Problemen Xbox met nieuwe tv

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Bombjack, 4 dec 2004.

1. Bombjack

Bombjack Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag heb ik eindelijk een nieuwe tv gekocht, na jarenlang op een piepklein tv-tje te hebben gegamed. Ben voor een LG LCD-tv gegaan, aangezien daar een leuke aanbieding voor was. Thuis heb ik mijn Xbox er gelijk op aangesloten en kwam tot een onprettige ontdekking: het beeld was zwart-wit! Als ik een andere console of dvd-speler aansluit is het beeld gewoon in kleur, en ook als ik de Xbox weer op mijn oude tv aansluit is het beeld gewoon in kleur. Ik heb al geprobeerd wat te doen met de video settings, maar dat heeft geen enkel resultaat. Heeft iemand enig idee hoe ik dit op moet lossen?

2. Metal_Wolf

Metal_Wolf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hebje een normale scart of een advanced? Als je een advanced hebt moetje ff kijken dat ie in de uitgang zit waar een vierkantje met een boogje erin en drie puntjes erboven staat.

3. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    das wel heel erg vreemd :confused: . Ken je iemand anders die ook een xbox heeft? Zo ja, vraag dan aan m je z'n xbox ff mag lenen en kijk dan of hij het nog steeds doet. Of sluit de scartkabel van hem op jou xbox aan en kijk of het beeld dan nog steeds zwart wit is.

4. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb je de opties van je xbox veranderd; en welke staan ze nu.

5. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk eens voor een anders kanaal. IK had dit op me DVD speler, maar een ander kanaal op gezocht en hij was weer met kleur.

6. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarschijnlijk staat je tv op svideo i.p.v. composiet (de ingang bedoel ik)

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb gebruik ik mijn LG RZ-15LA32 LCD tv als pc-monitor maar heb nu eventjes mijn Xbox er op aan gesloten.
    Het maakt bij niet uit waar op ik de Xbox aansluit ( Composiet , RGB , S-Video ) ik heb altijd kleur.
    Normaal game ik altijd op mijn Philips Machtline Breedbeeld TV , ik heb de instellingen van de Xbox voor de LG niet veranderd.

Je zou anders even met jouw Xbox als de dealer gaan waar je de LG heb gekocht.
    Je kan daar even de Xbox aansluiten op hun Demo-model !!
    Dan weet je meteen waardoor het probleem wordt veroorzaakt.

8. REIKU

REIKU Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey bombjack..
    ik heb dit rot probleem ook.
    bij mij thuis me 'eigen TV' (is ook een kleintje maar ligt daar niet aan denk ik)
    doet hij het prima, met kleur enzovoort.
    Toen ik dus een keer me xbox meenam naar een vriend van me (eigen kabels enzovoor) was het ook geen kleur te zien, en dat was ook het geval bij mijn broertjes tv.
    of het ligt aan 'zou maar zeggen onze' xboxxen of de kabels die we gebruiken.

9. super_elite

super_elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit ook gehad met een JVC 100hz tv. Ik heb dit toen gefixed door wat instellingen van die JVC aantepassen. Volgens mij heeft het met svideo te maken zoals softrunner ook heeft aangegeven. Dus de ingang staat op svideo en je sluit een composiet of rgb bron erop aan. Daarom moet je de ingang settings veranderen of de xbox op een andere ingang aansluiten.

10. Mauriz

Mauriz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien heb je pal 60 niet aan staan ofzo, ik had dit laatst ook bij een nieuwe tv en toen ik met die pal instellingen zat te spelen, ging ie opeens op kleur.
    Suc6

11. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    toevallig je xbox omgebouwd en op NTSC staan?

12. Bombjack

Bombjack Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    re

Nee, m´n Xbox is niet omgebouwd, en ik heb verder ook niks aan de instellingen veranderd. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd die jullie hebben gezegd, maar nog steeds geen resultaat. Ik zal de rest ook eens proberen en ook eens kijken of een andere Xbox hetzelfde probleem heeft met deze tv. In ieder geval iedereen alvast hartelijk dank voor de adviezen. Mocht het op de een of andere manier alsnog gaan werken, dan zal ik dat hier ook ff posten, heeft iemand anders er misschien ook nog een keertje wat aan.

13. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    als ik jou was zou ik ff microsoft opbellen en vragen of die een oplossing hebben

Deel Deze Pagina