Bumpmapping op de Master Chief in Halo 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door Mirik, 16 sep 2002.

1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Omdat er meer van die grapjassen zoals jullie waren die zeiden dat hij veel eerder zou komen. Toen las ik dat er toen heb ik het ff hier nagevraagd.

2. SijmeZ

SijmeZ Family Guy

Leuk Bevonden:
    4
    ja echt? :eek: wow!!!!!! ik hoop dat de intertoys hem binnenkort ook krijgt wil hem NU hebben!!!!!!!

HAHAHAHAHAHAAHAHAHA DOM!!!!!!!!!!!!!!!!

3. The FragmaN

The FragmaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Was het maar zo dat halo 2 vrijdag uitkomt, zucht. Maar ja ik vind dat bumpmapping rulez, ziet er echt mooi uit. maar halo 2 daarbij wordt noig mooier gebumpmapt, lijkt mij!;)

4. macouno

macouno discombobulated

Leuk Bevonden:
    0
    Peoplez

bump mapping is in 't geheel niet nieuw in het 3d wereldje... maar vroeger werd het alleen gebruikt in animatie films en gebruikte je voor games UV texturing.

In beginsel is het het zelfde. je hebt een plat vlak en daar plak je een plaatje op voor de kleur. En vaak ook met wat donkere stukjes zodat het meer 3d lijkt. Met UV mapping is dat dan ook alles dat er gebeurt. Maar met Bump mapping word er per frame een diepte gesimuleert aan de hand van de donkere/lichte plekken in dat plaatje, en dan afhankelijk van de lichtval.

Maar wat ik persoonlijk echt geniaal vind is de hoeveelheid polygons in the master chief. De heoveelheid vlakken waar hij uit bestaat is met gemak het dubbele van wat voorheen mogelijk was... en dat in combinatie met bump mapping.... geniaal.

Wedden dat we met de volgende generatie ook Subsurfaces krijgen??? 2006 is dat toch ongeveer?

5. macksplack

macksplack Guest

maar GFORCE gasten zoals Wouter zijn nou eenmaal triest en popi achter de pc daar kan je echt niks aan doen jammer genoeg=( :r

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    macksplack moet echt ff dimmen. Ik maak hier 1 grapje over een releasedate die die gast al kent en wordt meteen afgezeken? Ik zou je ouders moeten bellen :D :+

7. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het gras is niet gebumpmapped, wat ji jziet van een afstand is de antroposifische filtering die de texture onscherper maakt voor memory management of vrije processor kracht.

De cliffmuren in bijvoorbeeld het level "Halo" zijn wel gebumpmapped.

Ga er maar eens tegeaanstaan en schijn schuin met je schijnwerper, je ziet dat de bobbels in de muur schaduwenwerpen.

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    maar als ik het zo lees is bumpmapping niet eens zo'n enorrum zware techniek of..?

9. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Vond het wel grappig.. :9

"Kuch..November..Kuch":{ :cool:

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Klopt :)

11. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Naja in principe wel, maar door de hardwarematige ondersteuning die de Geforce kaarten bied een stuk minder tot erg weinig verlies van snelheid.

In iedergeval kan he dusdanig veel polygonen weglaten door het nieuwe detail van de bumpmapping dat het dubbel en dwars de prijs waard is en sneller loopt met bumpmapping dan als je dat detail zou uit-polygoneren. Dat staat vast.

12. XBOX ruled

XBOX ruled Blablabla

Leuk Bevonden:
    0
    Moet je voor de grap ff de schoenen/klompen/laarzen/... van de mc bekijken in het plaatje! Spice girl schoenen waren toch uit?;)

Deel Deze Pagina