(dolby digital) koptelefoons

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door JKI, 27 dec 2004.

1. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om een koptelefoon aan te schaffen maar ik weet niet welke nou goed zijn en welke niet. Ik heb wel de testen van de consumentenbond gelezen maar ik wil toch dingen horen uit ervaring.
    Ook heb ik wel eens gehoord van dolby surround koptelefoons maar zelf heb ik die nog nooit gehoord. Wie heeft er ervaring met die koptelefoons en klinkt het echt heel erg anders dan een normale koptelefoon?

Ik wil dus niet van die reacties zoals:

"Ik heb een koptelefoon van philips en die klinkt best wel goed"

of

"koptelefoons zijn gewoon knakuhh!"

maar

"Ik heb een koptelefoon van sony, het type is ...... De bassen klinken soms een beetje rommelig maar de hoge tonen zijn de moeite waard. Over het algemeen is hij best fijn om mee te xboxen, maar bij games zoals halo 2 wordt je een beetje moe van al dat schieten omdat hij niet zo ruimtelijk klinkt."

Voorbeeldje van een surround koptelefoon:

Ook heb ik wel eens gehoord van elektrostatische koptelefoons, maar volgens mij zijn die vrij weinig actief in huiselijk gebruik. Ze zien er overigens ook heel anders dan normale koptelefoons uit:

Laatst bewerkt: 27 dec 2004
  2. remco320

remco320 350Z lover

Leuk Bevonden:
    1
    In de PU nummer 10, uit mijn hoofd, staat een stukje van deze koptelefoon. Was wel een hoop pleuries. Ik geloof 149,95. Ik zat zelf met hetzelfde probleem, daarom heb ik eens goed rondgekeken en heb ik besloten om een Sennheiser draadloze koptelefoon te kopen. Die zijn namelijk de top qwa geluid. Het type is RS 115. Hij is te koop bij de bcc voor 75 euro.

3. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de tests in de consumentenbond stond juist dat draadloze koptelefoons een heel stuk mindergoed geluid geven dan gewoon analoge (als het zo heet) koptelefoons.
    Klinkt de Sennheiser die jij hebt eigenlijk ook mooi ruimtelijk, want er zijn veel koptelefoons die ontzettend duur zijn en misschien ook wel goede speakertjes hebben maar die helemaal niet ruimtelijk klinken. In de winkel heb ik dat weleens met elkaar vergeleken. Toen heb ik een koptelefoon van ong. 80 euro vergeleken met een van meer dan 200 euro. Die van 200 euro klonk wel mooi maar het geluid was totaal niet ruimtelijk waardoor het niet fijn is om ernaar te luisteren.

4. remco320

remco320 350Z lover

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, dat is wel zo te zijn. Helaas heb ik de koptelefoon nog niet weten te bemachtigen. Maar een goede site voor vergelijkingen van zulk soort dingen is www.kieskeurig.nl Op die manier ben ik ook tot de conclusie gekomen voor deze hoofdtelefoon. Ik heb wel al geluisterd naar de koptelefoon in een winkel en vergeleken met een andere sennheiser. Dit klonk heel erg mooi. Of het heel ruimtelijk is?? Zoals het voor mij klonk wel. Maar ik heb m toen niet getest met een game

5. remco320

remco320 350Z lover

Leuk Bevonden:
    1
    Die surround koptelefoon kost btw 189.95 en is ook draadloos. Of hij ook surround heeft weet k niet. Is wel een hele goeie.Dat is ook degene die ik heb vergeleken met de RS 115, het geluid verschild niet, het heeft alleen te maken met de accu's en op die duurdere zit ook nog een aantal extra functies.

6. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    200 euri voor een koptelefoon? kun je dan niet beter een logitech 5.1 geluidssysteem kopen? :+

anyway, ik heb een vraag; wat bedoelen jullie precies met ruimtelijk geluid, want ik hoor geen verschil

7. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Soulfighter: dat het bijna 3D-achtig hoort, alsof je in een kamer zit. Dat het een beetje hol klinkt, een beetje galmt. En een 5.1 surround wil de threadstarter niet omdat hij dan teveel lawaai maakt waarschijnlijk. Hij wil het lawaai direct in zijn oren proppen :+

Zelf weet ik niet zoveel van surround koptelefoons, maar als je een goede wilt(en ja, gelijk dus ook duur) moet je bij firma Sennheiser zijn.

8. VliegtuigNL

VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

Leuk Bevonden:
    0
  9. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf een zalman 5.1 headset. Een super ding al zeg ik het zelf. De bassen ehr die zijn goed. Als je hem voluit zet dan voel je echt je schedel trillen :confused: ECHT ZIEK. Overige tonen ook super. Ik speel heel veel counterstrike source en dan met 5.1 natuurlijk. Je hoort echt waar iedereen van daan komt. Komt zeg maar in de buurt van een wallhack zo goed werkt het.

http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=134&code=023

Prijs verschilt ik heb die van mij met mic voor 50 euro...

10. VliegtuigNL

VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

Leuk Bevonden:
    0
    Waar gekocht? Kan 'm niet vinden..

11. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, want als je een goede koptelefoon koopt klinkt die vaak nog beter dan professionele luidsprekers. Voorbeeldje: m'n vader heeft boxen die in de lijst van best geteste boxen ter wereld staan, maar toch klinken een heel stel nummers mooier door de koptelefoon die hij heeft. Dit effect heb je vooral als je gaat xboxen, dan klinkt een koptelefoon vaak veel mooier. Dat komt vooral omdat de bassen veel strakker klinken door een koptelefoon, want hij hoeft ze maar in een hele kleine ruimte te laten klinken, hoe groter de ruimte, hoe minder makkelijk het is om de bassen niet slordig te laten klinken. De hoge tonen hebben hier overigens minder last van. En als je echt een goede surroundset wilt hebben ben je veel meer kwijt dan 200 euro.

De truc bij koptelefoons is niet om er zo goed mogelijke speakers in te zetten, maar het te laten klinken alsof het geluid van een afstand komt en niet rechtstreeks op je oren gebombardeerd wordt.

12. Raymond

Raymond Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga er nu ff tussenkomen :)!
    ik werk zelf met geluid en heb zef ook opleidingen gedaan!
    Maar wat je zegt jki klopt niet!
    Op professionele luidsprekers klinkt het wel degelijk mooier,ik heb zelf een koptelefoon van 700 euro echt een super ding maar wat je altijd mist is een gevoel van ambiance, en er worden trouwens geen speakers gebruikt in een koptelefoon,maar neodynum een omgekeerde techniek van microfoons,in het verleden namelijk gebruikte alle microfoons dat!
    tuurlijk wat lijkt het soms beter te klinken op een koptelefoon,maar je mist een totaal beeld van ruimte en ambiance!
    ik moet wel zeggen dat inderdaad de meeste goede 5.1 surround koptelefoon beter klinken dan zon goedkope 5.1 set van 200 euro en ook beter dan de meeste duren,maar ga je echte goede stereo speakers kopen of monitoren dan zul je zien als je goed luisterd dat het toch een mooier en natuurlijk indruk geeft.

13. Raymond

Raymond Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    p.s.sorry voor de rare zinsopbouw maar heb haast hahah! :D

14. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, 'k met nu wel dat ik er niet zo veel verstand van heb :D . Kben ook pas 13, dus neem het me niet kwalijk 8) .

15. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan het wel lezen hoor

/Mod Volgende keer de EDIT knop gebruiken. Bedankt. - !SIC!

Laatst bewerkt door een moderator: 30 dec 2004
  16. remco320

remco320 350Z lover

Leuk Bevonden:
    1
    Hey JKI, hier ben ik weer.
    ik heb net de Sennheiser RS 115 draadloze koptelefoon gekocht bij de BCC in Hilversum voor 79,95 En hij klint heel erg goed, hij heeft heel erg mooi geluid en hij is ook ruimtelijk, zoals een van je eisen was. Hij is egt super. Ik kan er 130 meter van de zender afstaan en je voelt niet eens dat hij op je hoofd zit.
    O ja, het bereik loopt van 25 Hz tot 18500 Hz, als ik het goed heb.
    Kortom, een hele lekkere mooi, goeie koptelefoon voor weinig geld.
    Voor vragen PM me effe

17. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Neem aan dat ie tot iets meer Hz gaat. 22000 ofzo. Daar ligt toch de gehoorgrens van de mens?

18. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Net of je dagelijks het maximaal hoorbare gaat luisteren......
    wat is eigenlijk het net van deze thread, dolby digital kan niet met twee geluidsbronnen.

19. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Ze proberen het na te maken, en het shijnt ze aardig te lukken. Dat is het nut van deze draad. En aangezien het menselijk gehoor tussen de 22hz en de 22000 (of 24000?) Hz ligt worden de meeste koptelefoons en oordoppen op dat aantal Hz (heet toch de frequentie?) afgesteld.

20. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Sorry voor mijn vage reply eerder, ik had de thread pas vanaf de 2e pagina bekeken en dacht dat dat de eerste pagina was.

Deel Deze Pagina