RGB kabel?? Vraag...

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Laurens., 6 dec 2004.

1. Laurens.

Laurens. Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga binnenkort een xbox kopen. Toen ik mijn gamecube kocht moest ik er een speciale RGB kabel van 30 pleuro bijkopen, anders kon ik hem niet goed vinden op mijn TV. Die RGB kabel zet de TV automatisch op de juiste afstelling voor de gamecube.

Ik ben bang dat ik ook zo'n kabel nodig heb voor de xbox, welke kabel heb ik dan nodig?

2. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    advanced scart cable.

3. Laurens.

Laurens. Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hm, en de bijgeleverde scartkabel zoekt zichzelf niet op?

Kan ik ook een 3rd party advanced scartkabel proberen of is dat crap?

4. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Zal qua kwaliteit heus niet veel verschillen met die van de xbox.

5. Laurens.

Laurens. Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1
    2

Welke heb ik nodig?

6. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou voor de eerste gaan...

7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ik heb de eerste ook. Prima kabel, alleen gebruik ik hem niet meer omdat ik ook een advanced scart cable heb (ivm 5.1 set).

8. Metal_Wolf

Metal_Wolf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou voor de advanced scart cable gaan als je tv het ondersteunt (Vierkantje met een boogje erin en drie puntjes erboven). Kwaliteit is super alles is heel scherp enzo.

9. Laurens.

Laurens. Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je bedoelt S-Video out?

10. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Deze moet je hebben:
    Kost €35 maar dan heb je dus wel RGB zodat je tv zelf de xbox opzoekt en het beeld zeer veel helderder en scherper is. Op het kastje wat je ziet zit alleen een optical-out, verder niks. Het is dus, zoals gezegd, de "Advanced Scart cable" van MS...

11. Laurens.

Laurens. Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Benson, op die kabel van jou past ook een 5.1 set, maar die heb ik alleen voor mijn PC. Ik ga nummertje 1 kopen...

12. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Das dus gewoon een stadaard scartkable :confused: Geen RGB of s-video dus :p

13. Laurens.

Laurens. Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is geen standaard kabel, die kabel zoekt het xboxkanaal ook in 1 keer op je tv, en daar gaat het mij om. Daar komt nog bij dat je met die kabel ook op 60 hz kan.

14. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Ik dacht dat alleen een kabel met RGB output het kanaal automatisch zoekt. Daarbij komt dat het beeld echt een stuk duidelijker is met RGB. Alle scartkabels ondersteunen tevens 60hz :) Maar laat het maar ff weten of het werkt als je hem hebt ;) Persoonlijk zou ik toch voor een kabel met RGB gaan, ondanks dat deze ietsje duurder is...

15. super_elite

super_elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeker een Microsoft xbox cable aanschaffen en geen imitatie prut. Ik heb zelf een joytech advanced cable gekocht met RGB en S-video. Het beeld is totaal niet stil met deze kabel :mad: , het lijkt net dat de kabel niet goed in de output van de xbox zit, mijn tv ondersteunt beide signalen by the way. Toen de advanced cable en geen probleem. Nu moet ik weer een component pal cable aanschaffen voor mijn Sanyo Z2 beamer en die moet weer op een component switch :confused:

16. Raptiod

Raptiod ..

Leuk Bevonden:
    0
    ff vraagje..
    Klopt het dat de optical kables voor 5.1 geluid zo duur zijn. Een advanced scart kable + optical kable kwam voor mij rondt de 60 euro. Is er in de optical kables ook verschil in kwaliteit? Zo ja, welke (merk) geeft de hoogst mogelijke kwaliteit?

17. 2nd day

2nd day Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zwaar verwarrend allemaal... ik heb ook een probleem met het beeld en de kabels... misschien dat ik gewoon een andere kabel moet kopen... het probleem is dat mijn tv 1 scart aansluiting heeft, maar ik heb 3 scart apparaten... satteliet, dvd, xbox. Heb ik zo'n mooie scartverdeler gekocht (€22), sat en dvd gaan goed samen... maar zodra ik mn xbox erbij aansluit wordt het beeld van de sat en dvd prut. Ik heb nu de standaard xbox kabel (dus 3 tulpstekkertjes en dan een verloop ding), help het als ik een andere kabel koop?

18. Amenhotep4

Amenhotep4 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook een rgb kabel gekocht (niet van ms) , die geeft tov de standaard
    scartkabel een superieur beeld , maar ik krijg wel een smaller beeld , dus balken
    boven en onder , is dat te veranderen ?

19. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Kijk eens bij de beeldiinstellingen op de xbox zelf. Tevens kan het zijn dat je tv ingesteld staat op 16:9.
    Controleer dat dus even :)

20. Amenhotep4

Amenhotep4 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee , de tv instellingen zijn uiteraard nagekeken , ik heb allerlei varianten
    geprobeerd , dus vandaar die nieuwe thread , leek me wel nuttig , maar
    daar denk je blijkbaar negatief over , het zij zo......

Deel Deze Pagina