Hey, Ik kijk de laatste tijd steeds minder uit naar games, omdat ze steeds maar weer worden uitgesteld (in Europa) of eerder in Amerika uitkomen. Dit vind ik toch wel jammer, want volgens mij is Europa juist een werelddeel waar mensen veel games kopen. Maar echt goede (denk ik) titels komen laat uit... en dat is jammer. Bijvoorbeeld Kameo, KotoR II, Otogi II. Zelfs Halo 2 werd nagenoeg nog 2 dagen uitgesteld. Niet dat ik dat heel erg vind, maar het geeft toch wel te denken. Een ander voorbeeld is Phantom Dust, waar ik heel erg naar uitkeek. Ik zou graag van jullie willen weten, wat jullie van de latere releases in Europa vinden. Vinden jullie het ook tegen vallen, zo ja, waarom, zo niet, waarom niet? (By the way, als ik dit in het verkeerde subforum heb gezet, zou deze thread dan verplaatst kunnen worden, plz?)
Phantom Dust komt alleen in japan, dus niet in Amerika. Kameo is nog nergens, ook geen release voor Amerika bekend. Dus ik vind het wel meevallen. Alleen Kotor II vind ik erg jammer.
Denk toch eens na, in de EU worden haast geen spellen gemaakt, en in de V.S en de rest worden ze veel meer gemaakt dus ook eerder uitgebracht. Als ie naar de EU komt dan kijken ze eerst of het wel de juiste rechten hebben, zoals bij ninja gaiden hebben ze in de V.S en de rest stukken in wat je niet in de EU hebt bijv: dat je een ninjas hoofd er af kan haken dat hebben ze niet in e EU.
Dat is nog meer bij de gamecube(die ik in bezit heb) en de PS2, daar moet je eerst hopen dat het spel in de US uitkomt en dan nog is dat ie naar Europa komt. Tegen de tijd dat hij hier uit is ben je al weer 8/9 maanden verder. (enigsinds een hyperbool, maar you get the point )
Mja, ik kijk al een hele poos uit naar Otogi 2, maar hij is nog niet eens aangekondigt voor een europese release..
In de EU worden tegenwoordig echt veel spellen gemaakt, dit maakt de situatie juist beter. Vroeger was het nog erger, Europa heeft juist een inhaalslag gemaakt. Het is nog niet ideaal, maar wees blij dat het niet meer zo erg is als een jaar of tien geleden.
Heeft volgens mij te maken met de vertalingen die sommige europese landen hebben. Microsoft probeerde met halo2 om een beetje gelijktijdig te releasen, maar juist bij de vertaalafdelingen is het spel uitgelekt dus ze zullen dat ook geen 2e keer meer doen.
Maar Sen heeft wel gelijk. Europa heeft nu een inhaalslag met de verschillende erg goede games, denk maar aan splinter cell en andere tom clancy spellen, far cry, prince of persia van Ubisoft en spellen van rare, Lionhead en climax hebben hun vestigingen in Engeland. Maar ik heb namelijk gehoord dat Kameo pas later in het 2e kwartaal in 2005 naar Europa zou komen. In USA staat het al vast dat ie uitkomt op 3 januari. Kijk maar op www. gamefaqs.com als je me niet geloofd
Ik zit vooral op de goede titels van rare te wachten, en natuurlijk worden ook die games eindeloos uitgesteld . Voor de rest kan ik wel import games spelen
Mwa, vind het niet zo heel erg dat de games hier later uitkomen. Het is natuurlijk een klein nadeel, maar wat doe je eraan? Misschien als Nederland doorgaat met goede games (Killzone bijvoorbeeld) dat wij dan hier wat privileges hebben, en dus de spellen eerder krijgen dan in het buitenland. Let's hope and pray....
yup, that's the main reason, dacht ik ook: wij zitten vaak in het franse/spaanse en duitse pakket! - en daarom vind ik het ook wel jammer, want eigenlijk speel ik alleen de games in de engelse taal, dus zonde van het wachten!
Ja ik vind het op zich ook niet erg. Alleen bij Rare is het irritant dat ze spellen later uitbrengen. Ze hebben de feeling en ambitie om spellen met een perfecte sfeer en... je moet het gewoon eigenlijk zelf ervaren. De spellen zijn gewoon veeeeeeel beter dan mainstream stuff.
ik vind het wel dom maar ook wel begrijpelijk, europa is gewoon een kleine markt, in japan speelt iedereen games jong en oud. hier helaas niet.....
Kameo komt in elk geval NIET op 3 januari. Hij is namelijk weer uitgesteld (voor onbepaalde tijd), gamefaqs loopt een beetje achter. zie dit item: http://www.xlife.nl/article.php?id=7671
Ook jammer is dat een spel zoals Kill.Switch wel in Amerika uitkomt maar dat ze Europa gewoon overslaan.. Wij mogen dus niet van dit spel genieten
wat dacht je van killzone dan? het is een fokking nederlands spel maar in amerika was ie veel eerder uit dan in NL, echt belachelijk en eigenlijk over het algemeen gewoon oneerlijk, we betalen evenveel en soms zelfs meer voor een spel en in verhouding gaan zo'n beetje dezelfde hoeveelheid games over de toon bank als elders.... beetje achterlijk dat late gerelease hier Trwns: Metalwolf, killswitch is hier gewoon uitgebracht hoor, heb m hier bij dixons zien staan en volgens mij ook voor de xbox !
Ja is erg vervelend ook dat hele lokalisatie gebeuren vertraagt een hoop bijv gran turismo 4 voor de zoveelste keer.(niet dat ik hem nu niet ga halen maar is toch irritant.) Of als ze gewoon te lang weg blijven verlies ik echt mijn interesse in de game een beetje. Maar ik denk wel dat er de komende jaren wat verandering in gaat komen tenminste laten we het hopen.
Niet voor de Xbox, maar wel voor de PS2. Sony had er namelijk voor gezorgt dat het hier in Europa een PS2 only titel werd, net zoals ze dat bijv. ook met I-Ninja hadden gedaan.