Als je 4283 gamed, leef je dan nog? En dan mag je elke week wel een nieuw spel kopen, of ben je verslaafd aan LIVE! want daar zal je wel elk uur iemand te vinden zijn
Nu we het toch over de lichamelijke problemen hebben wil ik ook ff iets vragen. Ik heb wel eens na lang intersief gamen dat ik last krijg van me ogen, dat ik het niet goed meer kan zien, dat je bijvoorbeeld hetgene dat je met je ooghoeken kan zien, dat je dat niet meer kan zien...bij mij beweegt/trilt het dan een beetje als ik die kant op kijk, heel erg vervelend en laatst schrok ik er zo van dat ik maar ben gaan slapen, toen werd ik wakker en was het over...
Ik weet wat dat is, heb namelijk hetzelfde probleem. Ze noemen dat schele hoofdpijn. Beet je fata morgana achtig qua trilling. Is bij mij meestal na 20 minuten weer weg. Maar op dat moment zie je geen ruk meer. Heeft niets met gamen te maken. Had er al last van voor de aanschaf van de xbox. Heb het meestal na intensief sporten. Je kunt ook een beetje oververmoeid zijn. Als het niet vaak gebeurt zou ik me er niet te druk om maken.
Bedankt voor je reactie!!! Ja precies, een beetje trilling en je ziet een ruk, en het klopt, ik heb het ook een keer op school gehad ja, nu weet ik tenminste dat ik me er niet druk over hoef te maken...
volgens mij is 6 uur gamen niet slecht voor je. je hebt zat mensen die zes uur per dag tv kijken. als ik lang achter elkaar game heb ik altijd het licht aan want anders word ik echt duizelig. en een a twee keer per twee uur loop ik ff naar beneden om wat te drinken en een sigaretje te roken en naar de wc te gaan. dat is ook wel goed denk ik ff een kwartierje pauze nemen.
6 uurtjes gamen is zeker niet slecht voor je als je in het licht speelt maar natuurlijk wel in het donker. Ik game wel in het donker, maar wel geen 6 uur ikke maar 3 à 4 Ik heb altijd gewoon zwakke ogen en voel me slaperig als ik gedaan heb met gamen ooooh ik hou zo echt van dat werkwoord he GAMEN
Ik dacht altijd dat gamen in het donker niet slecht voor je was Het is wel fijner, lekker in het donker, maar is dat slecht voor je zoals mayonaise eten of echt schadelijk?
Haha, slecht voor je bloedvaten en hart zal het niet zijn, zoals mayonaise eten Wel slecht voor je ogen schijnt het...
hmm koppijn krijg ik ook wel eens na het gamen, komt door te drukke dag en dan ook nog gamen is niet goed..(dokter zei het) maar goed dit advies kreeg ik: STOPPEN!! ik ben 5 dagen niet gaan gamen en daarna gewoon soms ff wat minder gamen werk best zo.
Hoofdpijn krijg ik nooit, omdat ik op een redelijke afstand van de tv zit. Ongeveer 1,5 á 2 meter. Krijg wel af en toe last van m'n duim, dat ie krampachtig word. Maar ach, dat neem ik maar op de koop toe!
Bij de xbox heb ik juist geen last van mijn duim. Had ik op de PS1 wel altijd enorm last van, dat was wel een groot pluspunt aan de xbox voor mij.
Normaal heb ik dat ook niet, maar bij Topspin wel! Want dan druk ik altijd zo enthousiast naar een hoek toe, dus dan krijg ik na een tijdje wel last van m'n duim!
Als k nix voor school hoef te doen enzo game k ckr meer dan 8 uur p dag. Als k in een donkere kamer speel krijg altijd last van mn ogen (pijn, tranen enz) en hoofdpijn. Maar gewoon in een verlichte kamer (wl gordijnen dicht want dat daglicht reflecteerd idd erg) kan k makkelijk een hele dag gamen. Op de PC zit k altijd heeel dicht op t scherm, maar dan heb k ook nergens last van. Wie weet gaat t wl een keer fout, maar k hoop t natuurlyk nie. Gaat nu al iets van 6 jaar goed op deze manier dus t zal by my wl meevallen. Als k hoofdpijn heb game k trouwens nooit, want dan wordt wl erger by my.