Ik ben bang dat een aantal critici in deze thread toch gelijk hadden. Ze hebben gewoon een spel uitgebracht wat bij lange na niet af is, met veel losse eindjes. Begrijp me niet verkeerd, ik heb me goed geamuseerd met Fable en het is een leuk en supermooi spel, maar het had zoveel meer kunnen zijn.
Ik had een combinatie verwacht van de spellen Morrowind TESIII (bewegingsvrijheid, grote spelwereld), Zelda
oT (diepgang, sidequests), GTA:VC (vrijheid om te doen wat je wilt) en Neverwinter Nights (character customization, multiplayer). In 5 jaar tijd moet zoiets toch te maken zijn! Jammergenoeg voelt het meer als een spin-off van Black & White (toevallig ook van Lionhead).
Dat het gepland is dat Fable 1.5 deze losse eindes gaat gebruiken om mee verder te gaan lijkt me sterk. Ik ben vrij goed thuis op het gebied van programmeren en uit info in de bovenvermelde bron blijkt
IMO dat ze last minute alles van hun 'werkbank' in een final versie van het spel hebben geveegd. Misschien dat Fable 1.5 deze quests wel bevat, maar dan slaan ze
IMO geld uit dingen die eigenlijk al in Fable 1 hadden moeten zitten.