1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vergelijking halo1/2

Discussie in 'Algemeen' gestart door NatureGoneWild, 13 nov 2004.

  1. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    wees maar blij dat je het niet hebt, het is ZO leuk.. het ruineert je prestaties op school :D

    maar weer ontopic ok?
     
  2. Hyate2000

    Hyate2000 wht a day to say now

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Halo2 heeft cker een grote voor uitgang, het boarden en dual wielding vind iik erg vet.
    ook vind ik dat de Masterchief er veel beter uit ziet dan in deel. maar ja Halo1 heeftw el iets dat Halo2 niet heeft, de simpelheid denk ik

    maar ja, Halo1 en 2 vind ik gaaf: Way to go! bungie!
     
  3. BLACKHAWK EM

    BLACKHAWK EM Target Theory

    Berichten:
    982
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind halo 2 een vette game, maar hoe meer ik hem speel hoe meer het gevoel van ergernis krijg, want elke idioot kan het spel al vrij behoorlijk, in tegenstelling tot halo waar je niet door zo'n poupern00b gekillt werd die met dubbelsms als een kip zonder kop in je rug komt stormen. Ook is het matchmaking systeem klote, het is leuk dat je level omhoog gaat en daarmee de tegenstanders beter worden, maar je zult hierdoor nooit egt het gevoel krijgen dat je zwaar ownt, tenzij je een 2e account koopt of een nieuwe clan start. De multiplayer is dus naar mijn mening teleurstellend en veeeeeelssste n00bfriendly. Het is gewoon een kwetstie van de juiste wapens en dan win je, als je een beetje geluk met je spawn hebt. Dit was neit zo bij halo. Verder vind ik de singleplayer een stuk minder, begrijp me goed en was vet, maar het WAS vet is niet genoeg ik bedoel halo is nog steeds vet. Want nu ik halo2 heb uitgespeeld, wat veelste snel kon vond ik het einde soooo klote en de missies zo kort en makkelijk (op normal) dat ik hem niet nog graag eens speel. Op legendary is de game alleen zo gruwelijk moeilijk dat het niet meer leuk is, dit was bij halo nog wel zo. halo2 voelt vind ik gewoon te veel gerusht met een klote einde vage korte klote missies met vette acties en een klote matchmaking systeem waar halo wel afvoelde en goed voelde.
    Maar nou ga ik weer gauw halo2 op live doen en hopen dat ze de teleurstelling met deel 3 goed gaan maken of met wat leuke patches... zucht. want al was het nou maar net zo als halo... :+ :+
     
  4. plutoniumboy

    plutoniumboy Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het met je eens blackhawk em ouwe poupernoob :9
    maar tis ook zo jammer dat je totaal gaan normaleopticmatch hebt klote matchmaking is leuk voor zon 4 maanden een echt optimatch zoals RTCW zou daarom een grote uitkomst wezen de mensen kunnen nu hun games zelf instellen en krijg je al gouw battle rifles als starting wapen en een magnum als 2e wapen, nu komen de games op skill aan en ligt het niet meer zo erg aan de wapens die je nodig hebt om te kunnen winnen!

    kom maar eens aanlopen op level 25 tege een gast die een battle rifle heeft jij met je super SMG maakt geen schijn van kans! en dan vervolgens er nog een keer naast respawne is dan ook wel het limiet die dingen maken me gek!
     
  5. Hyate2000

    Hyate2000 wht a day to say now

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb geen life, das wel jammer maar ja.
    in Halo2 zijn je vijanden niet zomaar een paar aliens, ze praten nu verstaanbaar en je speelt ze ook en ziet ze in filmpjes enz enz, dat vind ik ook erg vet
     
  6. Beyond The Grave

    Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het juist ontzettend jammer dat ze Engels praten i.p.v. alien taal. Alien taal met ondertiteling geeft een betere sfeer.
     
  7. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    jah dat is altijd zo.
    ondertitels zijn gewoon beter _O_
    maar iemand heeft er voor gekozen een vertalings chip in je pak te doen duzz.
    en BTW. zijn ze daar in amerika niet zo goed met ondertitels als wij hier.
    daar nasynchroniseren ze ook alles, net als in frankrijk en duitsland dacht ik.
     
  8. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    :confused: hoe kun je het nou NIET leuk vinden dat je gematcht wordt met mensen die ongeveer even goed zijn als jij? Het is nu juist VEEL spannender.

    Bij halo 1 was de meerderheid net als bij halo 2 wat minder goed dan ik, wat resulteerde in potjes dat ik steeds won.. (halo 1 op de pc op internet heb ik t nu over) ==> SAAI

    Maar, bij halo 2 is dit helemaal niet zo! Elke game is weer spannend.
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2004
  9. plutoniumboy

    plutoniumboy Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    het is gewoon klote klaar ik weet niet of je wel eens tege level 25 speel maar dan is het spel toch best wapen afhankelijk, als je fout spawned ben je gewoon de lul dan is het super moeilijk om nog goed terug te komen, gewoon een normale optimatch is owned gewoon maja dat zullen jullie later wel merken.
     
  10. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Als jij het niet leuk vind om ook soms te verliezen vind ik je maar een watje 8)

    Dit is juist een PLUSpunt aan Halo 2! Géén minpunt
     
  11. plutoniumboy

    plutoniumboy Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm ok... kun je gelijk in hebben maja mischien zou je is moeten joine
     
  12. VinZ

    VinZ Guest

    Als je een beetje een drukke slayer game speelt, moet je eerst op zoek naar een tweede wapen, want die poep-SMG is geen drol waard. Helaas voor jou ben je vaak dood voordat je bij een tweede wapen bent. Verder kan je leuke head to head games spelen waarin je eerst gekilled wordt door een rocket, en je de rest van de game je tegenstander niet meer ziet.
    Of misschien is het wel leuk in ascention. Je tegenstander heeft de rocket en een sniper en zit lekker boven in die sniping spot en er is helemaal niks wat je ertegen kan doen, want je spawned steeds aan de andere kant van de map, zodat hij een perfect zicht op je heeft en je dus absoluut niet bij de tweede sniper kan komen. Normaal zou ik zeggen, gooi een granaat op zn ass, maar helaas, je gooit als een wijf (10 meter ofzo :confused:).
    Of je krijgt van die gezellige totaal nutteloze gametypes zoals Oddball FFA en King FFA. Wat moet je daar nou mee. In team games, oke, maar FFA is echt niks voor die gametypes.
    Je speelt de meerderheid van je games in maps die je niet leuk vindt, en gametypes die je niet leuk vindt. Als je team slayer doet, quitten er standaard 1 of meer mensen waardoor de teams lekker ontwricht zijn en er geen hol meer aan is.
    De shotgun schiet met random damage. Soms schiet ik iemand 2 keer in de rug, point blank, en leeft ie gewoon nog, om vervolgens mij in 1 schot te killen van 15 meter afstand ofzo :confused: Hetzelfde geldt voor de n00bstick aka het zwaard.
    Ook gezellig zijn de rocketwhores. In Halo 1 kon je ze makkelijk aan met je pistol. Geen rocket die mij 3 keer kapot kreeg achter elkaar. Nu blaas je iemand vanaf 5 meter kapot met de rocket en ben je zelf niet eens dood. Ik kan zo nog wel ff doorgaan, maar ik ga lekker slapen. Moet weer vroeg op.

    Conclusie is in ieder geval:

    Halo ownt Halo 2 gewoon enorm hard in z'n bump-mapped aars...
     
  13. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het met je eens op de meeste punten.
    maar over wapens moet je niet zeuren.
    ook in halo1 had je wie heeft er een beter wapen die wint !
    in halo1 liep iedereen met een pistol.
    als je daar geen pistol had was je ook de lul, en alle andere wapens waren kut vergeleken bij de pistol.
    dus stel ze hadden alle wapens het zelfde gelaten als in halo1 kregen we dat weer.
    en dat is niet echt een geslaagde opzet, al zeg ik het zelf.
     
  14. VinZ

    VinZ Guest

    Het gaat me niet zozeer om de pistol, maar wel om een waardig mid-range combat weapon. Want de battle rifle vuurt te langzaam en de carbine is ook niks waard. Halo was meer gericht op de mid-range combat, en Halo 2 is een close-range combat spel geworden, en dat is wat ik jammer vind.
    Nog een minpunt. Soms ben je zo veel aan het schieten met bijv de plasma rifles, dat je helemaal niks meer ziet.
     
  15. GforceNL

    GforceNL Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
    BR en Carbine zijn wel degelijk ok voor midrange.

    Neem een map als collossus. Closerange heeft daar (behalve bij de lift) weinig zin, tis vooral mid/longrange combat.

    Tenzij iedereen met z'n allen naar de lift rusht en daar een slachtpartij maakt.

    tis waar je zelf voor kiest.
     
  16. VinZ

    VinZ Guest

    Het probleem is alleen dat iedereen inderdaad bij die lift zit te hannessen. Feit is gewoon dat 80 procent close range is in Halo 2. In Halo: CE deed ik nog liever 3 melees, dan dat ik de assault rifle moest gebruiken. Ik hou gewoon niet van die spray-feesten. En dat is uiteindelijk waar Halo2 om draait.
     
  17. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Mee eens, Dank Bungie op mijn kieen dat ze die pistol niet meer zoals in Halo 1 hebben gelaten _O_ Had wel graag dat oude assault rifle terug gehad :'-(
     
  18. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    idd niet omdat ie zo goed was, maar vooral omdat hij er zo verschrikkelijk cool uitziet!
     
  19. GforceNL

    GforceNL Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuke is dat je daarvan leert. Heb al een aantal battles gehad op colossus waar niemand bij de lift (en dat groene stuk) in de buurt kwam.

    Tip: als je ergens niet wil zijn, blijf er uit de buurt. (zelfde met de lift op lockout.)
     
  20. Grote Smurf

    Grote Smurf Tsjah...

    Berichten:
    318
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een bullshit lees ik hier toch |:-

    1) De pistol is zoveel slechter geworden
    Als dat ding nog net zo goed was geweest als in deel 1 was dat ding waaaaaay overpowered geweest. 2x Pistol mét zoom? Dat is echt te ziek
    2) Het plasmazwaard is overpowered
    Dikke Bullshit, als je dichtbij bent, ben je gewoon het haasje, that's it. Maar bedenk wel dat zodra jij met het zwaard loopt, iedereen je dood wil. Van een afstandje wordt je door ieder wapen geowned.
    :cool: Het spel is te n00bfriendly
    Dus omdat er een rankinglist gehouden wordt, is het noobfriendly? Wat een totale onzin zeg, het is juist ontzettend goed gedaan vind ik, zo blijven de potjes eigenlijk altijd wel spannend.[I}
    4) De persoon met de beste wapens wint altijd
    Lol, dit spel is niet vereist eerder tactiek dan Uberskills te hebben om van een oppo te winnen. Dingen als bukken waardoor je van de radar verdwijnt, dual wielden etc. zorgen dat de persoon die de situatie handiger aanpakt gewoon een veel grotere kans van slagen heeft dan degene die het meeste triggerhappy is.
    5) De maps zijn te klein, je zit altijd meteen in een vuurgevecht.
    Doh, daarvoor speel ik dit spel ook, ik heb geen zin om a la rainbow six eerst een half uur te lopen voordat ik weer iemand tegenkom.
    6) Je wordt zodra je respawned steeds weer in je rug geschoten
    Daar heb je een radar voor, dan zie je zo wie er aan komt lopen, lollig toch? I suggest you use it.

    Echt, op alle fronten verslaat Halo2 zijn voorganger. Enige puntje van kritiek is dat je idd in de SP weer soms van die flauwe levels hebt, en dat je iets teveel met The Arbiter speelt. Maar dit geeft wel een coole wending aan het verhaal, nu speel je juist soms ook mét de Covenant. (Vooral op het laatst, als die hunters je helpen _O_ )

    Niet iedereen zal het met mij eens zijn, want dit spel is natuurlijk niet perfect. Maar loop alsjeblieft niet zo te blaten dat dit spel slecht is, want dat is het ABSOLUUT niet.
     

Deel Deze Pagina