[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

  1. hong_sifu

    hong_sifu Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey SIC en Fardo,

    Ik heb geprobeerd om met 2 xboxen online te gaan, soms lukt het eventjes, daarna wordt een van de twee eraf gegooid.

    Ik heb geprobeerd om eentje in DMZ te zetten, maar daarvoor moet ik wel mijn firewall aanzetten, anders zie ik niet eens een sectie DMZ. Ik heb het gedaan als volgt:

    Adres van mijn router is 192.168.2.1, dit vul ik in mijn xbox in bij gateway. De xbox geef ik IP 192.168.2.103, dit adres zet ik ook in DMZ, subnet mask zet ik op 255.255.255.0. Het lukt nog steeds niet om beide xboxen live te krijgen, er wordt of eentje eraf gegooid of eentje komt er helemaal niet op.

    Ik ga denk ik maar een andere router kopen, ik wordt er nu langzamerhand wel heel erg moe van, dan maar weer 50 eurootjes lichter (tenzij jullie nog iets hebben om te proberen :'-( )

    Hebben jullie tips voor welk merk router ik het best kan kopen (niet draadloos, gewoon met utp kabels)?

    Avast bedankt boyz
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2005
  2. liquid_mindz

    liquid_mindz Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een probleem als ik burnout 3 ben aan het spelen
    en ik ga een kamer binnen dan kan ik met die mensen even praten , ze horen mij heel goed en ik hun ook maar op een gegeven moment word ik uit de kamer gezet en komt er deze melding

    kan geen communicatie openen met andere spelers in deze kamer

    hoe kan dit en wat kan ik hier aan doen??

    greetz
     
  3. uffhund

    uffhund New Member

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zit waarzijnlijk achter een router

    open de volgende poorten
    88 udp
    3074 tcp en udp

    ik had hetzelfde probleem, na het openzetten (of forwarden) van deze poorten was het probleem opgelost

    gr
     
  4. hong_sifu

    hong_sifu Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Is Me Gelukt!!!!!!!!

    Hey Fardo en SIC!!!!

    Het is me eindelijk gelukt om twee xbox-en op 1 internetverbinding te krijgen, en het is me ook gelukt om mijn neef te joinen en hij mij, zonder verdere problemen!! Eindelijk!

    Ik heb een nieuwe router gehaald, merk Linksys, ik hoef niet eens de poorten 88 en 30XX (weet het ff niet) te openen. Het lag dus allemaal aan mijn oude router! Ik raad het dus af om deze router te kopen als je op Live gaat. Het merk is edimax, hij is wel goedkoop maar voor een paar tientjes extra heb je die linksys al.

    YESSSSSSSSS

    Ik wilde jullie nog even bedanken voor alle tijd en moeite die jullie mij gegeven hebben.

    Laterz

    Hong
     
  5. Dapower

    Dapower Dapower NL

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds deze week heb ik Live! via een draadloos netwerk.
    Beneden staat de draadloze(router+modem in een) Linksys WAG54G Wireless-G ADSL Gateway.
    En boven bij m'n xbox de gameadapter Linksys WGA54G Wireless-G Game Adapter.
    Nu gebeurt het vaak dat ik gewoon niks kan horen van andere door m'n headset. Vooral bij PES4. Ook als ik een voice message wil sturen vanuit het XBL menu kan ik wel iets opnemen maar als je het terugluisterd dan komt het door de speakers.
    Daarnaast heb ik vaak het probleem dat ik midden in de game geen connectie meer heb met xbox live, dit heb ik ook als ik de xbox rechtstreeks aansluit op mn modem. Kan dit aan een te trage verbinding liggen of zijn er nog andere redenen. Ik heb verder geen lag tijdens het spelen.
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    na de troubleshoot druk op Y

    Wat zijn je L en P waardes?

    druk dan op A

    wat zijn je MT NT en IC waardes?
     
  7. Dapower

    Dapower Dapower NL

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Na het opnieuw starten van m'n xbox en toen naar network settings kreeg ik dit. Ik had op dat moment dus geen problemen en kreeg deze waardes:

    L = 183 (186 ms)
    P = 20 / 20
    MT = 1 (0015-00F0)
    IC = 1 (0015-00F0)
    NT = 1
     
  8. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Die zijn helemaal goed, niks op aan te merken.
    Test dus ook eens als je de problemen hebt? (al zou dat neit anders meoten zijn :eek:)
     
  9. Dapower

    Dapower Dapower NL

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu had ik echt een probleem en ik kreeg bij de waardes na de troubleshooter precies hetzelfde. Maar ik heb via peslive.nl van een ander vernomen dat ik m'n router firmware moet upgraden. Bedankt i.i.g.
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2005
  10. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    hey, sommige mensen kunnen mij niet joinen en ik hen niet bij halo 2.. Zij kunnen echter wel anderen joinen en ik ook. Als we samen in de game van een ander zijn, kunnen we elkaar niet horen.

    mijn waardes zijn:

    1.00.5971.01

    W: 0000-0008
    X: 0000-F001
    Y: 00A8-4840
    Z: 0000-0000
    L: 166 ms (167 ms) P: 20/20

    MT=1 (0015-00F0)
    IC=1 (0015-00F0)
    NT=1

    Wat kan het probleem zijn? En hoe moet ik het oplossen?

    EDIT: Mijn router is trouwens een Sitecom Broadband Router DC-202 (en mijn modem een Speedtouch 510)
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2005
  11. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Khad je ook even geholpen in de routerthread, maar we gaan hier verder en blijven ook hier.

    Je hebt last van packet-loss. Dit komt waarschijnlijk door slechte bekabeling, dus probeer het eens met andere kabels. Als het dan nog niet over is; klagen bij je provider.
     
  12. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat moet er veranderen als ik andere kabels gebruik?
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    klagen bij je provider
     
  14. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    8) nouja..

    Ik heb het met andere kabels geprobeerd en ik kreeg:

    L: 167 (170) P: 18/25
    L: 173 (181) P: 19/25
    L: 167 (176) P: 19/25
    L: 170 (179) P: 19/25
    L: 299 (378 ) P: 20/23 Hier was ik aan het downloaden
    L: 281 (427) P: 19/25 Hier ook
     
  15. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je? 8) Het probleem is dus de wisselende P waarde, maar dat is geen probleem?

    Waar heb ik dan mee te kampen? Is het anders handiger als ik Microsoft bel?

    EDIT: Is het trouwens misschien mogelijk dat mijn router sommige Packets tegenhoud?? vandaar de packet-loss?

    EDIT2: mijn router is een Sitecom Broadband Router DC-202 (volgens mij met ingebouwde firewall..) (mn modem is trouwens speedtouch 510, misschien gaat het juist om die?)
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2005
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je hebt geen probleem met je thuis netwerk ... jouw probleem is packet loss ... of je vriend heeft problemen (afwijkende mt nt ic waardes) ... als je het probleem met verschillende kabels hebt ... ligt jouw probleem tussen je modem en de server van je provider ... kortom je provider bellen
     
  17. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar ik net achtergekomen ben: De mensen die ik niet zie / kan joinen / hoor tijdens games, hebben ook routers van sitecom! Dat kan toch geen toeval zijn?
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja dat is toeval ... het gaat het er om of ze MT 1 NT 1 IC 1 hebben ... of bij dezelfde provider zitten ... etc.. maar die gegevens heb ik niet .... en je hebt packet loss
     
  19. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    kan die packet loss dan niet komen van de firewall in mn router, of wat anders? Heb namelijk nog nooit problemen gehad met Planet Internet (mn provider)
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee packet loss word veroorzaakt door de verbinding ... bekabeling ... je kan dan alleen maar klagen bij je provider (als het niet aan je eigen kabels ligt) ...
     

Deel Deze Pagina