[XOne] Party hosten

Discussie in 'Games' gestart door xboxmaniaxx, 12 dec 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxmaniaxx

    xboxmaniaxx Loyal to the game

    Berichten:
    764
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen, aangezien het me leuk lijkt om een party te createn zou ik graag willen weten hoeveel mensen er op mijn party kunnen spelen.
    Ik wist niet zo goed waar deze vraag moest, dus ik stel hem hier.

    Ik heb ADSL van XS4all met een upload van 40 kb/s en een download van 200 kb/s. Hoeveel mensen kan ik maximaal toelaten op mijn server?
     
  2. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zou het gewoon proberen, maar ik denk dat 6 toch zeker moet lukken. En vanaf daar langzaam opvoeren tot de tijd dat je anderen hoort klagen over lag
     
  3. da beat

    da beat www.da-beat.tk

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    uhmz ik heb oit gehoord dat 1 iemand 3 - 4 kb / sec nodig heeft, of dit juist is weet ik niet .... maar zoals rox al zegt... proberen ;)
     
  4. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    da beat, ik zat ook aan die waarden te denken, dus dan zou je voor 10 man kunnen hosten ;)
     
  5. hong_sifu

    hong_sifu Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij heb ik ergens gelezen op de forums van Bungie.net dat je 270 nog kbit upload moet hebben voor 16 players... maar ik lees ook iets van 384 kbit... beetje verwarrend. volgens mij heb jij dat dan wel ongeveer (40*8=320), dus dan zou 10 mensen (in theorie) wel moeten lukken denk ik. Je moet even gaan kijken bij Bungie.net:

    http://www.bungie.net/Forums/posts.aspx?postID=1177599

    De tweede post moet je even lezen..
     
  6. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm dan moet 512 voor 16 geen probleem zijn :p?
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    voor halo 2 word er automatisch de beste verbinding gezocht
     
  8. Keukenhufter

    Keukenhufter Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    Het maak niet uit wat je verbinding is
    Iedereen kan een server hosten van 16 man zonder lag
    Ik weet niet precies hoe het zit maar zal het proberen uit te leggen.
    Microsoft heeft standaar echte servers staan waar JIJ de host van kunt zijn.
    Jij word dus de baas van een bestaande server en het maak verder niet uit wat jouw Upload of douwnload snelheid is.
     
  9. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Niet helemaal dacht ik, de host bij Halo2 is niemand meer dan diegene die de regels bepaalt. Achter de schermen wordt degene uitgekozen die alle data voor z'n rekening neem, zeg maar. Wel een uitstekend bedacht systeem moet ik zeggen :cool:
     
  10. Keukenhufter

    Keukenhufter Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ook wel kloppen :)
    het is in iedergeval niet zo brak gedaan als bij CS dat is zo irritand als de host lagt Lagt iedereen.
     
  11. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik een game host, komt er echt nooit iemand bij, kan dit alleen via invites of hoe zit het?
     
  12. Ruben333

    Ruben333 Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof, wanneer je in Matchmaking-party zit, er alleen maar `invites` bijkunnen.

    Een enkele party tussen vrienden gespeeld, die kun je `joinen`. (het zal zoiets zijn)

    En jah, jij host een Halo2-party zelf niet. De servers van Microsoft nemen dit voor hun rekening. (jij hebt gewoon de mogelijkheid, het boeltje te controleren)

    Bij Tunnelsoftware zoals XbConnect (moet je maar eens proberen), neem je wél de hostfunctie op zich (jij bent server), en geloof me vrij, bij meer als 2 extra spelers/xbox`n, heb je al last van Lag! Een goede upload betekent, dat je je eigen gegevens goed kunt doorsturen naar dé server, zodat de anderen zich niet moeten ergeren, aan iemand die plots verdwijnt, of waarop je knalt zonder resultaat.
     
  13. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Je host wel zelf, de reden dat het bij xboxconnect lagt, is omdat het niet geoptimaliseerd is voor internet maar voor LAN... Niet onzin praten he ;) Volgende keer jezelf wat meer informeren voor je dingen beweert die niet waar zijn.
     
  14. Jintao

    Jintao Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    hm... ik kon met mijn 16 kb upload zelfs nog voor 16 mensen hosten zonder lag, ik weet dat het raar klinkt maar het ging prima :p
     
  15. Ruben333

    Ruben333 Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagteken?? Je speelt Halo2 via servers, jij stuurt je gegevens door naar een server, en die 'upload' dat dan naar iedereen. Lag heb je nooit met een zwakke download, maar met het gebrek aan upload van anderen.

    Alle gegevens passeren dus langs 'een server'

    Met een upload van 16 kbps, naar alle andere 16 mensen, alle gegevens sturen??
    En Xbconnect is ontworpen voor Internet, als het probleem opgelost kan worden door 'te optimalizeren', dan hadden ze daar al eens aan gedacht.

    Dus, explain! _O_
     
  16. Jintao

    Jintao Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik weet ook niet hoe het kan, het was eerlijkgezegd ook nog voor ik een xbox had, ik had toen een ps2, maar dat moet niet veel uitmaken voor de upload die je nodig hebt om te hosten he :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina