Ninja Gaiden vs Prince of Persia: WW

Discussie in 'Algemeen' gestart door SuxxeR, 24 dec 2004.

1. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    [plaatje]http://members.lycos.nl/skunksquad/Ninja%20Gaiden%20goodies%20:)/Ninja%20Gaiden%20vs%20PoPWW.jpg[/plaatje]

Ik wil dit topic maken, omdat er twee games proberen aan de top van Hack 'N Slash te komen. Ninja Gaiden (Tecmo/Team Ninja) was tot december de beste op dat gebied, maar toen kwam Ubisoft, met een tegenhangende game (Prince of Persia Warrior Within). Ninja Gaiden vs Prince of Persia: WW. Doordat ze allebei een goed vechtsysteem hebben, maar ook allebei een redelijk uitgebreid acrobatiek trucjes, wil ik weten wat jullie van beide games vinden, en dan vooral waarom. Ga geen nutteloze dingen roepen, maar probeer alles netjes te onderbouwen.

Persoonlijk vind ik Ninja Gaiden beter, vanwege de goeie sfeer, en leuke verschillende wapens. De moeilijkheidsgraad ligt er hoog, dat er een uitdaging van maakt. PoP: WW heeft ook goede combo's, maar daar veranderd niks aan in de loop van de game, en zijn de wapens ook niet echt van WoOoW. Wat vinden jullie en waarom ?

(excuses als het plaatje ontbreekt |:- )

Laatst bewerkt: 24 dec 2004
  2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vind NG beter. NG is mijn ogen de beste game van 2004, het vechtsysteem is heerlijk soepel en dat trekt mij. De combo's zien er vet uit, de sfeer is super, alles is perfect.
    Van PoP:WW heb ik alleen de demo gespeeld op de pc. Ik vond het minder dan NG, het kan zijn dat het aan de controls lag, waarschijnlijk wel. Dus eigenlijk kan ik niet zo goed oordelen, maar als ik dus op de demo afga, vind ik NG beter.

3. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Ik sluit me bij the matrix aan. Ninja gaiden is voor mij de ultieme game vergeleken met WW. De combos zijn heerlijk, de wapens cool en zeer zware mooie filmpjes! Ik moet hem alleen nog uitspelen O-)

4. 4pk

4pk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ninja Gaiden vind ik veeeeeeeeeeel beter =D meer acties dan puzzels. PoP moet ik te veel zoeken >,<

5. Boxxanna

Boxxanna Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ninja gaiden is de bom. De heerlijke graphics, de briljante gameplay, de stoere ass kicking: ryu hayabusa. PoP WW is ook goed maar ik ga toch liever voor Ninja gaiden.

6. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    PoP is dan ook meer op puzzels gericht als Ninja Gaiden, maar goed

[warning] ik ga vergelijken met de eerste PoP, nog nooit met WW gespeeld [/warning]

Ik vind Ninja Gaiden ook beter, om maar ff met de menigte mee te lopen.
    Het ligt me veel soepeler als Prince of Persia (is het omdat de vechtstijl me meer aanspreekt?). Ik voel me één met Ryu en zijn katana. Het voelt aan alsof je precies weet waar je gaat slagen. Dit heb ik bij Prince of Persia minder. Het bewegen vind ik persoonlijk wat stijver, en ik ben iemand die moet kunnen springen :9 veel springen _O_
    De grapchics van Ninja Gaiden zijn hoe ik vind dat graphics moeten zijn. Niet speciaal hoog gedetailleerd, maar soepel en gladjes. Ik vind het veel aangenamer een spel te spelen waarvan alles er glad uitziet, als een spel waarvan het mooi gedetailleerd is, maar wat hoekerig is, met kantjes als je het begrijpt (niet dat ik PoP hiervan beschuldig)

ik vind Ninja Gaiden makkelijker als PoP, ook al ben ik er vaker in gestorven (ok, ik heb misschien maar een paar uur PoP gespeeld, en NG veel meer, maar goed :9) Ik heb dan ook langer vast gezeten in Harry Potter als in Ninja Gaiden, omdat ik soms nu eenmaal zo dom ben ergens voorbij te lopen, en het dan niet meer op te merken |:-
    Ik vind het vechtsysteem prachtig, ik hou van een hack'n slash achtige manier van vechten _O_ Ik ben dan ook dol op RotK!
    PoP mag dan zoveel combo's enzo hebben, toch heb ik het gevoel dat ik altijd hetzelfde aan het doen ben.

Nu kan je in mijn Game-inventory kijken, ik heb alleen PoP, maar toch heb ik Ninja Gaiden veel meer gespeeld. Een vriend van me heeft hem, en ik werd er verslaafd aan, dit had ik niet bij PoP. Ik zeg niet dat PoP slecht is, maar het spreekt MIJ gewoon minder aan.

7. Boxxanna

Boxxanna Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Vind je harry potter moeilijker dan Ninja gaiden??? Ok dan.
    Ninja gaiden is voor mij met halo 2 de beste game van 2004.

8. Master Chief

Master Chief Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ey ik snap niet wat jullie allemaal zo leuk vinden aan NG, ww is veel lauer

9. Megramons

Megramons Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Moet je de smiles ffe uitzetten.

Ik kan er niet over mee praten; heb geen PoP gespeeld

10. HIM

HIM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    DAM das niet moeilijk NINJA GAIDEN is veel beter dan WW !!!

POP:confused:OT heeft mij heel wat goede uurtjes bezorgt een beetje snel uitgespeeld.
    Maar voor de rest een super goede game! Toen heb ik NG gespeeld en die was
    vanaf de eerste minuut al super! De game verveeld geen minuut (wat ik overgens
    wel heel erg had met POP1) je blijvt je irriteren als je dood gaat maar je pakt
    de controller eerder op als je WW speeld.

WW is gewoon echt zon game van we hebben het eerste deel heel erg goed gemaakt
    en dan maken we deel2 maar effetjes snel af. Ze moetsen meer uren aan die game besteden wouden ze er echt een goede game van maken ik vind het echt een super vlut spel !!

11. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik vind het juist andersom. Ik denk dat het mede komt doordat WW multiplatform is. Daarvoor moeten ze alles wel zo aanpassen dat het overal perfect loopt.

12. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Je hebt gelijk, ik heb niet eens de graphics genoemd, terwijl die juist zo adembenemend zijn! Die filmpjes zijn om van te smullen.

13. Beyond The Grave

Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind PoP WW beter. Niet veel beter, maar gewoon ietwat beter. Het is realistischer, en ook origineler. En dan heb ik niet over het genre, maar over de manier waarop je bepaalde dingen moet oplossen. Erg goed bedacht allemaal. Tevens kun je met WW echt style moves doen en kunnen de koppen eraf in de PAL versie. En ja, NG is soms onrealistisch mooi.. veel te veel glans en op sommige gebieden te schoon. Maarja, NG is weer beter kwa Ninja sfeer.. Ook is hij stukken beter kwa difficulty. Al met al kies ik toch voor WW :).

14. Klaasje

Klaasje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ninja Gaiden voelt zo nep, toen ik em voor het eerst speelde dacht ik egt is dit het :{ Ninja gaide is in het begin egt flut en daarna egt kei moeilijk en op zich is dat wel leuk dat die moeilijk is maar als je dood gaat(en dat gebeurde vaak) dan moest je sommige stukken opnieuw doen waar je net blij was dat je die eindelijk gehaald had. POP WW is meer casual maar tog ook wel moeilijk genoeg om een uitdaging te vormen. En de moves voelen veel meer egt in POP dan in ninja gaiden. De sfeer in POP is daarbij ook egt veel beter, alhoewel als je voor een ninja sfeer gaat moet je wel NG kiezen maar das duidelijk. POP rules en ninja gaiden staat bij mij stof te happen.

15. MassHyponotic

MassHyponotic Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ik moest wel even diep nadenken en veel vergelijken. Maar ik moet zeggen dat ik persoonlijk Ninja Gaiden toffer vindt. Maar dat is alleen maar omdat ik meer in de battles lig en dat tijd switchen me echt absoluut niet ligt.
    Dit is dus on-afhankelijk en mijn eigen mening.

16. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Er zitten in het vechtsysteem soms hele grote bugs bij WW. Je springt bijvoorbeeld over iemand heen, en ineens is die gast weg over wie je heen sprong. Soms worden de combo's niet afgemaakt, terwijl je dat wel aanklikt. Dan verdwijnt gewoon de hele animatie, maar zie je daarna wel ze hoofd eraf vliegen. En over dat onthoofden. NG Heeft veel meer bloed, en anders zou het een 18+ rating krijgen omdat je een klein hoofdje ziet rollen. Bij WW zijn het toch meer een soort monsters. Bij Ninja Gaiden had je niet dat je een animatie niet zag, of niet afmaakte.

17. Xbox_God

Xbox_God Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Prince of persia is voor beginnergamers natuurlijk leuker..
    Verer kan niemand Ninjagaiden overtreffen

18. Burnout Master

Burnout Master Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ninja gaiden overrulez!!!

19. nfsu dragmaster

nfsu dragmaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ninja Gaiden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

20. nfsu dragmaster