Voor Xbox Magazine: wat vinden jullie van Halo 2?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door BartBreij, 18 nov 2004.

1. BartBreij

BartBreij Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen!

Voor het decembernummer van Xbox Magazine zoek ik vier mensen die hun gal willen spuien over Halo 2. Hoe bevalt het spel? Wat is er zo goed/ slecht aan?

Hoe beter je beargumenteert, hoe groter de kans om in Xbox Magazine te komen. Voor het artikel geselecteerde personen krijgen via e-mail of de Personal Messenger van dit forum bericht en worden verzocht een fotootje aan te leveren.

[UPDATE]

Stukje mag maximaal 100 woorden. Maak er een leuk verhaaltje van, alsof je het spel uitlegt aan een vriend. Het hoeft geen minirecensie te worden. Succes!

Groet,

Bart

Laatst bewerkt: 18 nov 2004
  2. evo alexan

evo alexan evo alexan

Leuk Bevonden:
    0
    halo 2 is de max

Ik vind het een max van het spel jammer dat ze voertuigen weg gelaten hebben |:- maar toch is het een goed spel.singel mode is leuk dat je in de huid van een covenant kan kruipen.. :9 :9 halo 2 is leuk op xbox live heb nu juist een fun clan gestart.Maar het is moeilijk en soms vind ik geen servers :{ :{ maar meestal vind ik er toch.halo 2 is gewoon in 1 woord vetjes _O_ _O_ _O_

3. evo alexan

evo alexan evo alexan

Leuk Bevonden:
    0
    was dit goed bart wil al zo lang eens in xbox magazine komen

4. evo alexan

evo alexan evo alexan

Leuk Bevonden:
    0
    Het is een goed spel maar het lijkt op de eerste halo de single mode dan .Ik vind het jammer dat de humans minder voertuigen hebben dan de covenants 3 maar terwijl de covenants er 7 hebben.De multiplayer is de max je kan echt alles doen.En ook de single mode waar je 2 personages speeld.de master schief en een covenant.En je kan 2 guns in je handen houden en dat is zo lekker.greetz evo alexan

5. Victor

Victor Guest

Gebruik de Edit knop!!

6. nnex

nnex just NNEXíng it,baby

Leuk Bevonden:
    0
    de multiplayer is da bomb! blijft heeeeel tof nog voor een lange tijd!

de singleplayer stelde me helaas een beetje teleur.
    het is eigenlijk gewoon meer van hetzelfde zonder echte vernieuwingen(op dual wield na). het verhaal is vrij simpel(ook kut dat je meer met die alien speelt dan met de master-chief, maar dat is denk ik kwestie van smaak). Het domme open einde vind ik het ergste van allemaal. ik was echt diep teleurgesteld*:-(* dat er geen echt eindgevecht is. Het spel suggereerd nog wel dat Cortana wat informatie aan die Alien op Halo 2 gaat doorspelen(na de credits) en ik hoop dan ook dat ze in een eventuele Halo 3 hier verder op ingaan om het verhaal weer eens wat meer body te geven.(bv. dat cortana geinfecteerd is met flood technologie ofzo en dat ze het gevecht helemaal terug naar aarde brengen)

7. Mickster

Mickster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het tegenvallen. Waarom? Omdat de single player mode bijna precies hetzelfde is als in Halo. Natuurlijk is het goed maar er zijn al zoveel goede FPS deze heeft alleen het voordeel dat het grafisch perfect is en natuurlijk dat het al een naam had door het eerste deel waardoor de pre-orders zo ontzettend hoog zijn. Live is een groot pluspunt evenals het multi-player gedeelte in het spel. Dit is natuurlijk top lekker spelen met vrienden of natuurlijk gewoon op Live! Om even terug te komen op het single player gedeelte, ik vind deze totaal niet diepgaand. Oké het is erg leuk om te doen is super verslavend maar het is gewoon lopen en schieten, verder niets!! En nog 1 minpuntje is dat de moeilijkheidsgraad op Easy heel erg makkelijk is en Normal direct veel moeelijker iets dat toch frustrerend is. Maar toch een goed spel die zeker niet misstaat in je gamescollectie!

8. nnex

Leuk Bevonden:
    0
    wat een spelfouten evoalexan...voordat je in xb magazine wil komen raad ik aan eerst even een inburgeringscursusje nederlands te nemen*lol*

juz kidding:)

9. arrepar

arrepar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    halo 2 is heel gaaf!!!:p zo wel onder de 100 worrden:p

10. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    De singleplayer is kort maar krachtig. Het verhaal heeft dezelfde rode draad als in deel 1. Dat vond ik nostalgisch maar ook jammer. Ze hadden veel meer gekund met het Halo universum. Het einde is erg jammer. Bungie had beter moeten weten.
    De multiplayer is geweldig. Alles gaat heel makkelijk en snel.
    Gameplay is iets beter dan deel 1. De simpliciteit is behouden, en dat speelt heel prettig.
    Het geluid vind ik wederom weer geweldig. Ik luister terwijl ik dit schrijf nota bene de soundtrack van Halo 2.
    Ik heb bewust het spel niet lopen hypen, dus ik ben ook niet teleurgesteld. Ik ben erg tevreden en tot nu toe zijn de 4 player splitscreen games die ik en mijn vrienden veel met Halo 1 hebben gespeeld nóg leuker met het vervolg. Als je geen vrienden hebt om offline mee te gamen, dan is Live zeker een must.

11. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    halo 2 is echt heel vet, de singleplayer is een beetje kort maar verder is alles meer dan in orde. Je kunt hem ook blijven spelen dankzij co-op en de hoge moeilijkheidsgraden. De multiplayer op xbox live is ook erg leuk, veel gamemodes en het is erg vaak spannend. De Graphics en het geluid + soundtrack zijn ook erg mooi. echt een topgame die je moet hebben, ook als je geen xbox live heb!

12. Moondrake

Moondrake T-Shirt Ninja

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de singleplayer tegenvallen, de multiplayer is op en top geweldig!

13. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Spel valt tegen. Slecht verhaal, slecht einde. Ook jammer van "de verassing van Bungie". Bovendien is het spel via Xbox Live ook tegengevallen. Geen echte scoreboards (voor bijvoorbeeld Slayer). En het spel lijkt teveel op Unreal! 16 man slayer, of team slayer: je kunt dan net zo goed Unreal spelen! Kortom: Halo 2 heeft de hype niet waargemaakt.

14. Cees

Cees Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het spel in de singleplayer wat te kort schieten je hebt het spel te snel uitgespeeld en het echte halo gevoel heb ik nou niet echt gevoeld in dit spel. Maar daarintegen vermaak ik me fantastisch met de multiplayer die stukken is verbeterd (voor zover dat kan dan) met meer levels.

15. pippinNL

pippinNL I LOVE LIVE

Leuk Bevonden:
    0
    Halo2 is in 1 woord: TOP! dat de singele player niet helemaal 100% is moet ik toegeven. ik denk dat je niet het zelfde level (net zoals in halo1) gewoon eeuwige kan spelen en er nog steeds lol aan kan beleven. de multiplayer maakt het hele verhaal weer goed! de gameplay is gewoon briljant...net als het vorige deel. de balans in de sterkte van de wapens is beter geworden. je kan iemand met een dual-wield ook aan als je zelf over 1 wapen beschikt. en dan word je in je rug geslagen door een energy sword..."you hate it, but you love it"

16. party crusher

party crusher VGcats is de shit

Leuk Bevonden:
    0
    Halo 2 is echt 1 van de beste games die ik ooit heb gespeeld
    ik heb me onwijs vermaakt met single en multiplayer.
    de single player is heel diep en gaat verder in het covenant universum en maakt zoveel duidelijk.
    het geen mij het meest stoorde was het einde wat echt een kl**e einde is geworden.
    aan de andere kant is het een goed open einde en geeft dus hoop op een Halo 3.

dan de multiplayer.
    ik heb me nog nooit zo vermaakt op xboxlive.
    de matches zijn zinderend en vol actie hoewel het met 16 wel erg hectisch kan worden
    het mooie vind ik ook dat alle wapens goed zijn uitgebalanceerd.
    het zwaard is fantastisch in kleine ruimtes bijvoorbeeld maar waag het es om met een zwaard naar buiten te gaan.

ik vind het wel erg jammer dat de beloofde ATV er uit is
    en ook de cutscenes zijn niet echt van de beste kwaliteit en zelfs kan het spel tijdens multiplayer naar een lage resolutie springen.
    ondanks dit vind ik het een geweldige game en iedereen die anders beweert die moet dat zelf maar weten.

zo dan ga ik nu weer verder spelen :)

17. party crusher

party crusher VGcats is de shit

Leuk Bevonden:
    0
    ff over die score boards die heb je wel maar op bungie.net
    kijken voor je met een oordeel klaar staat

18. WarriorSan

WarriorSan Somewhere in the system...

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind persoonlijk Halo 2 zeer goed. SP verhaal en hoe ze sommige stukken grafisch weergaven zat ik soms echt even te kijken van Wow! _O_ Geweldig gewoon..Veel beter dan Halo 1. Natuurlijk Halo 1 bracht een revolutie teweeg dus dat sommige mensen zoals Mickster zeggen: "Omdat de single player mode bijna precies hetzelfde is als in Halo" is wel heel erg afgevlakt want het is ook een vervolg en geen nieuw spel maar kom op zeg:confused: Ten eerste zijn de levels groter, betere graphics, sound engine is beter, AI is veel beter en het spel is ook veel beter uitgewerkt. De verhaallijn vind ik wat minder dan deel 1 maar zoals eerder aangegeven het is ook een vervolg. Online multiplayer is gewoon weg super! Dan heb ik het over het spel zelf en niet over het Live menu. Over het Live menu ben ik nog niet helemaal over uit wat ik er van vind. Aan de ene kant kun je lekker snel allerlei mogelijkheden kiezen en ook snel van custum game naar matchmaking gaan etc. en het nieuwe systeem bij Quickmatch en Optimatch vind ik goed omdat dit wel het meest eerlijke manier van spelen is omdat je telkens tegen andere spelers speelt in verschillende speelmodes maar aan de andere kant vind ik het zeer jammer dat je niet b.v. alleen slayer kan kiezen bij optimatch en dan een server joinen en dan de hele avond lekker slayer spelen en het is ook jammer dat bij deze manier van spelen je netzo lang elke keer aan het wachten bent bij het zoeken naar matched players dan dat je aan het spelen bent |:-En waarom Bungie op het idee is gekomen om bij Custum game (create match) je alleen maar kan hosten voor personen uit je friendlist en clanmembers is gewoon belachelijk want het is niet eens rated dus wat maakt het dan uit voor wie je host? En wat als er niemand van je vrienden online is? Normaal gesproken ging ik dan gewoon hosten maar nu word je gewoon gedwongen om optimatch te doen en ook maps of speelmodes te doen waar je misschien wel nu even geen zin in had....

Halo 2 zou de Live Experience naar een 2e niveau brengen? Dat komt gewoon omdat het spel zo goed is maar echt niet door het nieuwe Live systeem...

P.S. na de update van gisteren gaat het zoeken naar matched players al wat sneller maar als Bungie er nog even voor zorgt dat bij custom game je voor iedereen kan hosten is het spel bijna perfect _O_

19. nnex

Leuk Bevonden:
    0
    @ partycrusher: wat vind je in godsnaam " diep" aan het SP verhaal?? het is echt een slap aftreksel als je het vergelijkt met het verhaal uit deel 1 en je komt echt niet veel nieuwe informatie tegen. Lees de boeken en je krijgt echt een godsvermogen aan beter informatie.

@Warriorsan: ook de grafische kwaliteit vind ik wel meevallen hoor. ok, het is stukken beter dan Halo 1, maar tegenwoordig heb je toch echt wel veel betere grafische spellen hoor, dus dat van" wow, m'n mond valt open" valt ook wel weer mee helaas.

20. Deathrow JJ

Deathrow JJ ¤ the X dominates ¤

Leuk Bevonden:
    0
    @ nnex. k'weet niet welke spellen jij grafisch mooier vind dan Halo 2 (en Ninja Gaiden..), want dit is ongeveer het uiterste dat uit de Xbox gehaald kan worden

Deel Deze Pagina