dan. Ik bedoel, ik zei ook dat H2 best noobgericht is. Maar ik speel mijn hele leven al veel te veel/lang shooters en dus weet ik wel onderscheid te kunnen maken tussen enkele shooters. En dat is niet omdat ik hard geownt wordt (echt een argument dat nergens op slaat), maar omdat ik gewoon duidelijk verschil zie tussen H2 en menig andere shooter. Het feit dat je geen headshots kunt maken (behalve met sniper) zegt al vrij veel.

    En nicos, de SP is veel beter/langer/spannender/afwisselender dan in H1. En als je op Heroic of Legendary speelt zul je de SP niet gauw uithebben, want die is simpelweg gewoon een heel stuk langer dan die van H1.
     
  16. SuxxeR

    SuxxeR boem

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    0
    Die headshots lukken bij mij wel. Ligt het nou aan jouw of niet ? Ik heb ze veel sneller dood als ik op ze hoofd schieten dan op ze voeten. En dan over dat die combat rifle niet sterk genoeg is: Je hebt ook nog een shield. van dichtbei is hij ook heel effectief. En als je em sterker maakt, zou het op MP alleen maar CR's geweest zijn, en dat wilden ze voorkomen. En als je goed schiet, en erover nadenkt, schiet je eerst op hem, en gaat em rushen met een SMG. En over die pistol: Die pistol was in het vorige deel gewoon zwaar klote. Een rifle kon er niets mee, want 6 schoten en je was dood. En als je een pistol dualwielded, samen met een SMG, zal je veel meer effect hebben. De meleeattack: In het echt ben je ook niet dood hoor als je een klap krijgt. Je moet het ook (weer) met tactiek gebruiken. Ren op hem af en bekogel hem, ben je door z'n shield, sla hem. OF beuk hem eerst, en schiet op hem.
    DENK NOU EERST EENS EVEN NA !!! ;) |:-
     
  17. flyingDUTCHY

    flyingDUTCHY blaat

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind de singleplayer van halo 2 echt uitermate slap...gewoon KUT vergeleken met deeltje 1, ik heb halo ontzettend vaak opnieuw gespeeld, vooral die eerste 6/7 levels...maar bij halo 2 heb ik absoluut geen zin om singlepayer te doen, en ik heb morgen pas weer live dus daar ligt het niet aan...de levels zijn zo inspiratieloos en eentonig! ik mis het echt dat je een laadscherm hebt zodat er duidelijk een verschil is tussen levels nu heb je 3 levels in zelfde omgeving achter elkaar :< ook is het verhaal zo'n rippoff van deel 1 , level 1 bescherm je een schip, level 2 he wat toevallig je stort neer, ENZ ik dacht echt ownee niet weer op halo, wil aarde beschermen en het einde is slap, deel 1 was echt een einde, deel 2 niet

    multiplayer opties zijn wel 1000 maal beter in halo 2 om toch maar iets positiefs te zeggen
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2004
  18. Shin Jay D

    Shin Jay D Elite Trader

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Die 3 levels in dezelfde omgeving, is één level...
     
  19. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Tja, ten eerste is halo2 niet vernieuwend is een volgend deel, daardoor is er ook niet een rip-off maar een vervolg op het verhaal.En iedere halo speler ziet graag wat anders in het spel dus dat je de aarde wilt beschermen etc.., ze kunnen niet alles aan jouw smaak aanpassen.
     
  20. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Het einde van Halo 1 is natuurlijk geen einde, heb je de Convenant verslagen? De meningen van jouw zijn absoluut drogredenen, en ik heb geen zin om erop in te gaan want daar ben ik te moe voor :)

    /edit: Dat ging natuurlijk over Flying Dutchy
     

Deel Deze Pagina