[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    20/22 en 20/21 is goed .. een switch is een aparaatje waar mee je meerdere machines op 1 router port kan aansluiten. Heb je een firewall draaien op jou machine? kan je deze uitschakelen en kijken of je dan wel kan joinen
     
  2. hong_sifu

    hong_sifu Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de P en L waarden van m'n neef:
    L: 173 ms(182 ms) P: 20 / 24
    Zo te zien heeft hij wel wat packet loss, ligt het daaraan? Hoe is dit te verbeteren?
    We hebben beide geen firewall.
    Misschien omdat hij wireless heeft tussen z'n pc en router? Is dat over het algemeen slechter?
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hij heeft inderdaad last van packet loss...

    verschillende oplossingen ... andere kabels ... als hij via wireless en dan via ICS werkt kan hij het beste een wireless hub kopen ... als hij zijn xbox direct op zijn modem aansluit en hij heeft nog steeds packet loss ... dan word het klagen bij zijn provider
     
  4. hong_sifu

    hong_sifu Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok thanks guys! Ik vind het toch nog raar dat hij wel bij anderen kan joinen maar toevallig bij mij weer net niet, ondanks z'n packet loss...
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Mjah ik geloof ook nog steeds niet dat alle waardes 1 zijn ... maar packet loss kan het wel verklaren
     
  6. hong_sifu

    hong_sifu Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    ja alle waarden bij ons allebei zijn 1-en (ik heb geen reden om te liegen), daarom lijkt het me vreemd dat als het door packet loss komt waarom hij wel bij anderen kan joinen.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hoe ver wonen julliebij elkaar vandaan? Mogelijk moet je je probleem ook neerleggen bij jullie provider
     
  8. hong_sifu

    hong_sifu Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    We wonen in dezelfde straat nog wel! Wat een toeval dat wij elkaar niet kunnen joinen he? Ik ga vanavond vragen of hij rechtstreeks zijn xbox kan verbinden.
     
  9. hong_sifu

    hong_sifu Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    We hebben inmiddels zijn modem rechtstreeks verbonden met de box, en nu kunnen we wel bij elkaar joinen. Het ligt dan waarschijnlijk aan de router instellingen.

    Ik heb een aantal poorten opengezet (88 UDP en nog eentje UDP + TCP, kom er nu ff niet op) en de dns handmatig ingevuld (zowel in de box als in de router). Misschien dat hij dit ook moet doen want dit heeft hij niet gedaan. We gaan dit dan ook proberen.

    Bedankt voor alle reacties!

    Oh ja, ik heb soms het probleem dat mijn verbinding verbroken wordt als ik live-aware campaign speel, om de 5 of 10 min zegt ie dan dat er geen verbinding met live gemaakt kan worden, reconnecten lukt daarna gewoon zonder problemen. Soms kan ik wel uren spelen zonder dat ik dit probleem krijg, maar soms gebeurt dit.
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2004
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    Nope dat is geen toeval... dit ligt namelijk aan julie provider ... jullie ip range is bijna identiek ... vaak blokeert je provider (deze communicatie) .... door porten open te zetten moet je geen porblemen meer hebben
     
  11. hong_sifu

    hong_sifu Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    We hebben geprobeerd om beide precies dezelfde instellingen te gebruiken, en het probleem is er nog steeds. We hebben allebei de poorten 3074 TCP en UDP + 88 UDP geopend. Het lukt nog steeds niet. Zijn er nog andere poorten die open moeten?
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nee dit zijn de poorten ... je kan ook je xbox in de dmz zone zetten .. lukt dit niet en heb je het probleem ook als je je xbox direct aan de modem aan sluit danmoet je gaan klagen bij de provider
     
  13. hong_sifu

    hong_sifu Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    nee als hij de modem direkt aansluit dan werkt het gewoon, dus het zijn zeker de routerinstellingen. We hebben trouwens de poorten opengezet bij "special applications" en NIET bij "Virtual server" is dit zo goed of moeten we het bij beide invoeren?

    We hebben ook de xbox met een utp direkt aan de router aangesloten, maar dan kan het ook niet. Arrggggh we worden gek! :'-(

    De xbox in dmz moet toch alleen als de firewall aanstaat? Deze staat uit dus dan hoeft het toch niet? Hmmm... laatste wat ik kan bedenken is misschien zijn XP firewall, maar volgens mij staat deze ook uit bij hem, ik ga het voor de zekerheid vragen.

    Als dit alles niet lukt gaan we onze provider bellen...
    Thanks voor alle hulp Fardo... _O_
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2004
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hebben jullie al DMZ geprobeerd
     
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    de poorten die je hebt opengezet zijn om te zorgen dat de firewall van de router alles doorlaat van die poorten. als je je xbox in de dmz zet heeft ie helemaal geen last meer van de firewall, dat is wat Fardo bedoeld.
     
  16. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0

    Ok, daar gaat tie:

    P: 20/21

    L: 172 ms (175 ms)

    MT:1 (0015-00F0)

    NT: 2

    IC: 1 (0015-00F0)


    Hoop dat je hier wat mee kan?

    Mijn probleem was dus dat ik vrienden die in de buurt wonen niet kan horen(soms wel maar dan ineens niet meer), wel met ze spelen, en ik kan mensen uit het buitenland en andere nederlanders wel gewoon horen :confused:
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2004
  17. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    daar kunnen we wat mee*).

    je NT:2 is niet goed. dit betekend dat je nog een firewall aan hebt staan die wat informatie blokkeert. geef je xbox een statisch ip adres, en zet de xbox dan in de DMZ zone. check daarna je gegevens weer, is de NT:1, kun je weer lekker op Live.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jeb zoals sic zegt heb je een beveiligd net werk ... je moet of poorten openzetten ... of je xbox in de dmz zone plaatsen
     
  19. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja, heb een eerdere handleiding van Fardo in deze draad gevolgd, ik check ff mijn gegevens opnieuw:

    En idd alles op 1 en ik hoor mijn maten gewoon weer, als jullie vrouwen waren zou ik jullie kussen!! :D

    Ik weet niet wat in een dmz zone zetten is maar ik heb gewoon dat ipconfig/all verhaal gevolgd alles ingevuld op manuel gezet en draaien als een gek ventje!!! _O_ _O_ _O_

    Thankx again gasten!! _O_
     
  20. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    mooi,

    de DMZ zone is een zone waar de firewall van de router niet op let. als je er een pc in zou zetten is ie dus niet beveiligd door de firewall. maar een xbox heeft hier geen last van omdat je hemniet kunt hacken.

    mja...bedankt fardo:cool:
     

Deel Deze Pagina