jeb xna is een tool dat het voor een ontwikkelaar makkelijk maakt om games te maken... Het gerucht gaat dat Rare en Bungie samen deze tool gebruiken om deze game toch met de release van Xbox 2 te kunnen lanceren of zelfs nog eerder. Microsoft slaat dan twee a drie vliegen in een klap ... Men laat zien dat hun nieuwe systeem een handige tool is voor ontwikkelaars en men laat zien dat Microsoft ten strijde kan trekken met de playstation 3.
Waarom het mogelijk waar kan zijn:
1 ) Het is al weer een tijdje stil over XNA
2 ) Uitstel van Kameo (Concker is al af)
3 ) Geheimzinnigheid over Halo 3 (Halo 3 word geen launch game van Xbox 2...)
4 ) Geheimzinnigheid over Bungie en Halo 3... Bungie is bezig met een nieuw project en werkt niet aan de ontwikkelling van Halo 3 (misschien werkt Rare en een paar Bungie medewerkers hier wel aan)
5 ) 9 februari valt samen met de Microsoft aankondiging van GDC. GDC word gehouden op 7 en 8 maart 2005 (De vak beurs waar XNA aangekondigd is ... waar men verwacht dat Xbox 2 gepresenteerd gaat worden volgend jaar en dus mogelijk ook een Halo 3 aankondiging ... )
... maar ik gooi altijd graag wat olie op het vuur ... ik heb het maar 1 keer goed gehad en dat was met mijn voorspelling van Jade Empire
Laatst bewerkt: 16 nov 2004