[XOne] [Centraal] internet delen/ Internet Connection Sharing / ICS

Discussie in 'Games' gestart door Da BjOrN, 15 mrt 2003.

  1. azer

    azer Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan Mister Frodo,
    Beste Frodo,je weet dat ik het hing opgeven met het ics met een USB moden,wel dat heb ik ook gedaan (VERSATEL) kheb het laten stop zetten en internet via de kabel genomen (TELENET) en een direkte aansluiten op mij XBOX,het simpelste en het beste.
    Zonder die warboel met dat delen,ip-adres,dns.....................Bah.
    En het werkt prima,ik hou van LIVE dit is mij eerste avond LIVE .
    Mijn GAMERTAG (GRANIET) simpel,kort,en gemakkelijk;
    Dat wou ik u even melden Frodo,en nog eens bedankt voor u deskundige uitleg over ics
    en de moeite.
    Ik hou u op de hoogte.
     
  2. The Summoner

    The Summoner X...B...O...X

    Berichten:
    890
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of ik moet Norton poorten kan opengooien...maar ander gooi ik de firewall toch gewoon uit al ga ik op Live!
     
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    :D, probeer het vanavond maar. het zou nu goed meoten werken, zorg dat je met wat vrienden speelt die je goed kunnen vertellen of je lagged etc. succes:)


    edit: @Azer: het is toch echt Fardo hoor;)
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2004
  4. azer

    azer Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    jA,!SIC! dat is waar en het mag eens gezegd worden ook.
    Dus,met z'n allen (LEVE FRODO) X3
     
  5. sidjoesz

    sidjoesz Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Ethernet Modem

    ik heb nu mijn xbox live via ICS aangesloten maar kan in de avond bijna niet spelen omdat mijn zus gaat slapen en de pc dus uit moet
    dus wat ik wou doen is dat als ik een ethernetmodem koop dat ik in de middag gewn met die ethernetmodem via ICS aangesloten kan zijn en als men zus slaapt dat ik die ethernet modem gebruikt voor een directe aansluiting
    is dat mogelijk?
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja dat kan ... je moet de kabel die in de pc zit er uit halen ... modem uit zetten ... xbox uitzetten ... modem op xbox (met de kabel van de pc (normale utp)) aansluiten en dan alles weer aanzetten en gamen .... maar niet alle directe verbindingen werken ... dit hangt namelijk af van de provider
     
  7. sidjoesz

    sidjoesz Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb wanadoo adsl
    maar moet ik dan nog bepaalde instellingen aan die modem brengen?
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Zoals je hierboven gezien hebt kan je met WANADOO PREMIUM wel een DIRECTE VERBINDING maken. Dit houdt in dat je een verbinding kan maken van Modem naar XBOX. Je hebt voor deze verbinding GEEN routers etcetera nodig! (Een router is met WANADOO PREMIUM geen vereiste maar is NOODZAKELIJK als je op je PC online wilt zijn en op je XBOX tegelijk).

    Hoe?
    Het is eigenlijk heel eenvoudig. Om de XBOX wijs te maken dat de netwerkkaart die in de XBOX zit dezelfde is als die in je PC, hoef je alleen maar de gegevens die voor de netwerkkaart in je PC zitten over te nemen en in te vullen op je XBOX.

    Deze gegevens vind in je PC door:

    1. Op start te drukken
    2. Naar uitvoeren (of als het engelse windows is RUN te drukken.
    3. Je ziet een schermpje verschijnen. In het witte gedeelte schrijf je winipcfg en druk op OK.
    4. Je komt nu bij het scherm waar bijna alle gegevens staan die je nodig hebt. Je hebt de gegevens nodig van NTS PPoE adapter. Dus waar nu PPP adapter staat, daar moet je NTS PPoE adapter aanklikken. Druk op de knop "MEER INFO" Schrijf het nummer van je IP-adres, Subnetmask op een blaadje Standaartgataway en Hostnaam op. (Het staat er allemaal tot nu toe).
    5. Doe je Xbox aan en druk op Xbox Live.
    6. Typ in bij IPadresses bovenaan je IP adres, Subnetmask en Getaway nummers. (Als je deze gegevns gaat invullen moet je wel eerst je PPPoE settings uitzetten).
    7. Druk op done.
    8. Ga dan naar PPPoE settings.

    Je PPPoE zijn gewoon je wachtwoord, gebruikersnaam van je internet. Met andere woorden: De gegevens waarmee je altijd verbinding maakt op je PC.

    9. Zet de "configuration" ON. Typ je username waarmee je altijd inbelt op je PC, het wachtwoord daarvan, en bij service name zet je WANADOO.
    9. Druk op back en ga naar Advanced.
    10. Typ je hostname (die je natuurlijk hebt opgeschreven op je briefje. Je hostname stond namelijk bij die gegevens die je vind door punt 2 t/m 4 te lezen). Bij mij was de hostnaam CASEMANV.
    11. Pak je modem. Draai hem om en je ziet je MAC adress staan. Vul dit ook in op je XBOX.
    12. Druk op back.
    13. Doe je snoertje van je modem (die normaal in je PC zit) in je XBOX. Schakel je modem in en uit(!)
    14. Ga naar "connect".
    15. Als je alles goed hebt gedaan controleert hij of alles goed is en maakt hij verbinding met XBOX LIVE.
    16. Druk op Y om je snelheid te controleren.

    (Dit moet je weer aanpassen als je weer via je pc gaat)
     
  9. sidjoesz

    sidjoesz Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb wanadoo adsl light waarvan die snelheid 1.1mbps en 320 upload is

    maar als ik winipcfg bij run intyp vind ie em niet
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    o sorry je moet ipconfig /all intikken in de command prompt ;)
     
  11. sidjoesz

    sidjoesz Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik dat intyp krijg ik voor 1sec een klein zwart schermpje en dan verdwijnt ie weer :confused:
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    tik in uitvoeren --> cmd --> ipconfig /all (in de dos prompt)
     
  13. sidjoesz

    sidjoesz Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    ait thnx

    maar als ik die ethernetmodem weer op men pc aansluit om gewn te internetten of weer via ics doe moet ik dan weer met die instellingen kloten?
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  15. sidjoesz

    sidjoesz Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    is het niet mogelijk om ook met 2 modems te werken dat ik die usb modem gewn voor in de middag gebruikt en om te internetten en die ethernetmodem dan voor directe aansluiting op xbox te gebruiken?
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee dat is niet mogelijk ... ik zou je dan een router adviseren
     
  17. azer

    azer Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Frodo,

    Ik heb nog een vraagje
    Heb een directe verbinding (kabel) Telenet met de xbox,de pc staat beneden samen met de xbox.Nu wil ik die boven op de slaapkamer aansluiten,heb een (utp kabel,cat 5 type CM 24AWG/4PRS) gaan halen van 14 meter lang,sluit die dan aan de modem,maar dat werkt niet,ben dan terug geweest naar de pc boer mijn probleem uitgelegd,kabel gecontroleerd en er was niets mis mee en hij kon ook geen antwoord geven op mijn probleem.
    Kan jij mijn helpen MISTER FRODO.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dat is een directe connectie ... hangt af van je provider of dat wel of niet kan ... (meer info nodig)

    wat je moet doen bij een directe verbinding

    1 ) modem uit
    2 ) xbox uit
    3 ) xbox en modem aansluiten
    4 ) modem aanzetten
    5 ) xbox aanzetten
    6 ) spelen

    als je weer wilt computeren

    1 ) modem uit
    2 ) pc uit
    3 ) pc en modem aansluiten
    4 ) modem aanzetten
    5 ) pc aanzetten
    6 ) spelen
     
  19. Hammer

    Hammer Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem

    Hey mensen,

    Ik heb een probleem want ik loop al vanaf kerst met Xbox Live te klooien en het lukt voor geen meter. Ebn anngezein die klote lui op de help desk ook niks weten probeer ik het hier maar.

    Hier is de setup:

    A: Abonnement
    1: Naam provider Planet Internet
    2: Soort abonnement (naam, type) ADSL Advanced
    3: Kabel, ADSL, of anders? ADSL
    4: Up- en downloadsnelheid Downstream: 4480 Kbit/s Upstream: 704 Kbit/s

    B: Hardware
    1: Modem merk en type Alcatel Speed Touch Home
    2: USB modem? (Ja/Nee) Nee
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) Nee
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) Ja, Windows XP Home Edition, Nederlands
    5: Direct Connection Ja/Nee Nee
    6: Crossover kabels in gebruik? Ja
    7: Hub in gebruik? Nee

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway 10.0.0.150, 255.255.255.0 Van mijn internet vervinding.
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? Ja

    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? Ja
    2: Dashboard versie?
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? Tot 3e DNS Not Resolved
    4: Wat is de exacte foutmelding? DNS Not Resolved
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?
    -

    Ik heb nog wat verderen informatie. Mijn modem is aangesloten op de pc middels een gewone UTP-kabel, En dan gaat er vanuit mijn 2e Netwerkkaart een Crosslink UTP kabel naar de Xbox.

    Ik hoop dat jullie genoeg infeormatie hebben en mij hiermee kunnen helpen.

    Alvast Bedankt!

    Greetz, The Hammer
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    onder windows

    1] uitvoeren --> cmd
    2] tik in --> ipconfig /all
    3] Noteer de dns gegevens 1: en 2:
    4] Voer deze gegevens in op je xbox onder dns
    5] kom je nu wel op live?
     

Deel Deze Pagina