[Internet] Draadloos Wireless LAN Netwerk (Aldi)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door FFWD, 19 dec 2004.

1. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Wij zijn van plan om de draadloos wireless Lan netwerk kit van de Aldi te gaan kopen. Ik heb een kabelinternet abo van Multikabel. Nu staat er in de folder, werkt alleen bij ADSL- internetaansluiting. Even verderop staat er 802.11g DSL-/kabelgateway router en stelt gebruikers in staat hun computerbestanden en een BREEDBAND(!!!) internetverbinding te delen via de geïntegreerde 4 port kabeling via netwerkkabels en zelfs draadloos via de meegeleverde USB-dongels. Nu was mijn vraag kan ik deze set kopen??? Want er staat 1st alleen voor ADSL en later staat er breedband en dsl/kabelgateway router...

Overgetikte Advertentie:

Draadloos wireless-LAN netwerk
    * draadloos communiceren tussen PC's, notbooks etc én directe verbinding van alle aangesloten apparaten met internet
    * doorvoersnelheid: 54 Mbit/sec. (WLAN) en tot 100 MBit/sec, ethernet (afhankelijk van de gebruikte netwerkkaart)
    * werkt alleen bij ADSL-internetaansluiting
    * 802.11g DSL-/kabelgateway router
    * de Medion 802.11g draadloze DSL-/jabekgateway-router stelt gebruikers in staat hun computerbestanden en een breedband internetverbinding te delen via de geïntegreerde 4 Port Switch (bekabeling via netwerkkabels0 en zelfs draadloos via de meegeleverde USB-dongels. De router is uitgerust met 802.11 g technologie

Link naar aldi website met advertentie: Aldi Werkt naar mijn weten niet

Laatst bewerkt: 19 dec 2004
  2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Koop een Wireless Router die zowel voor Kabel als ADSL geschikt is.
    Bij een eventuele overstapt naar een andere provider , hoef je geen nieuwe Router te kopen.
    Over de USB-Dongels hoor ik veel klachten.
    Dat komt doordat de antenne in de behuizing zit , en daardoor een kleine zend/ontvangst bereik hebben.

Voor mijn pc's gebruik ik een PCI kaart of USB adapter beide met een exterene antenne en voor mijn Notebook een PCMCIA kaart.
    De router staat beneden achter de tv en heb op zolder nog steeds een maximale ontvangst.
    Mijn Xbox is via een UTP kabel aangesloten op de router.

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik zou deze prut persoonlijk niet kopen

4. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Net wat fardo zei er is veel betere stuff op de markt. Ik zou een linksys product nemen, zeer betrouwbar spul ;)

5. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Sweex zijn goedkope, betrouwbare routers. Ik heb er net 1, hij stelt alles zelf in. Ik had er geen problemen mee.
    Het enige dat er was dat er een service op mijn computer niet was opgestart, na enig zoeken had ik dat probleem ook gevonden.

Als ik jouw zou ik voor de Sweex routers gaan. Met verzendkosten heb je er op www.alternate.nl met draadloze netwerkkaart er 1tje voor 100 euro.

6. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Het is weer lekker aldi-style gedaan, wil je adsl internet dan moet er een anex a poort op zitten wat al niet vermeld is. Wil je je kabel internet routeren dan moet er een wan poort op zitten of als er een modem functie op zit voor kabel internet dan moet daar ook de juiste kabel aansluiting voor zijn. Persoonlijk als je buddget ernaar staat zou ik een SMC router kopen, aangezien SMC een van de betere zo niet de beste routers maakt. Is het budget er niet dan kan je inderdaad voor sweex gaan.

7. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Niet doen. Ik heb een klein jaar (!) een Aldi router gehad met geïntegreerd WiFi, maar het waren helse maanden. Wireless slecht bereik en ook de router zelf was een ramp om goed te configureren. Ik zou iets meer investeren en goed spul kopen (linksys) dan deze Medion prut.

Gelukkig heb ik niet te klagen over mijn Medion PC van de Aldi.

8. alligate

alligate Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb telenet dus ik ga dit ding nu zeker niet kopen..

maar de reden dat ik eraan dacht was om met een goede vriend die hier een huis verder woont onze pc's in lan te zetten.

Ik wil draadloos gaan omdat: ik een te lange kabel zou nodig hebben, ik de openbare weg zou moeten overbruggen.

ik vond dit forum via google toen ik op zoek was naar meer informatie ivm dit aldi aanbod.
    Nu het duidelijk is dat dit niets voor mij is kan ik het evengoed vragen:
    wat raden jullie mij aan?

ons pc's staan zo'n 50 m uit elkaar, via kabel gaat het niet, er zijn een 10tal muren tussen onze pc's. (ik las toen ik vandaag in de aldi stond: 20m binnenshuis, 300m buitenlucht.
    We gaan wss niet voor een prijs hoger dan 70 euro.

Is niet mogelijk zeker? met minder dan 70 euro ed. ?

dank bij voorbaat ;)
    alligate.

Deel Deze Pagina