Ik wilde laats een server voor ravenshield starten maar daarvoor moet ik poorten openen om hem te kunnen runnen. Ik had de poorten van firewall al wel geopend en nu zit ik er mee welke poorten ik instel voor me modem. Je kon er op inloggen (de modem) en weet ook hoe maar wat vul ik nu in bij die natp (waar je waarschijnelijk de poort nummers moet neerzetten.) want er zijn meerdere ip's namelijk die van de modem en de pc??? (kan dat kloppen?). Er zit geen router tussen. Maar weet wel dat het daar aan moet liggen want, de server respond niet. Iemand een oplossing of een suggestie voor dit probleem???
nee sorry ik had een keer een tekst gesschreven voor vriend op deze post. Toen zag ik dat t adres en zo anders was en heb ik de tekst in oops veranderd. Ik kan je verder niet helpen want ikke niet veel van verbindingen snap
A: jouw modem is een router met een ingebouwde firewall en je hebt een conflict met je NAT en je softwarerouter B: je hebt een hele bijzondere modem ik denk A, je bent niet echt duidelijk, wat heb je voor internet? wat voor modem heb je? heb je software matige firewall als je dat ff zegt kunnen we je waarschijnlijk helpen
Nou ik heb dus adsl. Firewall is gewoon die standaard van windows. kreeg dus een raar ip als 10.0.0 en dan nog wat. Is een ethernet modem. zo al wat duidelijker hoop ik.
hmm, misschien tijd om hem er op te zetten, als je die er op hebt kan je heel makkelijk programma's toevoegen aan de lijst van door te laten programma's, waaronder dus ook je spellen...
Kijk eerst eens wat er gebeurt als je de firewall uitschakelt. Als hij het dan doet ligt het aan de firewall
oke je hebt adsl en je kan inloggen op je modem dan zal je waarschijnlijk een router hebben, de firewall van windows moet je uitschakelen want deze zal zeer zeker een conflict hebben met je NAT (soort firewall van je router)
heb een keer de firewall afgezet het wil niet helpen. oja wat die sp2 betreft waar kan ik de nederlanderse versie dan downen???
Als je Windows Update aan hebt staan moet hij hem automatisch kunnen downloaden, anders moet je even naar de website van MS Update gaan, staat een link helemaal bovenaan je 'alle programma's' lijst (te vinden onder het menu Start)