Probleem met MoH:PA met de videokaart

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door GODZILLA, 16 dec 2004.

1. GODZILLA

GODZILLA Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hey Mensen kheb een vraag kwilde pas MoH:pa istalleren dat doet hij allemaal goed ma dan wil ik het spel opstarten en zegt hij je videokaart wordt niet volledig ondersteunt door directx 8.1 nou das dus bullshit want ik heb al directx 9.0c en dies juist beter heeft iemand dit probleem ook? en weet ook iemand of het alleen maar aan de videokaart ligt of kan het ook aan iets anders liggen??? kheb een:

pentium 4
    1.5 GHZ
    512 mb
    60 mb hardisk vrije ruimte
    64 mb videokaart GeForce 4 mx 440

mijn video kaart staat er niet bij dus ik denk zelf dat het zeker aan de video kaart ligt maar kan het ook aan de GHZ liggen???

P.S ksat er zelf aan te denken om een ASUS GeForce FX 5200 - 128 DDR te kopen en weet iemand of die wel voldoende zou zijn voor MoH:pA
    Khoop snel iets van iemand te horen alvast bedankt

2. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je de laatste drivers wel geinstalleerd?

3. GODZILLA

GODZILLA Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja heb ik ma hij blijft maar dat zelfde scherm aangeven en zoals ik al zij staat hij niet in het rijtje ma heb jij MoH:pA op je comp en als da is wat voor een Videokaart heb je dan?

Greetz CheZzZ

4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De "foutmelding" van het spel is terecht. De GeForce 4 mx serie zijn DirectX 7.0 kaarten. Dat je DirectX 9.0c hebt geinstalleerd maakt er nog geen DirectX 9.0c videokaart van, aangezien de videokaart daar hardwarematig niet toe in staat is.

Opzich is 1,5GHz wat aan de krappe kant, maar je zou het spel kunnen spelen, al is het niet met allerlei eye-candy aan.

Wat de FX 5200 betreft, dat is een DirectX 9.0 kaart, alleen is de videokaart te langzaam om DirectX 9.0 games fatsoenlijk te kunnen draaien op gemiddelde kwaliteit.

Laatst bewerkt: 16 dec 2004
  5. GODZILLA

GODZILLA Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hey arjan tnx voor je antwoord maar dan snap ik nog 1 ding niet hij vraagt eigenlijk een directx 8.1 en waarom moet ik dan eigenlijk een directx 9.0c hebben??? weet jij daar ook iets meer van of??? ma als ik dit allemaal heb kan ik het spel dus wel fatsoenlijk spelen?
    hoeft niet over de top te zijn ma gwoon dat hij wel normaal loopt, dat kan dus wel?
    khoor het wel

6. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Je hebt dus minimaal een videokaart nodig die over DirectX 8.1 hardware beschikt. Paar jaar geleden, toen er alleen nog maar DirectX 8.0 en 8.1 videokaarten waren, moest je DirectX 8 software installeren om de hardware aan te kunnen sturen. Nu we inmiddels zijn aanbeland bij de DirectX 9.0c videokaarten, moet daar ook geschikte software voor zijn. Nu ondersteund elke DirectX software versie alle voorgaande versies. Zo kan je een oude DirectX 5.0 videokaart aansturen met DirectX 9.0c software.

Als je nu een DirectX 9.0 videokaart zou kopen, afhankelijk van je budget, dan zal je zeker een prestatiewinst boeken. 512MB geheugen is opzich niet erg, wanneer je een snelle processor en videokaart hebt, al gaat die vlieger niet vaak meer op helaas. Zou je nu een Radeon 9800 Pro kopen of een GeForce 6600 GT, dan zou het zonde van je geld zijn omdat zowel je processor en je geheugen de videokaart ophouden.

7. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De geforce 4 mx is geen direct x 9 kaart maar een direct x 7 kaart. Dus het spel heeft het wel gewoon goed.
    De fx5200 is een bagger kaart. Veel te langzaam en er zitten allerlei bugs in. Koop dan iets van een 9800 pro. Die is een stuk sneller en daar kun je het spel wel mee spelen. Alleen niet met alles op hoog omdat je processor daar simpelweg te langzaam voor is.

8. GODZILLA

GODZILLA Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    okej ma dan nog een vraag he ja sorry kheb er veel die GeForce 5200 FX is bagger zeg je net ma maakt het dan ook geen verschil omdat het een 128 mb kaart is kan het spel dan daarom nog niet draaien???
    want het spel vraagt eigenlijk een 64 mb kaart ma ik koop er dan 1 van 128 mb maar dan doet het spel er dus nog niet goed op???

9. T!jg3rn00tj3

Leuk Bevonden:
    1
    een 9800 pro is ook een 128 mb kaart maar wel een heel stuk sneller. Dit komt mede door het betere en snellere geheugen wat erop zit en de hogere clockfrequetie van de gpu. Ook wordt de kaart beter gekoeld en zal deze niet zoals de fx5200 overhit raken en dat je vervolgens allemaal rare strepen en gekleurde vlekken (artifacts) in je beeld krijgt. Of dat je systeem ineens gaat rebooten. De fx5200 is gewoon echt poep en is zonde van je geld.

10. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ligt helemaal aan de videokaart die je zou kopen. Meer videogeheugen hoeft per definitie niet altijd beter te zijn. Het videogeheugen van een videokaart wordt gebruikt om o.a. alle gegevens van een level in op te slaan. Voor Doom3 is een level met diens gegevens al zo`n 120MB. Ook is het zo, dat hoe hoger je de beeldschermresolutie hebt ingesteld, des te groter de gegevens worden die moeten worden opgeslagen.

Wanneer het videogeheugen vol is, wordt het resterende deel van de gegevens opgeslagen in het interne geheugen, 512MB in jouw situatie. Maar omdat veel games (en Windows op de achtergrond) erg veel geheugen gebruiken, blijft er maar weinig vrije ruimte over om die gegevens in op te slaan. Dus wordt het naar de hardeschijf weggeschreven, dat samen met de floppy-drive het langzaamste onderdeel van de pc is, wat er voor zorgt dat een spel behoorlijk gaat vertragen en soms onspeelbaar kan worden.

MoH:pA vraagt dus minimaal om een 64MB videokaart, 128MB is dus beter en 256MB is nog beter. Nu zit er alleen een groot verschil tussen 128/256MB op verschillende videokaarten. 128MB op een FX 5200 zal je nauwelijks een voordeel opleveren aangezien de videokaart zelf niet zo snel is, al is ie wel beter als je huidige videokaart. Een GeForce FX 5700 128MB is daarintegen een stuk sneller, en kan gegevens dus ook sneller verwerken.

11. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan het spel proberen windowed te spelen, door met rechtermuisknop op je snelkoppeling klikken, en dan eigenschappen. HIer krijg je te zien in welke map het spel staat. Door -w erachter te zetten, speel je het in een window. Hier een voorbeeld:"D:/Program Files/Mohpa.exe" -w. Dit wil nog wel eens helpen. Het is iniedergeval beter dan niets.

12. T!jg3rn00tj3

Leuk Bevonden:
    1

Het heeft voor hem geen nut om een 256 mb kaart erin te gaan zetten...zeker niet de nieuwere versies....Want dan vormt zijn processor de bottleneck en haal je nooit het maximale uit je kaart...geldverspilling dus.

13. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Dat heb ik ook al duidelijk gemaakt in m`n eerste reply:

Ik heb de TS ook nergens geadviseerd om een 256MB videokaart te kopen. Een 9800 Pro op een 1,5GHz Pentium 4 met 512MB 200MHz geheugen lijkt mij ook niet een geslaagde upgrade. Zeker niet gezien de verkrijgbaarheid van die kaart, en als ie nog ergens te koop is, kost ie gemiddeld zo`n €220,-.

Zou de TS van plan zijn om z`n moederbord/processor/geheugen te gaan upgraden, tegelijk met de videokaart, of in de nabije toekomst, dan is een 9800 Pro of een 6600 GT absoluut geen geldverkwisting.

Laatst bewerkt: 17 dec 2004
  14. GODZILLA

GODZILLA Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hey bedankt jongens voor al jullie tips en dergelijke kwil graag die game spelen en k weet dat onze comp niet de snelste is ma je kent ouders en als ik vraag krijgen we een nieuwe computer dan krijg je meteen het woord NEE te horen dus daarom wil ik er zelf wat aan gaan doen om dat spel te kunnen spelen en kheb owk niet zoveel geld om zo'n duren videokaarten te kopen kwilde die die GeForce 5200 FX kopen omdat ik die wel kan betalen en het einige wat ik wilde berijken is dat ik eindelijk die Medal of Honor Pacific Assault een beetje fatsoenlijk kan spelen ma zoals ik uit jullie antwoorden haal dan is die GeForce FX 5200 te langzaam om dat spel goed af te laten spelen tog???
    ma nogmaals tnx voor al jullie tips en ik hoor nog van jullie

Met vriendelijke groet,
    Godzilla

15. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een radeon x800pro en heb geen problemen, omdat het een directX 9 kaart is

Die Geforce FX 5200 is niet een al te beste 3d kaart.
    Wat is je budget voor een 3d kaart? Hoeveel geld heb je te besteden?

Laatst bewerkt: 17 dec 2004
  16. GODZILLA

GODZILLA Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en hoeveel kost zo'n radeon x 800?

17. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    te veel en het heeft geeen zin omdat je systeem niet goed genoeg is.

18. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    koop een 9600 pro of non pro ofzo

19. MOH FAN

MOH FAN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja Jammer dan

JA is jammer dan. Maar ik heb er alles aan gedaan. Ik heb zelfs mijn Videokaart aan jou gegeven. Moek trouwens nog wel trug hebbe }:]

Maar hey ik zie je morgen

Groeten, Erik

Deel Deze Pagina