[Casemodding] Vragen en Antwoorden [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pim, 8 dec 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    he dynamike jij weet dit wel denk ik...
    moet je persee eerst je CPU schoonmaken om er nieuwe koelpasta op te doen?
    alstjeblieft :p (zo goed stealth?)
     
  2. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt beter zeggen: "zo goed, !SIC!? Ik kan je niet bannen :+

    heb je dan nog tips voor mij, als ik het ook wil doen? Ga je er nog mee verder of laat je het rusten? Waardoor kwam het dan, zat er iets bekneld ofzo?
     
  3. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    ik denk dat er ergens kotsluiting was.

    tip: kijk of je zoveel mogelijk ijzer van het ledje af kan halen, en vervangen met draad, zo voorkom je weerstand, en past je mobo beter.
     
  4. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    het kan best dat je ledjes iets van ijzer raakt ofzo want dat was bij mij ook
    of dan raakt de + de -
    als je goed kijkt dan moet het lukken
     
  5. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    stating the obvious..
     
  6. Xam

    Xam Woo-Hah!

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan het niet zijn dat ze gewoon teveel power slurpen?
     
  7. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    heb je ooit welis naar een steel battalion knop gekeken? enorm veel ledjes, en allemaal over 1 controller port.
     
  8. Xam

    Xam Woo-Hah!

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben casemod noob, sorry 8)

    Gelukkig ben ik er niet zelf aan begonne, maar laat ik het een echte diehard doen :)
     
  9. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    *diepe buiging*, dank u, dank u. Ik doe het met plezier.

    @slurpgeit: bedankt voor de tip, ik ga er vrij snel aan beginnen.
     
  10. Pekka

    Pekka Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal
    ik heb de hele avond al op dit forum zitten lezen, wat een mooie dingen doen jullie.

    Ik heb via gameboyshop.nl voor 50 euri een crystalclear transparante cover gekocht en wil nu een blauwe CCLF onder m'n eigen (ouwe) jewel gaan zetten.

    IK heb de FAQ's wel gelezen, maar nergens zag ik wat staan over hoe je t beste een gat in je cover kan maken.
    Ik zit gewoon te denken aan zo 'n grote gaten-boor met allerlei maten gaten erin.
    Maar die transparante cover is niet van ABS, maar van hard kuntstof.
    Heeft iemand advies over hoe ik 't best een perfect rond gaat kan zagen in mn nieuwe cover?
     
  11. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    TUURLIJK! Wat is anders het nut van nieuwe koelpasta, anders moet de warmte nog steeds door die kauwgom heen... Je moet het voorzichtig wegpoetsen met een chemisch goedje....ik heb de 'Vlekkentovenaar' gebruikt van 'Dr. -Nogwat-' ;) van de kruidvat... Heb ik ooit al eens een keer gepost in de oude thread :D

    Heeft iemand anders hier eigenlijk nog de koelpasta mod gedaan? !SIC!, Stealth?

    Heeej, eindelijk iemand die ook de goede 7-gatenzaag kent _O_ _O_ _O_ Die moet je gewoon gebruiken, ik heb er zelf in plexiglas een 8cm gat voor me fan in gemaakt... :) Gaat echt perfect...die gasten hier zeggen gelijk DREMEL...maar ik ben er toch van overtuigd dat het mooiste rondste gat met de 7-gatenzaag gemaakt wordt :9 Bij een dremel moet je nog heel die rand mooi rond gaan vijlen en schuren, terwijl hij met de 7-gatenzaag gelijk perfect rond is _O_ een licht schuurpapiertje over het randje en je hebt een clean and polished hole in je case _O_

    edit: owja: welkom op het forum :9
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2004
  12. Bun

    Bun gallie

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    1
    Same here dyna, 7-gatenzaag (kolomboor?) uber alles! Kheb hem zelf ook gebruikt voor gat onder mijn jewel tegen iedereens afraden in, en het is perfect gelukt.
     
  13. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    @dynamike: Ik heb de koelpasta mod nog niet gedaan, maar wil die nog wel gaan proberen.

    DREMEL pwnt ownt de shit! Maakt niet uit of het voor het gat onder je jewel of een dvd window is. Dremel is gewoon all-round de beste! Ik doe er al mijn werk mee en heb er nog nooit last mee gehad. (maar die verdere discussie hebben we in de oude thread al gehad ;) )
     
  14. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou ook een dremel gebruiken want met zon groot ding; als je niet precies in het midden boort(of boord :confused: ) heb je het meteen fout.
    met een dremel kan je altijd nog corigeren(of hoe je het ook schrijft :confused: )
    els je na d'r hand gewoon goed schuurt dan eb je ook een mooi rond gat

    en het belangrijkste: NEEM DE TIJD
    als je te snel wil/doet kan je uitschieten en een kras in je kap maken

    /edit: is dit niet iets voor in de faq...?
    ik moet dit binnekort tog nog een keer doen ik zal wel wat foto's nemen
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2004
  15. Pekka

    Pekka Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed,

    gatenzaag ga ik eerst maar ns op mijn ouwe zwarte kast proberen, kijjken hoe mooi het wordt......
    Die CrystalClear hoeft toch eigenlijk niet gezaagd te worden, denk ik zo.

    Iemand nog een leuk adresje voor een el-cheapo Dremel anders?

    En CCFL rond.? Alternate OK, maar 8 euro moet toch goedkoper kunne.
     
  16. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    De verzendkosten van alternate zijn idd erg hoog. Je zou het beste langs kunnen gaan in ridderkerk, naar de winkel van alternate. De prijs voor de ccfl zelf (9 euro daar, toch?) zal de gemiddelde prijs zijn voor een ccfl. Veel duurder of veel goedkoper dan dat zal het niet worden. En let er op dat er een inverter bij zit, zonder inverter kan je geen ccfl aansluiten.
     
  17. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb net die koelpasta er op gesmeert, moet die ook drogen ofzo?
    want hij leek nog al vettig :confused:
     
  18. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    dude, ik heb je al verteld dat er een tutorial is op www.xbox-scene.com onder het tabblad tutorials... Daar zal vast alles instaan om het goed te doen. Er is maar 1 iemand die die tutorial hier heeft gevolgd (dynamike) en die is ook niet 24 uur per dag op het xboxworld forum.

    /edit: Hier is de url, dit is de laatste keer dat ik iets ga zoeken, we hebben allemaal google op ons internet zitten en onder www.xbox-scene.com--->tutorials--->xbox hardware modifications was ie ook niet moeilijk te vinden.

    http://www.xbox-scene.com/articles/thermal-compound.php
    graag gedaan.
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2004
  19. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0

    ja ik had die tut al gevonden maar er staat niet in of je het ook moet laten drogen of niet. :eek:
    en alles oet het tot nu toe nog perfect maar ik durf hem niet te lang aan te laten staan want mischien moet het drogen of niet.

    /edit: ik heb ook een beetje om heet ''hogere stukje van de chip'' gesmeert
    is dnek ik niet erg he?
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2004
  20. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    zoals nu voor de miljoenste keer is gezegd: "de enigste die hier vanaf weet en dus al je vragen kan beantwoorden is dynamike. Ga ook niet iedere vraag los posten, maar zet ze allemaal in 1 post. Op die manier zou dynamike in 1 keer al je vragen kunnen beantwoorden, ipv dat ie al jou posts moet doorlezen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina