discussie met mijn vriend

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door jeroen_newhome, 17 dec 2004.

  1. Ruben333

    Ruben333 Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is zo'n debiele topic, waarom? Omdat je op een XboX forum nogmaals wilt laten bevestigen dat ps2 weer moet 'zuigen' ivg met 'XboX'.

    Ik ben in het bezit op beide consoles, dus zal ik hier een 'objectieve' mening proberen te plaatsen, ipv een kleuter die begint te schreien als m'n zijn console met weet ik veel welke argumentatie afbreekt.

    Een spel vergelijken met een spel, XboX is inderdaad grafisch de beste console, en ja, god mag me neerknallen, als m'n er ooit zou in slagen een spel als Halo2 op ps2 te draaien. Anderzijds, zijn alle spelletjes op XboX, die grafisch zoveel mooier zijn als een Jak and Daxter 2 of ander playstation-exclusive pareltje op 1 hand te tellen. Dus, m'n slaagt er ook in, om uit een ps2 mooie prentjes te toveren.

    Het online gedeelte, daar gaan we over zwijgen. ;) XboX Live loopt mijlen voorop op de ps2 online service.

    Het aanbod aan spelletjes is een ander verhaal, als je ziet, wat er op Playstation 2 te beleven valt aan platform en RPG, vind ik, dat ps2 zeker niet moet onderdoen voor XboX, ja, ik speel graag eens Halo 2, als we een LAN houden, of er komt volk is het meestal XboX, maar toch ben ik blij, dat ik nu al GTA San andreas kan spelen, af en toe een Final Fantasy (fan sinds deel 7), en nu, met Metal Gear Solid 3, ben ik zeker tevreden, dat ik ook een ps2 in huis heb.

    En Metal gear Solid 3 is zeker geen lelijk spel. Integendeel...
    Er zijn veel XboX titels die ervan kunnen leren.

    Zodus, als je vriend een ps2 heeft, goed voor hem, als jij een XboX hebt, goed voor jou, als er iemand vraagt aan jou, welke console te kopen, vraag hem dan wel genre ie het liefst speelt, en/of ie voornamelijk online wilt spelen. Maar spuw niet meteen jouw voorkeur uit. Beiden zijn goed.
     
  2. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    zo'n debiel topic is dit niet.
    en volgens mij is het ook niet opgezet om de PS2 af te kraken.
    maar om hem te vergelijken met de xbox.
    possitieve en negatieve kanten worden aan het licht gebracht O-)

    hahaha :+

    en nu spuw jij ook meteen een mening uit :confused:
    wat u niet wilt, wat u geschiet, doet dat ook een ander niet _O_
     
  3. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    PS2 heeft veel mainstream spellen, en is technisch inmiddels gewoon achterhaald. Is dus ook geen eerlijke vergelijking. Kun je beter de PS3 en xbox 2 vergelijken die ongeveer tegelijk uitkomen.
     
  4. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    jah maar hoe kun je die vergelijken met elkaar als je nog niet eens weet hoe ze er uit zien,
    en wat voor prestaties ze hebben en welke spellen er op komen?
     
  5. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat kan je ook niet, dus ja, dit topic gewoon over 1 jaar weer openen met nieuwe bakkies...
     
  6. Ruben333

    Ruben333 Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de negatieve en positieve kanten van Ps2-en XboX naast elkaar wilt zetten, en vergelijken, doe je dat natuurlijk het best op een XBoX forum. _O_
    Kortweg, m'n richt het licht niet goed O-)

    Ik ben in het bezit van beide consoles, mijn speeksel is gebasseerd op 'ervaring' met beiden, dus wat ik spuw komt niet uit een fanboy. 8)
    Maar m'n gezever geldt daarmee ook niet voor iedereen, das juist.
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2004
  7. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    dude de xbox is een en al een mainstream console,

    xbox mainstream spellen --> ea activsion thq ubisoft.

    ps2 naast mainstream spellen --> ea activision thq ubisoft
    namco, sqaure enix, capcom, koei
    tomi, konami etc etc.

    xbox is voor de casual gamer die houdt van simulatie spellen zoals:
    alle sportspellen van EA, inspiratieloze fantasielozen maar kwalitatieve goede FPS shooters zoals halo 2 rainbow six black arrow ghost recon

    ps2 is zowel voor de casual gamer als voor de hardcore gamer fan
    naast alle inspiratieloze spellen van alle westerse developers bezit
    geweldige spellen van japanse developers
    xenosaga final fantasy chrono cross mgs pes4 naruto getbackers bleach etc etc etc.

    zolang spellen niet bij de intertoys dixons of bartsmit te verkrijgen zijn , zijn dat GEEN mainstream spellen. Voor zover zijn bijna alle xbox spellen bij deze winkels te verkrijgen. De helft van ps2 spellen dus niet,
    kijk maar eens naar lik-sang.com play-asia.com BAKA!?
     
  8. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat het er gewoon aan ligt waar je de console voor wilt. Elke console heeft zo zijn voor- en nadelen. Hier onder een aantal voorbeelden voor redenen waarom je een console zou willen en welke daarvoor het beste geschikt is (naar mijn idee):

    Goedkoop online spelen: PS2 (vooral de vernieuwde, zit online-adapter al bij in)
    Harde schijf ipv. Memorycards: Xbox
    Betere graphics, krachtigere console: Xbox
    "Sony-spellen"(Grand Tourismo, Socom, etc.): PS2
    "Microsoft Spellen"(Halo, Topspin, etc.): Xbox

    En als ik langer doorga, dan kan ik een nog langere lijst maken. Het beste is denk ik eerst nadenken wat de grootste reden(en) is/zijn om een console te kopen. Vooral het spellen-assortiment speelt een grote rol. Als je weet wat je met een console wilt, dan kun je kijken welke het meeste aan je eisen voldoet.
     

Deel Deze Pagina