Is het verhaal van de Covenant gejat?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 4 jan 2005.

1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Menig gamer kent het pc spel Starcraft, met drie verschillende rassen waaronder de Protoss.
    De Protoss kampen met Herecy, en dan is er een Heretic leader, die gestopt moet worden door de anderen. Vervolgens blijkt dat de Heretic Leader gelijk heeft, en worden de leiders ontmanteld.

is dat in HALO 2 met de Covenant niet ook zo?

2. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ja ongeveer wel, maja wat boeit het. Beter goed gejat dan........ afijn je kent het wel.

3. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    dat principe komt wel vaker voor...om nou te zeggen dat het gejat is...
    Wat anders hadden ze kunnen doen voor covie vs covie missies? er moest wel iets met een heretic leader komen...
    Je zou ook kunnen zeggen dat ze van de Perzische oorlogen hebben gejat (overmacht tegen superieure soldaten, winnen op land (Sparta), verliezen ter zee/ruimte (sparta))
    denk dat geinspireerd door beter past dan gejat van...

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    mja starcraft heeft het weer van de incas :eek: ... dit soort verhalen jatten ze van onze eiegen geschiedenis namelijk

5. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat wil je dan? het is toch ook altijd goed tegen slecht.
    Als je het op dit soort manieren bekijkt is alles wel ergens van gejat.
    Maakt mij niet echt uit...

6. dopmaster

dopmaster Flying High

Leuk Bevonden:
    0
    En wat dan nog? Als het maar een goed resultaat oplevert!

7. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Zijn van die dingen waar ik me niet druk om kan maken. Zoals gezegt: beter goed gejat dan slecht bedacht.

8. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    dat kun je met zoveel shooters zeggen: De hoofdpersoon komt op een eiland, planeet of stad. Er wordt een of ander virus losgelaten. mensen muteren naar monsters of er is een alien ras, dat moet vernietigd worden. far cry, doom 3 zijn hiervan enkele voorbeelden

9. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd neefje. Het is idd gejat.In ieder geval ook het idee met aliens en de mensen. Maar jah. halo 2 is zo goed dat iedereen wel iets probeert te jatten he.

10. xtreme-gamer

xtreme-gamer EMAGDNIM

Leuk Bevonden:
    0
    Tja maar als ze iets jatten moeten ze het ook goed uitwerken. Want de Single-player van Halo 2 (het verhaal dan) is echt bagger.

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Jaja, het verhaal bagger... Als je het mij vraagt moet jij HALO2 met ondertitels spelen, want blijkbaar begrijp je niks van het verhaal. HALO2 is eindelijk weer eens een game met een intrigerend verhaal

12. KingSeth

KingSeth Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je kijkt naar Warcraft dan kun je zeggen dat die personages allemaal gejat zijn van Tolkien's Lord of the Rings: Orc's Human's en Elfs??

Videogames zijn zelden vrij van jatwerk... maar wie maalt daarom als de verhaallijn toch een eigen verhaallijn wordt.

Overigens heb ik wel een vraag gelijk: komt er ooit een warcraft titel op de Xbox of is er een in development? Ik ben zelf een enorme fan van de series.

Greetz Seth

13. R_vandockum

R_vandockum Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De meeste verhalen van films, games en boeken lijken toch al veel op elkaar. Hoe vaak zijn het elven ras wel niet uitgemolken. En dan heb ik het niet over Warcraft en Lord of the Rings. Hoe vaak is het niet 1 rambo met alleen een botte mes tegen een heel leger met vijftig tanks en 200 man.

Ik zou al die verhalen niet zo kritisch beoordelen op originaliteit maar meer de manier waarop het wordt verteld en de totaliteit.

En over het Starcraft verhaal. De leiders worden niet ontmanteld. Ze geven de heretic gelijk. Ze blijven nog wel in de leiding (alleen dan met een iets andere mening :9 )

Laatst bewerkt: 5 jan 2005
  14. Japzor

Japzor ... Biertje ?

Leuk Bevonden:
    1
    Er is al zoveel van die onzin bedacht.. Voordat je het weet is het zogenaamd weer gejat door iemand.. Je kunt het beste gewoon nooit boeken lezen enzo en gewoon zelf wat bedenken en dan maar hopen dat het niet eerder is gedaan ;)

15. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    |:- ! Als jij eens wist wat Halo 2 voor een verhaal heeft.

Geschiedenis herhaald zich dus daarom kan dit onderwerp ook vaker voorkomen. Wat iemand al zei met de Inca's, kan dit ook zo zijn bij de Covenant. Ook in deze tijd worden mensen omver geluld met onzin dat bepaalde dingen waar zijn terwijl in de werkelijkheid het allemaal bullshit is. Kijk maar naar de Irak oorlog :mad: (Ik heb het dus over het verhaal dat de heretic leader het toch goed had)

16. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou wel eens willen horen wat volgens jou de single player van halo 2 zo "bagger" maakt, Ik zou wel eens willen horen horen waarom halo2 niet heeft voldaan aan de 'enorme' standaard in gamesverhalen van tegenwoordig volgens jou.

17. Tha Thomas

Tha Thomas ...............

Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het idd mee eens, het verhaal in halo 2 is best wel heel goed al kun je het wel heel gemakkelijk langs je heen laten gaan. Je moet goed luisteren naar wat er allemaal wordt gezegd en verteld. Ik raad xtreme-gamer gamer dan ook aan om de single player nog eens te spelen en dit keer wel goed op te letten

18. ninja-man

ninja-man YEAH BUDDY

Leuk Bevonden:
    0
    er zijn wel meer dingen van elkaar gejat.
    het idee star wars is gejat van de 2de wereld oorlog.
    zeg maar een beetje van al die witte dezelfde mannetjes die dan de nazi zijn ofzo en hitler dan darth vader. en dan heb je nog wa rebellen die vechten voor de vrijheid.
    je moet toch ergens je ideeën vandaan halen?

19. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Far Cry heeft het slechtste FPS verhaal ooit dan van Halo is inderdaad niet bijster origineel maar word wel goed uitgewerkt vind ik.

20. Arno S.

Arno S. I never asked 4 this

Leuk Bevonden:
    74
    Alles aan Halo is gejat :D

Deel Deze Pagina