TV kaart

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Xmaster, 25 nov 2004.

  1. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik wil morgen een TV kaart kopen waarmee ik TV kan kijken op mijn PC en makkelijk beelden (videos) kan maken en opslaan op mijn hardeschijf. Heeft iemand goede ervaringen/tips/adviezen :cool:
     
  2. dopmaster

    dopmaster Flying High

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
  3. xboxser

    xboxser xboxen is verslavend

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb er een die is allen in bouw voor de laptop van de aldi ik gebruik hem nie duss als je hem wil pm me maar
     
  4. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou zeggen laat je adviseren bij een pc-shop.

    Belangrijke dingen waar je op moet letten:
    - Stereo of Mono kaart.
    - Welke aansluitingen heeft de kaart. (tv, radio, s-video enz)
    - Bijgeleverde software.
    - Resolutie van opnames.

    Btw Dopmaster:
    In je sig:
    Is everbody... Appie?
    > je bent een "y" in ever(y)body vergeten :p.
     
  5. ironx

    ironx Jump in.

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf een Pinnacle PCTV Rave! ... en dat is niks dan dikke ellende!
    Ik zou dus niet voor een Pinnacle gaan.
     
  6. Jerkmaine

    Jerkmaine Wanker

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Hauppauge :)
     
  7. Enygm

    Enygm Enygm

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds vorige week vrijdag een 'Hauppauge PVR 350' en dat dingetje doet het prima, voor zover ik er al mee gewerkt heb. (Nu heb ik ook al in die week 2x Windows XP moeten herinstalleren, maar ik denk niet dat het met die tv-kaart te maken had)
     
  8. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    movie box 9 van pinnacle werkt wel goed...........
     
  9. strangestman

    strangestman Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Afhankelijk van je systeem(snelheid) is een kaart met of zonder hardwarematige compressie aan te raden. Algemeen zou ik zeggen: langzamer dan 2GHz / 2000+ is een mét compressie een betere keus, sneller dan dat kun je ook zonder af. Let wel: wil je TV opnemen en tegelijk gamen, dan is een mét altijd beter.

    Het hierboven genoemde Microsoft Media Center Edition 2005 'pakket' met een hardwarematige compressiekaart is zo'n gek advies nog niet, aangezien die pakketten voor ca. 200 euro verkocht worden. Hierbij zit vrijwel altijd een Hauppauge PVR150MCE met een aparte afstandsbediening die niet alleen die kaart maar ook Media Center kan bedienen.

    Voor minder geld is de Hauppauge PVR250 veruit de beste keus wanneer je een kaart met hardware compressie wilt, deze kost ca. 125 euro. De PVR350 is een stuk duurder en biedt als enige voordelen een radiotuner en hardwarematige decompressie, maar alleen bij weergave op een TV (dus niet onder Windows). Bij beide modellen is een afstandsbediening inbegrepen.

    Wil je een kaart die opneemt met behulp van softwarematige compressie, dan is de Terratec Cynergy 400 of 600 een goede optie, evenals de Hercules TV Stereo. Ook de wat duurdere kaarten van Pinnacle of de gewone WinTV kaarten van Hauppauge zijn opties die op zich prima werken.

    Houdt er wel altijd rekening mee dat TV op een monitor nooit helemaal zo mooi is of zo eenvoudig werkt als een echte televisie. De redenen hiervoor zijn wat ingewikkeld en deze post is al lang genoeg, dus neem het vooralsnog even van me aan ;)
     
  10. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Dat zal wel komen door de resolutie denk ik ;) Maar bedankt voor je uitgebreide post....

    Wat ik mij afvraag, aangezien ik ook nog een TFT scherm wil kopen (16ms reactietijd...): hoe is het met DVD's en TV-beelden op een TFT scherm gesteld? Kun je dan ook last krijgen van ghosting zoals bij gamen het geval is? Persoon lijk denk ik van niet omdat TV beelden meestal 30-40 fps hebben terwijl games meestal 60 fps hebben? Weet iemand hier iets van?
     

Deel Deze Pagina