Heb em! MIJN review!
Ik heb hem!
Mijn Review: The Thing X-BOX
Ik heb hem nog niet uitgespeeld dus ik kan alleen de algemene indruk geven van tot waar ik nu ben.
De minpuntjes maar eerst, zijn we daar vanaf!:
Hij is anders dan ik had verwacht...ik vind (als Thing-Film fan) wat dingen jammer aan het spel:
In de intro als je New Game hebt gekozen zie je al een Thing zijn werk doen, wat ik jammer vind, want dan verraad je al hoe ze een beetje eruit zien en wat je te wachten staat, ze hadden dat beter kunnen weglaten of vervangen door een intro waarin Blake de missie bespreekt met het team of zo.
De things lopen meestal gewoon exposed rond (de grote) terwijl in de film de Things altijd verstopt willen blijven in imitaties en alleen "exposed" worden als ze ontmaskerd zijn of als ze iemand proberen te infecteren en iemand betrapt ze. Verder vind ik het ook jammer dat er zoveel gorte aantallen kleine things zijn.
Het zijn afgeschoten of zich zelf losgewurmde ledematen met zelfaangegroeide poten om zo te kunnen ontsnappen
aan de dood. Het lijkt me onlogish dat er ZO VEEL van zouden zijn.
Ook vind ik de mechanische manier van openen van de deuren in het begin al, met switches niet passen in de stijl. Het hadden krakende en piepende deuren moeten zijn (vind ik).
En de muziek is wat schaars, ik zou meer chaosmuziek bij de gevechten doen als ik de makers was, muziek die reageert op de situaties, zoals bij Prisoner of War en Outcast. En natuurlijk meer The Thing thememuziek bij rustige/spanning stukken.
De Pluspuntjes:
Goede Graphics.
Full scene Anti-Aliasing wat alle kartels wegwerkt zoals bij Turok en goede textures lichteffecten en models.
Goed geluid.
Sfeervol geluid: Het waaien van wind, knisperen van kapotte apparaten en goed uitgevoerde "Thing" geluiden (zenuwslopend getik van pootjes en je weet waneer er grotere problemen aankomen lopen. Ook het opeens inzakken van verlopen gebouwen kan je goed laten schrikken. Gewoon passende geluidseffecten dus. Met koptelefoon in het donker spelen is een leuke tip 
Solide controls.
Je kan de Halo control scheme gebruiken door control type 3 te kiezen, wat mij er goed uitkwam. Verder is het gewoon goed. Als je het boekje goed leest over de teamcommands en hoe de inventory werkt enzo speel je soepel in no time.
Leuke Gameplay.
GEEN Resident Evil clone!
Het vechten tegen Things is leuk. Het uitschakelen van Things vereist goed gebruik van de omgeving wapens en je teamleden helpen (ammo geven, healen enzo) ook de puzzels en missies zijn goed in elkaar gezet en zorgen voor voldoende uitdaging.
Goede wapenuitrusting.
Alles zit er in: Machineguns, shotguns, flamethrowers (natuurlijk) sniper-rifles en meer zwaardere! Voor elk wat wils 
Goede verhaallijn.
Je (ik iig) wilt doorspelen om uit te zoeken wat er nou echt allemaal aan de hand is en soms gebeuren er onverwachte dingen, ook de voice-acting is uitstekend en soms zelf grappig
(als ze een grapje maken natuurlijk!)
Een Goed vervolgverhaal op de film!
John Carpenter mag tevreden zijn met deze game! en ik trouwens ook!
Voor mensen die van survival horror houden een must, zeker als je de Film eerst hebt gekeken om zo dingen in het spel te herkennen.
Ach ja dit was dan MIJN mening tot nu toe...zie maar wat je ermee doet Mazzl!
Laatst bewerkt: 1 okt 2002