[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0

    demon adsl zeker??
     
  2. BlueShadow NL

    BlueShadow NL Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee bbned van dutchweb
     
  3. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Fargo , ik heb het volgende gedaan :
    XBOX
    1. manual IP setting : 192.168.0.3 + DNS overgenomen + Gateway (ip adres router)
    1A - heb bij DNS manual het IP Adres van mijn router opgegeven want dat stond er ook bij automatisch ...
    ROUTER
    1. Heb het adres 0.3 toegekend aan mijn xbox + DMZ opengezet op dit adres.
    **note - wat ik vaag vind is dat ik het 0.3 ip adres gerserveerd heb en als DEVICE heb opgegeven XBOX maar als ik daarna kijk bij het overzicht van Connected devices staat er bij het 0.3 Ip adres alleen ---- ofwel strepen - een detail wellicht , maar toch.

    Resultaat :
    De waardes zijn nu
    MT = 1 | IC = 1 | NT = 3
    en constant 194ms ipv 197ms - alleen de eerste keer stond alles op 1 ? Heb het nu drie keer herhaald en de waardes blijven !

    PS als ik Ipconfig /all doe krijg ik als enige DNS die van me GATEWAY (zelfde adres)
    Ik begrijp er niets meer van!
    Wellicht zit de fout in 1A ? DNS ...
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2004
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    NT 3 betekend dat je IP adres niet goed is ... of niet overeen komt met het ip adres ... let wel dat je bij het ip adres in de dmz zone .. niet de 0 moet invoeren ... dus .14 of ander getal op het einde

    edit ehm ... 0.3? de eerste 3 waardes moeten gelijk zijn aan je ip adres welke je pc heeft gekregen ... alleen de laatste waarde moet je dus aanpassen
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2004
  5. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0

    De router gaf gisteravond automatisch het adres : 192.168.0.3 aan mijn XBOX. De overige PC's zijn : 192.168.0.2 (notebook - wireless) en 192.168.0.4 (notebook - wireless). Ik heb deze 192.168.0.3 dus maar op de Router gereserveerd voor de Xbox - vastgezet dus.
    Bij DMZ geeft ie dan zelf al aan : 192.168.0. en dan moet ik het rijtje afmaken. De 3 invullen zodt ik om op 192.168.0.3 lijkt me dan logisch want dan klopt het weer met het Ip adres welke ik gerserveerd heb.
    Ik zal voortaan het hele IP adres hier typen als ik iets 'post' - voor de duidelijkheid - excuses.
    Lijkt me dan dat ik alles goed gedaan heb ?
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    maar dan nog steeds NT: 3 dan staat er nog steeds ergens iets niet goed .... :eek: of op je xbox of in je router ... als je het in de dmz zone hebt geplaatst dan moet deze NT 1 geven ... je instellingen kloppen dan dus niet
     
  7. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga er vanavond weer eens voor zitten - zal ook de Linksys router die ik heb staan eens aansluiten. Misschien is dat wel een oplossing en zijn jij en ik van het gezeik af :)
    Bedankt zover he !
     
  8. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo - daar ik momenteel een NetGear Router heb (niet het aangegeven model zoals hieronder) , zou wellicht dit het probleem kunnen zijn ?
    Het klinkt vrij logisch daar mijn probleem schijnbaar een IP adres probleem is..bij mijn router.

    Netgear FM-114P
    Netgear FR-114P
    Het huidige bereik van de IP-adressen vaststellen

    Meld je aan met de standaard gebruikersnaam: admin en het wachtwoord: password.
    Het scherm met Netgear-instellingen wordt weergegeven.
    Klik in de navigatiebalk links in het venster op LAN IP Setup (IP-instellingen voor LAN) onder Advanced (Geavanceerd).
    Noteer de cijfers aan het eind van het begin- en eindadres van het IP-bereik in het gedeelte Use Router as DHCP Server (Router gebruiken als DHCP-server) van het venster.
    Het handmatige IP-adres (ook wel statisch IP-adres genoemd) dat je instelt, moet een adres zijn dat buiten het huidige bereik ligt. Als het bereik bijvoorbeeld 192.168.0.02 tot 192.168.0.51 is, zou je 192.168.0.99 kunnen toewijzen als IP-adres voor je Xbox.
     
  9. Bojazz

    Bojazz Miighty Thumbstiick

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    :mad:

    yo Gastuh _0/

    Khep een probleempje 8)
    Bij mij ligt het dus sow:
    Ik heb Setup B van die ene xboxconnect hulp pagina..
    ik gebruik GEEN crossover kabels..
    Ik hep een Linksys router Befsr41 vs 3 volgens mij
    en ik DENK dat ik alle poorts heb opengeset maar omdat die help site achterloopt op mijn programmatje wat ik bij linksys heb..(of hoe je da owk mag noemuh)..weet ik dit dus niet cker.. :mad:
    Mijn probleem is dusz...dat hij niet in alle gamerooms joined...er staat meestal Connecting...en na een tijdje Time-out connection fzow.. En dit komt in bijna elke Room voor..van de 10 kan ik er mar meestal in 1tje joinuh..erg lastig..soms kan ik gewoon nergens joinuh :mad: :mad: :mad:
    Owjah.. *) ook al schakel ik de firewall ensow uit..die sjit doet het nog steeds niet..

    Alvast Bedankt Fellazz.. :9

    Laterz O-)
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Netgear kan het probleem zijn ... ik heb verder ook weinig opties :eek: ... als je 99 invult heb je helemaal geen netwerk meer

    ... en nu in het Nederlands :{
     
  11. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik heb gedaan :
    DHCP toegewezen van 192.168.0.2 t/m 192.168.0.68.
    Aangesloten xbox het Ip adres 192.168.0.99 gegeven. Deze ook nog eens in DMZ geplaatst.
    XBOX instellingen:
    IP adres toegewezen : 192.168.0.99 + subnetmask + gateway (ip router)
    DNS : DNS 1 - speedlinq DNS + DNS 2 ook speedlinq adres.

    Gevolg : Alles staat wel op 1 als ik de test doe maar als ik met iemand Online speel 'freezed' het beeld en moet ik eruit. Kan toeval geweest ( 1 x bij PES 4 van het ene potje dat ik eindelijk iemand vond en 1 x bij Mortal Kombat Deception - zelfde verhaal) zijn maar voor deze instellingen gebeurde dit nooit. Tevens vind ik bij PES 4l lastig een tegenstander daar iedereen ' disconnect' en dat gebeurt volgens mij als er geen connectie te krijgen is.
     
  12. Bojazz

    Bojazz Miighty Thumbstiick

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    *sigh* :'-(

    oke, ik zal proberen het uit te leggen in beschaafd nederlands :)
    mijn probleem is dus dat ik niet volledig kan joinen.
    ik bedoel hierbij dat XBC meestal connecting aangeeft en na een tijdje Time-out connection. het probleem is zelfs zo groot dat ik soms maar in één of geen game-room kan joinen terwijl er meer als 20 openstaan. :{
    ik zal uitleggen wat voor set-up ik heb en welke router ik gebruik:
    ik gebruik Set-up B
    ik heb een Linksys-router BEFSR41 vs3
    ik gebruik geen crossoverkabels

    ik weet niet zeker of ik de goede poorten heb opengeset, want de hulp-pagina van XBC loopt achter op het programma waarmee ik mijn router instel.
    het uitzetten van mijn firewall helpt niet.

    Is het nou duidelijk genoeg?? :)
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    hmmm... als je alles 1 hebt moet het goed zijn ... anders toch de linksys gaan gebruiken
     
  14. Sunshine_Boy

    Sunshine_Boy Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Een tijdje geleden schreef ik hier dat ik problemen had om met mijn e-tech router op Live te komen. Na veel telefoontjes met Wanadoo, E-tech en de Xbox helpdesk is mijn probleem eindelijk opgelost en kan ik op Live!!! De eerste potjes met RS2 zijn inmiddels achter de rug.

    Het probleem bleek in de netwerkkaart van mijn Xbox te liggen. Ik heb hem moeten opsturen, maar hij was gelukkig na drie dagen alweer terug ;) Ook hebben ze gelijk een nieuwe versie van het xbox OS geinstalleerd, die ook nodig bleek te zijn. Als bonus hebben ze ook nog eens een nieuwe DVD speler ingebouwd (Samsung ipv Thomson geloof ik ;)). Wat dat aangaat is de service van Microsoft helemaal goed, daar kunnen een hoop bedrijven een voorbeeld aan nemen!

    In ieder geval iedereen bedankt die me geholpen heeft (Fardop iig). Ik zal dit forum regelmatig checken of ik misschien andere ook kan helpen.
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2004
  15. mobibay

    mobibay Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Fardo, na 4 tests kwam ik toch weer op cijfer 3 ...ben gaan zoeken en vond dit statement :

    Bij NT het cijfer 1 : Open NAT means that either the port assignment policy is minimal or the router has a fully compliant version of UPnP (Universal Plug and Play) enabled by default.
    Bij NT het cijfer 2 : Moderate NAT means that the port assignment policy is minimal, but there is address or port filtering taking place.
    Bij NT het cijfer 3 : Strict NAT means the port assignment policy is aggressive

    Ik zie dat ik bij mijn router UPnP kan instellen - maar begrijp de uitleg niet, is het gewoon een kwestie van 'enable' of moet je ook hier Ip adressen toewijzen en belangrijker : IS het verstandig dit te doen ? Zou dat de oplossing kunnen zijn ?
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja dit is verstandig (allleen instellen voor het betreffende ip nummer) raadpleeg je manual even :) ... Niet geschoten is altijd mis
     
  17. gunitsoldier

    gunitsoldier Active Member

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb eindelijk me ps2 verkocht en ga binnenkort een xbox halen. Ik heb een modem/router in 1. Als ik me plug die in me laptop modem gaat in de xbox doe moet ik toch gewoon op Live kunnen? Dit werkte ook voor me ps2 online...

    Zit er trouwens bij het burnout pack een Live trail??
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dit wekt ook voor xbox live... ik weet niet of daar een trial bij zit ... voor xbox live heb je wel een cc nodig
     
  19. gunitsoldier

    gunitsoldier Active Member

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    stond op xbox.com dat er 2maanden trail bij zit. Ga ook meteen pes4 halen. Dat is de reden dat ik me ps2 heb omgeruild
     
  20. RizlaPlus

    RizlaPlus Hometown: Ass-en

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhmz hoe kom je in de instellingen van een e-tech router...hehehe zo'n ip adres invoeren he en dan admin intikken bij username dat heb ik dacht ik gedaan weet niet of het goede nummer was maar hij pakte hem niet!En ik heb nu even geen id waar de handleiding ligt sinds ik die niet allemaal bewaar en de persoon die ze heeft is niet aanwezig en ik word gek want mn xbox live wil niet hij zegt cannot reach the gate way please help ! als ik bij de instellingen kan komen kom ik vast een stuk verder!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina