Anti EA

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ryan23, 11 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    EA verneukt de games industrie doordat mensen die stront spellen kopen.
    Die spellen zijn alleen maar bedoelt voor de massa. Het is allemaal veel tecommercieel zo krijgen de echte games die met veel liefde worden gemaakt geen kans om door tebreken omdat de mensen alleen maar naar de hoesje kijken |:- (vb. BG&E en XIII _O_ , geen vervolgen omdat de Non-Hard-Core-Gamers liever Medal of Honor of James Bond Kochten). Zie je het dan niet EA wil incashen :eek: . EA games zijn niet voor de echte hardcore gamers(= gamers die zich gamers mogen noemen).

    wie is het er met me eens.

    *De games die EA alleen uitgeven en niet maken heb ik respect voor.
    (jullie weten wel welke games, zoals soul caliber 2)
     
  2. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat iedereen wel weet dat EA games maakt voor de mainstream, maar ze worden natuurlijk ook gewoon door de hardcore gamers gespeeld. Ik vind het wel altijd minder dat EA zijn games zo uitmelkt. Maar om te zeggen dat ze alleen maar slechte games maken is niet helemaal fair.
     
  3. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    als je iets tegen ea spellen hebt koop je ze toch gewoon niet |:-

    wrom dat gezuer, elke developer wil geld verdienen, nou ea laat dat gewoon iets meer blijken, maar dat wil niet zeggen dat alle spellen per defenitie slecht zijn... en als ze dat wel zijn koop je ze gewoon niet.

    uit eindelijk snijden ze zichzelf in de vingers; slechte spellen = lage verkoopcijfers = weinig winst...
     
  4. Ruud

    Ruud Guest

    Ik denk dat het verhaal van de klok en iets niet weten te hangen nogal op de TS van toepassing is.

    Verder snap ik werkelijk geen reet van je zinsopbouw en iemand beschuldigen van het maken van mooie hoesjes is natuurlijk ook bullshit.
     
  5. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah ok, daar heb je gelijk in. Maar je moet tegeven; veel games die EA zelf maakt zijn vaak bagger, omdat de massa ze toch wel koopt. De fifa reeks bijvoorbeeld, is bewust zo makkelijk gehouden voor de massa. Inmiddels zijn ze alweer aan nummertje 10 ofzo bezig met fifa.. hoe uitmelkerij... ook nog elk jaar met een nieuwe versie op de proppen komen die nauwelijk verbetert wordt. |:- Maar goed, zolang die handel door blijft verkopen zal er natuurlijk niks veranderen aan het beleid van EA. Ze zijn daar natuurlijk ook niet dom.. :) Zelf ben k overigens niet pro-EA, mocht dat nog niet duidelijk zijn.
     
  6. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Ik vind dat EA het slim aanpakt.Veel geld verdienen met zo weinig mogelijk inspanning/moeite. Wie zou dat hier niet doen?

    Ik vind games van EA verder ook niet echt super goed maar sommige spelen zijn best wel leuk (NFSU1&2)Ik ben niet anti maar ook niet pro EA.Als mij een spel leuk lijkt koop ik het ongeacht de maker/publisher
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    EA maakt gewoon games voor de casualgamer. Ze hebben een ijzersterk marketingteam. Commercieel zijn ze gewoon perfect. De EA spellen zijn gewoon een begrip geworden, en dat zijn ze natuurlijk niet zomaar. Iedereen heeft wel 'ns een EA spel gespeeld, of het nu van EA Sport is of van EA Games. Ze maken gewoon spellen die voor iedereen toegankelijk zijn.

    Vind je die spellen niets, dan laat je ze toch gewoon links liggen? Ik snap echt niets van die heisa altijd over Anti-EA etc. Het zijn ook maar game developers die hun games willen verkopen. Er zijn eenmaal mensen die er tevreden mee zijn, en sommige mensen zijn er niet tevreden mee. So what?

    Ik zelf vind de EA spellen kwalitatief ook niet altijd top, maar speelde wel altijd FIFA op de PC en Xbox omdat er geen alternatief voetbal spel was die aan mijn voorkeuren voldeed. Nu Pro Evolution Soccer eindelijk naar de Xbox is gekomen ben ik daar aan verkocht.
    Maar altijd dat eeuwige gezeur en het aanmaken van threads over Anti-EA vind ik zo achterhaalt.
     
  8. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    Burnout 3 was toch ook van EA? Super spel hoor..
     
  9. Ruud

    Ruud Guest

    Mooie afsluiter van 'n goede post! Chapeau!
     
  10. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm... rivanov je hebt wel gelijk. Ook ik heb weleens fifa gespeeld op de PC ómdat er niks beters was. PES rules, maar dat doet er nu ff niet toe *) En ok, elke keer een thread aanmaken tegen EA is ook wel een beetje onzin, maar welke thread is dat niet hier? 8) 1 op de 2 is wel zo'n beetje of verkeerd geplaatst, of er bestaat er een thread over.. etc. etc. :9

    Back to the point: EA heeft het beste marketingsbeleid ever maar maakt vroeg of laat denk k een fout. Een fout waardoor de 'uitmelkgames' niet meer van komen.. iig niet meer van EA :) Goed, ik heb m'n zegje gedaan (tada O-) ).. tis wel weer goed met deze thread. Iedereen heeft vaak genoeg op soortgelijke threads gereageerd. Sluiten die handel vind k _0/
     
  11. 60 Yen

    60 Yen Monetary Disaster

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet nog een bedrijf tegenkomen wat het niet doet om het geld...

    Ik haat EA. Ze hebben de C&C serie verpest en dat neem ik ze kwalijk. Vooral omdat Generals helemaal geen C&C spel is. Gewoon een RTS. Maar ja, met C&C ervoor verkoopt het beter.... Dat neem ik ze echt kwalijk, want het waren goede games (C&C en C&C Red Alert en de oudere Dune spellen - Na die spellen werd het minder)
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2005
  12. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb het ook niet zo op EA en daarom koop ik er nauwelijks iets van (meestal omdat de kwaliteit altijd ernstig te wensen over laat)

    Nu kun je wel zeggen, koop het spel dan niet. Maar ze zitten je op een indirectie manier het leven zuur te maken.

    Ze blijfen maar developers opkopen en opkopen

    Neem een voorbeeldje als de Westwood studio's. Als je ziet wat ze eerst altijd voor toppers afleverden (Command & Conquer, Red Alert etc etc). Wat doet EA, die koopt het op en gaat op de franshise verder bouwen. Dit keer houden ze echter geen rekening met de echte fans en zorgen ze dat het spel voor de mainstream toegankelijker moet worden.
    Veel diepgaande gameplay elementen gaan verloren omdat de doorsnee gamer het toch geen ruk interreseerd. Vervolg is dat de kwaliteit hard achteruit gaat.

    Zo hebben we nog een voorbeeldje, de developer 2015 (maker achter de MOHAA serie) Voor het orginele spel was de maker nog zelfstandig bezig en geen tot weinig invloed van EA ondervond. Later heeft EA 2015 echter overgenomen en moet je zien wat voor misbaksels er geboren worden (Medal of Honor Pasific Assault) Het spel ziet er redelijk uit, maar is bijv lang niet te vegelijken met Far Cry (dat hoeft ook niet, als de gameplay maar sterk is) wat je echter terug krijgt is een zeer slecht lopend spel (ook op de nieuwste systemen) een AI waar je kuch tegen zegt en zo zijn er nog tal van punten.

    Ik zie het dan ook zomber in als EA nu al 20% van Ubi opkoopt, die bijna topper naar topper op de markt brengt.......
     
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ikzelf probeer al jaren een vriend ervan te overtuigen dat PES veel beter dan Fifa is, maar hij gelooft me nog steeds niet.
    Ook hoorde ik vandaag iemand opscheppen dat hij Goldeneye: Rogue Agent had gekocht. Hij heeft een ps2, dan snap ik dus niet waarom hij G:RA heeft verkozen boven Killzone. |:-

    Ik haat dingen die veel te commercieel zijn, en dat vind ik ook van EA. Ze kopen op en buiten uit, dat vind ik zeer jammer.
    En ik hoorde dat ze het onmogelijk willen maken Fifa online te spelen als er een nieuw deel komt, ik weet niet of dat door is gegaan. Maar dat vind ik echt zo belachelijk.
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dat zou echt belachelijk zijn, dan verplichten ze de mensen om een nieuw deel van Fifa te kopen! Dát is uitbuiterij! :eek:
     
  15. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Is al jaren lang op de PC zo hoor, dus het zou me niet verbazen als het op de xbox ook gebeurt
     
  16. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Dat is weer eens EA in de bocht. Je betaalt (als je legaal bezig bent) gemiddeld €50 voor een spel. Dan mag je toch verwachten dat je hem altijd optimaal kunt gebruiken? Dat ze hem offline gooien als er een nieuw deel komt is echt te gek voor woorden. Jammer dat EA al zo groot is want dit is de enige developer die ik failliet wens :)
     
  17. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    jah, maar die is gemaakt door Criterion Games, en alleen uitgegeven door EA
     
  18. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Toch niet weer zo'n EA-bash thread he? Hebben we al zovaak gehad, zinloos. [search]Zoek[/search] maar eens rond om gelijkwaardige threads te vinden. Deze gaat in ieder geval dicht.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina