ik heb een oud race-stuurtje dit probeerde ik laatst bij een vriend te instaleren, maar dit lukte niet omdat het een oud stuurtje was met een gameport en die zat dus niet op zijn computer. Toen heb ik even rondgebeld er waren wel dingen voor vertelde de verkoper bijv. een gameport naar usb converter. maar die hadden veel winkels niet en waren meestal duur! hij had nog een alternatief: een goedkope geluidskaart (13,50) MET gameport. ik had er nog nooit van gehoort! heeft iemand hier ervaring mee? en is het (geluidskaart,stuurtje) makkelijk te installeren? het is een formula sprint van thrustmaster (ik heb ook op internet gekeken voor die converters waren wel goedkoper maar had haast door sinterklaas)
Geluidskaart met gameport was tot enige jaren geleden gemeengoed. Is op zich geen probleem om te installeren maar je als nog een andere geluidskaart in je computer hebt zitten kan het conflicten opleveren. Oude geluidskaartjes zijn namelijk meestal wel lastiger om 'uit' te zetten.
er zit gewoon onboard geluid, kan dat problemen geven? en kan je ook de nieuwe kaart uitschakelen en dat dan de gameport gewoon blijft werken? het is een vrij oude pc 2 a 3 jaar oud, een dell.
On-board geluid kun je uitzetten in de BIOS. De geluidskaart uitschakelen is lastig want vaak zit in de drivers van de geluidskaart ook de gameport drivers ingebakken. Hangt dus er helemaal vanaf wat voor kaartje het is. Als het een Soundblaster kaartje is kun je misschien beter het on-board geluid uitzetten, Soundblasters waren in ieder geval toen eigenlijk toch wel de beste geluidskaartjes. Dan heb je én een gameport aansluiting én een goed geluid. Om wat meer te kunnen zeggen over de mogelijkheden kun je het beste merk en type van het kaartje posten. Misschien kan ik dan wat meer vertellen. Ben morgenavond pas weer online...