ik heb het pas gedaan. Als het goed is zit er bij je grafische kaart (ik heb ook de 9600XT) een stekkertje die van die s-video een gewone geletulp maakt. Toen ben ik naar de Dynabyte gegaan waar ik een kabel van 5 meter ofzo heb gekocht. Deze kabel had aan de ene kant een scart plug waarin je een gele een rode en een witte kabel doet. Aan de andere kant had je dan een gele kabel en een audio kabel (die je in je boxen ingang kunt steken. Tip, koop een splittertje zodat je geluid van je PC en van je TV tegelijk hebt zodat je niet iederekeer achter je pc alles moet switchen.)
Daarna is het een kwestie om in je drivers bij het weergave gedeelte alles goed in te stellen. Dit is niet erg moeilijk en wijst zich vanzelf.
Nou, als je films van je pc op je TV wilt kijken heeft de ATI driver ook nog een handig foefje. Dit vind je bij de Overlapping tab. En dan de knop "Opties voor cinmamodus..."
Hier heb je de cinametic instellingen. Ik heb hem als volgt ingesteld:
- Cinemamodus aangevinkt
- Indentiek aan bronvideo
- 4:3, maar als je breedbeeld hebt natuurlijk die andere.
Zodat je kan instellen dat als je een video bestand afspeeld op je pc, dit automatisch in fullscreen (op een resolutie van 640x480, wat elke televisie heeft) word weergegeven.
Laatst bewerkt: 24 nov 2004