Informatie netwerken/servers

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door NatureGoneWild, 10 jan 2005.

1. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    We moeten binnenkort een lan organizeren voor school, we hebben gekozen voor 45 mensen en 2 switches en 1 server.Het is een zelfstandige studie waarin je werkt in project(groepen).Maar we hebben geen idee hoe je een lan afstelt, we hoorden iets vaag over ip adressen uitdelen etc maar hebben geen idee waar dit op slaat en moeten het zelf maar op internet uitzoeken.., dus hierbij mijn vraag kan iemand het simpel uitleggen of een link naar een site geven waar het duidelijk en correct opstaat.(hoe je alles ansluit wat je precies moet doen etc..)

B.V.D.

2. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Hmm op zich kan dit wel:

Alleen denk ik niet dat je genoeg hebt aan 2 switches als je 45 computers aan wilt sluiten :)

Hier iig een linkje dat veel uitlegt over switches:

Klik

Suc6!

3. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Ja in principe kan het met 2 switchen, als je maar de goeie hebt
    bekijk hier onder de link maar eens
    Deze link : http://www.hotbrick.nl/lang/nl/switch.php

Legt je ook veel dingen uit over switchen, en tevens nog firewalls, routers enz

Laatst bewerkt: 10 jan 2005
  4. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl Bestuur XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    13
  5. NatureGoneWild

Leuk Bevonden:
    5
    Die links leggen uit wat een lan etc is, maar dat gedeelte snap ik wel alleen niet hoe aan te sluiten, zoals ip adressen configuren etc..

6. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ip adressen configureren doet die automatisch, het word alleen lastiger als je ze allemaal nog op een netwerk wilt laten lopen, maar dat wijst zich ook zelf.

7. NatureGoneWild

Leuk Bevonden:
    5
    Maar heb nu bijv de server los staan 2 switches(1 reserve voor het geval dat..)
    Mensen die binnenkomen sluiten hun pc aan op de switch , maar als de kabel erin zit, wat moet er dan nog gebeuren om te lannen?Iedereen heeft bijvoorbeeld ut2k4 opgestart, hoe zorg je nu dat ze met elkaar kunnen spelen, of doet hij dit automatisch?Stekkertje inpluggen en game-on?

8. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, maar dan moet er natuurlijk wel iemand het spel hosten :)

9. NatureGoneWild

Leuk Bevonden:
    5
    Dan had ik het toch goed, de *leraar* die je eens om de maand ziet bij deze studie zei dat er iemand van ons aan de deur ip adressen moest gaan uitdelen, en dat verwarde me nogal :)

10. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3

als je er een switch met dhcp support (google dat maar eens :p) hebt, gaat ip adressen uitdelen automatisch.
    anders heeft elke computer een static ip adress nodig dat moet worden opgegeven.

Correct me if I'm wrong.

Deel Deze Pagina