1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] internet delen/ Internet Connection Sharing / ICS

Discussie in 'Games' gestart door Da BjOrN, 15 mrt 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik heb meer vertrouwen (met jouw instellingen) in een UTP modem :{
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2004
  2. sparten 099

    sparten 099 Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo

    ik heb een probleem met x-box live mijn x-box kan namelijk geen x-box live vinden zegt ie. ik weet niet wat ik moet doen en soms begint ie ook over een dns error wie kan mij helpen.
    ik heb van de modem eerst naar de pc en van pc naar x-box ik heb een usb modem dus kan niet van modem naar x-box in een keer.
     
  3. sjorske

    sjorske Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem, zoals zo velen op dit forum, met mijn DNS settings. Ik word er een beetje treurig van dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.

    Ik heb een pc met 2 NIC's waarvan ik er een gebruik om te internetten (lan 1) (ik woon in een studentencomplex wat is aangeloten op surfnet, dus ik heb een Inbelverbinding met rasPPPoE en deze werkt prima) en een is aangelsoten op mijn xbox (lan 2).

    Nu wil ik dus ICS toepassen om op xbox live te komen, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Ik weet iig al zeker dat het niet aan de verbinding ligt maar aan de instellingen van mijn pc. Ik heb de inbelverbinding gedeeld en mijn xbox kan wel een ip adres verkrijgen maar hij kapt bij de DNS. Ik krijg elke keer weer een DNS error.

    IP op mijn xbox staat op auto en bij DNS maakt het niet uit wat ik invul. Het werkt gewoon niet. Ik heb alle mogelijke instellingen al geprobeerd maar het lukt niet.
    Raar is dat het vorige week nog wel is gelukt. Ik had een statisch DNS ingevoerd op mijn xbox, namelijk hetzelfde DNS als die van mijn NIC die is aangesloten op internet. De dag erop probeerde ik het weer, zonder ook maar iets veranderd te hebben en toen deed hij het weer niet.

    Ook heb ik al winroute (werkt echt heel slecht met xp dus meteen weggegooid) en sygate home networking gebruikt. Bij sygate zie ik wel dat er verkeer gaat tussen mijn pc en de xbox maar ik krijg steeds dezelfde error.

    Weet iemand wat ik fout doe??? Ik hoop het wel want ik zit te popelen om Halo 2 online te spelen
     
  4. Timm4nni4c

    Timm4nni4c Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    hey ik heb een vraag. ik heb geprobeerd via mn PC XBox Live aan te sluiten. Ik heb een Alcatel Speedtouch Modem (geen usb!!) en Adsl van Planet. Ik had al een netwerk met een andere pc, maar die kabel heb ik er uitgehaald en nu in mijn xbox gedaan. Het gaat hier al mis bij cable check. Weet iemand waar aan et ligt? Misschien omdat de instellingen nog anders zijn omdat hij op een andere pc was aangesloten? Of ligt het aan iets anders. Nogmaals: het gaat al mis bij de cable check. Ik gebruik een RJ-45 kabel
    Alvast bedankt
     
  5. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    bij de cable check al?

    je hebt meerdere kabels zeg je, gebruik eens de kabel van de andere pc.
     
  6. Timm4nni4c

    Timm4nni4c Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    jah ik heb waarschijnlijk de verkeerde kabel. ik heb een cat 5, en ik heb net gelezen dat ik een cross-over moet hebben. morgen halen. toch bedankt _O_
     
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    nou...als je normaal met je 2e pc al een netwerk hebt. dan heb je toch wel de goede kabel.
    je gebruikt nu al een CAT5 UTP crossover kabel, anders kan het netwerk tussen je pc's helemala niet werken. kijk eerst goed nar de uiteinden van allebei je stekkertjes. liggen de kabeltjes binnenin in dezelfde volgorde?->normale netwerkkabel.
    liggen ze in verschillende volgordes->crossover.
     
  8. Timm4nni4c

    Timm4nni4c Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    jah maar ik heb de kabel waarmee ik al een netwerk had niet geprobeerd. die zal het ongetwijfeld doen, maar ik had een nieuwe gekocht voor xbox live en dat was niet de goede. toch bedankt, hopen dat et morgen wel lukt...
     
  9. Anty

    Anty Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn probleem waar ik al dagen mee loop te klooien:


    A: Abonnement wanadoo adsl Basic - USB
    1: Naam provider Wanadoo
    2: Soort abonnement (naam, type) ADSL-Basic
    3: Kabel, ADSL, of anders? adsl
    4: Up- en downloadsnelheid 2,2mbps / 32 up

    B: Hardware Pentium 4
    1: Modem merk en type Speedtough usb modem
    2: USB modem? (Ja/Nee) ja
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) nee
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) ja, windowsXP
    5: Direct Connection Ja/Nee nee
    6: Crossover kabels in gebruik? ja
    7: Hub in gebruik? nee

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway 192.168.1.1 (xbox) 192.168.1.2 (pc)
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? ???

    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? ja
    2: Dashboard versie? ? van starterkit
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? tot DNS not resolved
    4: Wat is de exacte foutmelding? the DNS servers could not be reached
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?

    Kom er niet echt uit kom tot het 2e balletje en dan zegtie : check cables terwijl ik een goeie crosscable gebruik.

    Heb configuratie D van xboxconnect/help

    Dus van speedtough modem via usb naar pc, onboardnetwerkkaart zit een crosscable in die naar de xbox loopt.

    Doe ik zoals hier gelezen : Start - Uitvoeren - CMD
    en dan in Dosschermpje IPCONFIG/all en dan ping 192.168.1.1 (xbox ip)
    Dan verstuurd hij 4 pakketen en krijgt er ook 4 terug dus ze zien mekaar wel.

    Wie weet raad want ik word langzaam gek !

    Alvast bedanktvoor de hulp en goeie site voor dit soort dingen.
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2004
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    voer de dns gevensin die jevind onder ipconfig /all en dan moet je een stapje verder komen
     
  11. Anty

    Anty Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    heb ik ook gedaan heb gewoon de DNS van me wanadoo verbinding overgenomen
    en de standaart gateway is mn echte wanadoo ip adres toch ?

    Nu moet het goed staan maar nog steeds niet werken :confused:

    ff voor vedere info ik heb nu:

    192.168.1.1 = PC
    192.168.1.2 = Xbox

    255.255.255.0 = Subnetmasker

    eigen ip = Standaart gateway

    DNS zhetzelfde gemaakt als mn wanadoo verbinding gevonden via Dos-CMD
    dus mn lan hetzelfde en mn xbox hetzelfde wat doe ik fout ?
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2004
  12. Timm4nni4c

    Timm4nni4c Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit probleem heb ik ook. Cable check gaat goed, Ip ook, maar bij DNS gaat het mis. Mijn DNS (xbox) heb ik gelijkgezet met de instellingen van de verbinding.
    Als ik atomatic doe, staat er een heel ander DNS adres op mijn Xbox als bij de instellingen op de pc...
    wat te doen?
    alvast bedankt
     
  13. Timm4nni4c

    Timm4nni4c Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit probleem heb ik ook. Cable check gaat goed, Ip ook, maar bij DNS gaat het mis. Mijn DNS (xbox) heb ik gelijkgezet met de instellingen van de verbinding.
    Ik heb Planet internet en gebruik ICS.
    Als ik atomatic doe, staat er een heel ander DNS adres op mijn Xbox als bij de instellingen op de pc...
    wat te doen?
    alvast bedankt _O_
    (sry voor de dubbele post)
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2004
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Datis niet de goede dns naam..je moet wanadoo's naam gebruiken
     
  15. x-factor

    x-factor Xbox Guru

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Yo,

    ik heb een vraagje..

    Ik heb op mijn kamer een draadloze internet verbinding.
    In die pc met die draadloze verbinding zit een NIC waar mijn xbox op is aangesloten.

    Ik heb al de wizard thuisnetwerk gedraaid zodat ik hier kan printen en bestanden kan over zetten enzovoort.

    Als ik alle internet verbindingen laat weergeven dan staan er dus twee, te weten:
    1. de draadloze verbinding.
    2. de LAN verbinding met de xbox.

    bij de 2e verbinding staat een uitroepteken in een gele driehoek.

    Als ik ipconfig type dan staat er dit:
    Lan verbinding:
    autconfiguratie ip adres: 192.254.239.83
    subnetmasker: 255.255.255.0
    standaardgateway: niks

    draadlozenetwerkverbinding
    verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
    ip adres 10.0.0.151
    subnet 255.255.255.0
    standaardgateway:10.0.0.138

    Als ik de LAN verbinding een nieuw ip adres geef, (10.0.0.152) dan gaat het uitroepteken weg.

    Mijn vraag: Ik moet nog ergens ICS activeren om op XBC te kunnen o.i.d...moet ik dan ICS activeren bij de draadloze verbinding of bij de LAN verbinding?
    En moeten de ip adressen dan weer naar automatisch?

    noot: als ICS activeer bij de LAN verbinding dan kan ik niet meer op internet. Het ip adres van de xbox is dan: 10.0.0.152 en ook bij 192.254.239.83 kan ik niet internetten.

    Misschien ligt dit aan mij router? Ik heb een speedtouch router, type 570.
    Ik heb mijn xbox al wel een ip adres gegeven bij de router, (10.0.0.152)


    B.V.D.
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2004
  16. Rick NLD

    Rick NLD Friends

    Berichten:
    580
    Leuk Bevonden:
    0
    ok ik kom er niet uit.

    ik heb nu een verbinding liggen (cross cable) tussen mijn pc(windows xp pro) en mijn xbox. ik moet dus door middel van ics verbinding maken. ik heb 2 verbindingen: lan1 en lan2. lan 2 is als enige aangesloten en daarmee zit ik op internet. bij deze heb ik ook het vinkje gezet bij internet delen. als ik dus de crosscable in mijn comp doe staat er bij lan1: "1 van de netwerkkabels is niet aangesloten" dit bericht komt om de zoveel seconden in beeld. op die momenten kan ik ook niet meer op internet. wanneer ik de kabel eruit haal kan ik wel weer gewoon op internet. ik heb ook al geprobeerd om internet delen via lan1 te doen maar dit werkt ook niet. als ik probeer op xbox live te gaan geeft ie aan dat er kables niet goed zitten of ik de goede soort kabel heb gebruikt en nog 1 maar die weet ik ff niet. voor alle duidelijkheid: ik zit hier niet in een lan ofzo. is gewoon 1 losse pc.

    kan iemand mij helpen zodat ik gewoon op xboxlive kom want ik snap het niet meer...
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2004
  17. Rick NLD

    Rick NLD Friends

    Berichten:
    580
    Leuk Bevonden:
    0
    laat maar het is al gelukt (niet dat er iemand antwoord gaf maar toch ;))
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ... en wat was het probleem een verkeerde kabel zeker
     
  19. BlueShadow NL

    BlueShadow NL Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo ik heb die kabel nieuw en ik heb gewoon verbinding en al hoe kan mijn kabel dan verkeerd zijn?
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    :confused: ik had het tegen Ajaxman? Mogelijk gebruikte hij een normale UTP ipv een cross UTP
     

Deel Deze Pagina