Philips lx3900SA (home cinema)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Daaf gamer, 10 jan 2005.

  1. Daaf gamer

    Daaf gamer Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    is er iemand die al ervaring heeft/had met dit model (of een andere home cinama) en kan die er wat meer info over zeggen
    -en wat was de prijs?( waar )
    -en een paar foto's ( ook van de doos )
     
  2. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Barbatruuk

    Barbatruuk huub huub huub

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    2
    Een 7.9 is niet veel voor kieskeurig.nl
     
  4. partyanimal

    partyanimal Be afraid.If u dare!

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom wil je dit juist van deze hciab weten. K denk dat je voor dat geld wel beter kan krijgen.... K weet zow geen types te noemen maar dan moet je gwn ff naar de winkel gaan en naar aanbiedingen kijke enzo. Zeg ut maar als k geen gelijk heb hoor. :p
     
  5. Daaf gamer

    Daaf gamer Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    (een domme vraag) wat is eigenijk een scart ingang?
    en is de lx3900 ook aansluitbaar op de pc om zo dvd's te kunnen te bekijken?
     
  6. Daaf gamer

    Daaf gamer Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0

    omdat dit een knap design heeft en voor €240 zie ik dat wel zitten
     
  7. Barbatruuk

    Barbatruuk huub huub huub

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    2
    Oei, dubbelpost, vergeet niet dat je een edit knop hebt.

    Deze set is volgens kieskierig maar matig wat betreft duurzaamheid en geluidskwaliteit. Dat vind ik toch wat belangrijker dan good looks. Er zijn genoeg producten die er ook zo goed of beter uitzien, en voor dezelfde prijs.
     
  8. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    De scart ingang is de rechthoekige stekker die je ook bij je xbox hebt gekregen. Dit ding kun je gewoon dvd's instoppen om te kijken, daar heb je geen pc voor nodig. Of wil je de film op je monitor afspelen? Dat lijkt me niet echt handig.
     
  9. GiovanniG

    GiovanniG F*ck da Wannabe-MODS

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze set en is echt een superding, speelt werkelijk alles qua films en geluid af.
    Ook divx, xvid e.d., erg relaxed
    Het geluid is ook erg goed voor voor een set van deze prijs.
     
  10. Daaf gamer

    Daaf gamer Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    kunt ge is een paar foto's showen van je installatie?(en ook van de doos :D )
     
  11. ScorpiuS

    ScorpiuS Cede maiori

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom surround? ik heb gewoon stereo en ik vind het veel beter klinken dan het surround set van m'n pa beneden. Beneden staat bose en op m'n kamer heb ik jbl maar stereo klinkt toch echt veel beter en is een stuk goedkoper! Qua prijs/kwaliteit verhouding is stereo gewoon veel beter!

    [​IMG]

    Formaat vloerstaand
    Type speaker 2-weg
    Aantal speakerunits 2
    Tweeter-units per speaker 1
    Tweeter diameter 25 mm
    Woofer-units per speaker 1
    Woofer diameter 165 mm
    Basreflexpoort
    Aanbevolen max. vermogen 140 Watt
    Gevoeligheid 87 dB
    Impedantie 6 ohm
    Frequentie bereik 55-22000 Hz
    Cross-Over frequentie 3 kHz
    Gewicht 13 kg
    Afmetingen (H x B x D) 800x227x300 mm
     
  12. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat komt ook omdat het veel moeilijker is om een subwoofer goed op hogetoonspeakers af te stellen qua geluid. Ook ligt het aan de ruimte waar hij in staat. Het kan zijn dat je een peperdure set hebt gekocht met hele mooie hoge tonen en bassen, maar dat ze toch niet mooi op elkaar aansluiten. Daar komt dan ook nog bij dat de ruimte niet goed is om muziek ofzo te draaien, en dan heb je dus bij elkaar een setje die zo van de lidl had kunnen komen :)


    Edit: waarom stel je je vraag eigenlijk niet hier ?
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2005
  13. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    kijk eens naar de pioneer dcs-222...deze heb ik ook...was in de aanbieding bij mediamarkt voor €260...erg tevreden over, goed af te stellen...en over dat stereo beter is dan surround voor muziek is echt bull....zorg dat je een apparaat koopt dat redelijk af te stellen is met hoge en midden of pak er zuilspeakers bij en het klinkt als een tiet
     
  14. Raymond

    Raymond Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0


    Ik werk zelf dan bij media markt en ben zelf ook geluids technicus.
    Het is en blijft een feit dat stereo beter is.
    Hier in de studio waar ik me muziek dus maak werken we dus met stereo en surround. met stereo is het geluid veel diep en een mooiere klank dan surround.
    Vaak bij surround ontbreekt er een gebrek aan midden en hoge tonen,maar dat komt vaak door de slechte kwaliteit speakers.
    Wil je het echt goed hebben dan moet je inderdaad 5 grote kasten hebben staan en dan begint het er op te lijken, hoewel als ik dat weer met een goede stereo vergelijk kan het er toch niet aan tippen.
    En over die goedkope setjes, ik vind het zelf 3 keer niks maar als je ziet wat je krijgt kwa prijs kwaliteit verhouding is het toch wel aardig.
    zit vaak een radio mp3 speler jpeg alles compleet voor weinig dus mogen we niet klagen :)
     
  15. GiovanniG

    GiovanniG F*ck da Wannabe-MODS

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon ff op Philips.nl kijken, daar staan foto's en ook alle specs.
    Maarre geloof mij nou maar dat di echt geen miskoop is hoor.....
     
  16. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet zo vreemd ook als je bedenkt dat een cd (Stereo) voor iets van een uurtje muziek iets van 600 mb nodig heeft aan informatie. Bij een gemiddelde dvd is de audio track (dolby digital / dts) vaak niet meer dan 3 a 400mb, en dat bevat dan alle informatie voor 5 speakers en een sub. Dan blijft er bar weinig over per speakers. DB / DTS is wat betreft dus inderdaad minder er moet veel meer gecomprimeerd worden. Wat niet wil zeggen dat een dvd niet goed kan klinken maar op een media markt setje van een paar pleuro's kom je er niet. Ik kan van beide erg genieten maar zou absoluut geen films in stereo willen kijken daarvoor klinkt mijn surround opstelling veels te goed.
     
  17. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel hebben die dingen gekost en waar heb je ze gekocht? _O_
     
  18. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ben ik niet met je eens, want daar ligt de kwaliteit van het geluid helemaal niet aan. Je kan ook gewoon een cd-speler op een dolby-surround setje aansluiten. Dan klinkt het egt niet veel beter dan wanneer je muziek luistert van een dvd. Het ligt toch echt aan de boxen en de versterker die je hebt, en ik moet zeggen dat ik nogal moe wordt van het luisteren naar muziek via een 5.1-setje. Het klinkt ook veel slechter zoals al vaak in deze thread is gezegt. M'n oom heeft een 5.1 setje, en na één liedje erop geluisterd te hebben had ik er al genoeg van, simpelweg omdat het gewoon niet fijn klinkt met al dat geluid om je heen. Alleen bij films is dat vet. Daarvoor kun je dollby surround setjes ook beter voor gebruiken (naar mijn mening).


    right :)
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2005
  19. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof dat je me verhaal niet helemaal begrijpt, maar ik had het ook duidelijk kunnen uitleggen :) Ik ben het voor muziek helemaal met je eens, muziek luister ik voornamelijk stereo omdat ik het net als jou niets vindt om midden in de muziek te zitten. Het wordt een ander verhaal als ik een muziek dvd luister bijvoorbeeld de eagles oid om maar wat te noemen, daar wordt je tussen het publiek geplaatst als het ware en ben je dus toeschouwer. Als het op een dergelijke manier wordt toegepast is het wel fijn om te luisteren op een surround opstelling want een center speaker voegt in dat geval echt wat toe en je achter speakers hoor je alleen af en toe wat applaus. Vergeet ook niet dat je dankzij die achterspeakers die muziek hoort die weerkaast op de muur achter in de zaal, dat is heel subtiel maar voegt ook wel wat toe en is niet storend.

    Dat je van mening bent dat de kwaliteit van het geluid niet afhankelijk is van de beschikbare ruimte op een schijfje snap ik dan weer niet. Een cd klinkt beter dan een mp3 of niet soms?
     
  20. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Die dvd van de eagles is nou precies de dvd die ik toen geluisterd heb bij m'n oom en waar ik dus zo moe van werd :) . Maja, iedereen z'n eigen mening... Bij een mening heeft niemand gelijk dus laten we dr maar over ophouden :cool: . Er kan trouwens altijd gediscuseerd over worden :9


    Ja, daar heb je groot gelijk in, maar je zei net dat een dvd slechter klinkt dan een cd. Daar ben ik het dus niet mee eens omdat op een dvd veel meer kan dan op een cd en zoals ik al zei het gewoon aan de set ligt die je hebt.
     

Deel Deze Pagina