Dan moet je ff naar de site www.cpuid.com gaan. Daar kan je een speciaal programmatje dowloaden om te kijken wat voor moederbord je hebt.
Stap 1: schroef computerkast los Stap 2: pak pen en papier Stap 3: zoek op het moederbord een merknaam + eventueel type nummer Stap 4: schrijf dat op En je weet wat voor moederbord je hebt
ok ik heb dit moederbord: micro-star international ms7010 kan deze met de shapphire ati radeon 9800 pro?
ja dat kan, je kan hem gewoon in het slot doen waar je videokaart nu ook in zit. ik zou er wel rekening mee houden hoe snel je AGP slot is: 2X, 4X of 8X. het verschil tussen 4 en 8X merk je niet zo maar tusseen 2 en 8X wel. en dan heeft het geen nut om een 9800 pro te kopen denk ik.
Hmm....volgens mij is dat moederbord van jou behoorlijk oud. De website van MSI kent hem geeneens. Terwijl ze nog de oude K7 moederborden daar hebben staan. Misschien is het verstandiger om gewoon door te sparen voor een nieuwe processor +mobo en een eventuele andere videokaart. Want als je processor heel langzaam is heeft het geen nut om er een 9800 pro in te zetten. Kan je pc namelijk niet aan en je kaart haat dan lang niet de normale performance...en de normale games van tegenwoordig kun je dan dus ook niet spelen. Dus het is dan gewoon geldverspilling.
Owww dan lukt het wel. Dan hebben die gasten van msi de site gewoon nog niet bijgewerkt. Luie donders.
ja want ik heb nu een geforce 4 5700 256 mb en das huile met de pet op de 9800 pro is tog een goede verbetering?? ..... en hoelang kan ik er nog meer vort?
De reden dat je moederbord niet op de site van MSI is terug te vinden komt omdat het een OEM moederbord is. Verder kan je daar gewoon een 9800 Pro op aansluiten zoals al is gezegd. Let wel op dat je voeding voldoende is. Ati raadt 300W of meer aan. Je zou dit even kunnen controleren door te kijken op de sticker die op de zijkant v.d. voeding is geplakt. Verder een prachtige kaart, zeker i.c.m. je AMD 64 3000+ . Half Life 2 loopt in ieder geval als een zonnetje met hoge instellingen.
en 1024 ddr ram nou dan ga ik deze week maar eens naar de pc boer ff me kaartje halen en ik geloof dat me voeding iets van 300 is..... das dus genoeg .... net maar goed
sorry nog 1 vraagje weet iemand een goedkope (internet) winkel waar ik hem kan vinden? edit; zou ik met deze kaart voorruit gaan want ik hoor verhalen dat het niks uitmaakt met mijn oude kaart.... : geforce 4 5700
Astu: klik Keuze zat dacht ik zo Mensen die je dat wijs maken hebben waarschijnlijk zelf een veel slechtere kaart, of hebben geen idee waarover ze het hebben . Een 9800 Pro is altijd beter als een FX 5700. Een FX 5700 is veelal te vergelijken met een Radeon 9600, en ook dan is de Radeon weer wat sneller, al is het niet veel. Je zou er eens wat reviews op na kunnen slaan, kan je ze op je gemak vergelijken Prima videokaart in ieder geval, stukken beter als een FX 5700
tnx kan niet wachten om nfsu2 op hoog te spelen edit: bij al deze sites hebben ze em neit meer ik bedoel natuurlijk de sapphire versie das de beste
Ik ga je alvast heel veel succes wensen met het zoeken naar een 9800 pro. Ze zijn namelijk bijna uitgestorven omdat ze niet meer gemaakt worden. Als je er toch nog een kunt krijgen heb je geluk. Ik was 2 weken geleden ook op zoek naar de kaart en ik kon hem ook nergens meer krijgen. Ik ben toen gegaan voor de 6800LE en die overclockt met rivatuner en hij draaid veel beter als een 9800pro geloof me. De 6800LE is nog vollop te koop.