Ik heb een vraag: Ik en m'n broer zitten samen op een draadloos netwerk pc games te spelen.. Nu komt er een vriend van mij langs en die wil graag meegamen met zijn pc, hij heeft echter geen draadloos ontvangertje... Kan ik via mijn computer hem en ik op een ontvanger aansluiten? Moet ik softwarematig nog iets veranderen? IP adressen ofzo? Bv. PC vriend <crossover cable>netwerkkaart PC ik <draadloos ontvangertje><draadloze router><draadloos ontvangertje> PC broer ? Alvast bedankt
Ja dat kan, en zoals je zegt. Je kan jouw jouw computer als `server` laten fungeren.. voor zover ik hieruit kan opmaken spelen jullie via LAN dit moet dus gewoon lukken.... cia internet zul je zwel iets moeten veranderen jah....
ja volgens mij kan dat ook gewoon, dan deel je gewoon jou draadloze lanverbinding met hem via een crossover cable.
Waarschijnlijk werkt dat niet. ICS na een router (draadloos) verbinding geeft veel problemen. Je kan het proberen, makkelijker is het om een Straight netwerkkabel in je router te doen, en dan naar de pc. (Meestal zit er ook een poort op voor een UTP kabel)
ehm dit werkt wel !SIC! ... ze gaan namelijk niet on-line ... ze blijven in hun locale netwerk .... zodra je internet delen wilt gebruiken werkt het niet
Nu gaat er iets mis... Zodra ik de cable van de pc van mijn vriend erin doe...gaat mijn internet eraf en kan mijn broer niet meer meeLANnen.. Moet ik nog iets doen? De ip's zitten goed en we zitten allemaal op dezelfde werkgroep.. Misschien een verbindingsbrug of iets dergelijks?