goedenavond ik heb sinds vorige week een sitecom wireless 100g router gekocht. het zou makkelijk moeten zijn om aan te sluiten maar ik heb er nog wel moeite mee...pff...wat voor verbinding moet ik maken ik heb een adsl verbinding die gebruik maakt van een vpn wan protocol. Moet ik de ipadressen op automatisch laten zetten of juist niet? en dns adressen?? en ICP aan of uit? hij geeft of de foutmelding dat hij geen verbinding kan maken met de externe computer of dat de router een conflict met de modem heeft (alcatel speedtouch). Ik heb nog niet eens verbinding kunnen maken op het bedrade netwerk ik heb de draadloze computer en de draadloze laptop nog niet geprobeerd. Bij voorbaat dank en aub alleen serieuze reacties
Het is altijd het proberen waard om het automatisch te laten doen, oftewel gewoon automatisch een ip adres laten maken.
probeer de router een vast ip adres te geven ( als je die al had bij je gewone modem) en dan de router je modem een ip te laten toe kennen, zo had ik het opgelost bij mijn istallatie van mijn router
Waarom zijn er nog makers van routers die van het installeren een grote puinhoop maken. Ik heb zelf een wireless Kobishi Router ( helaas Failliet ) maar de installatie kan zelfs een kind uitvoeren. Ik hoefde alleen de gebruikersnaam van @Home in te voeren en alles werkte meteen perfect, zowel het utp als wireless. Maar ook het instellen van de beveiligingen was kinderspel. De wireless router draaid nu al meer dan 1½ jaar zonder ook maar één probleem.