Centrino 2.0Ghz <---> Pentium 4 3.4Ghz

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door x-boxter2003, 12 jan 2005.

1. x-boxter2003

x-boxter2003 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Kan iemand me zeggen welke processor het beste zou zijn in de Dell laptop. Ik twijfel een beetje tussen het stroomverbruik van de accu bij de pentium 4 3.4Ghz. Als het verschil in prestaties niet enorm veel verschil maakt dan denk ik dat ik zou gaan voor de centrino 2.0Ghz. Daarom vraag ik hier even wat jullie er van denken. Alvast bedankt

2. Hans NL

Hans NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ligt er ook aan wat je met die laptop wil gaan doen. wil je echt veel gaan gamen en heb je constant een stekker in de buurt en vind je het niet erg je laptop daar steeds op aan te sluiten, dan zou ik voor de p4 gaan. als je toch nog enigsinds mobiel wil blijven zou ik echt voor de centrino gaan.

3. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    eerst een vraag:
    wat wil je met de laptop doen?

4. x-boxter2003

Leuk Bevonden:
    1
    Dus de Pentium 4 is gevoelig sneller dan de centrino.

5. x-boxter2003

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil dat hij vlot iets kan installeren, games spelen,.... Ik heb onlangs op een centrino 1.6Ghz gewerkt en die veel me nogal redelijk tegen. Misschien is de 2.0Ghz al wat beter.

6. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    als de 1,6 tegenvalt en je er echt mee wilt gamen raad ik de 3.4 aan. Let wel op de warmte die het creert en de stroom die het verbruikt aangezien de centrino redelijk zuinig met stroom is.

7. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nou dat heeft ook vooral met je hardeschijf te maken hoor. Je kan wel een snelle processor hebben maar je hardeschijf kan maar iets van 133 mb/s overzetten. Dus. Dan zal je moeten wachten op S-ATA2 maar dat duurt nog even voordat dat komt:)

8. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf laptop met AMD 3000+ 64bit. Qua sterkte is ie zwaar ownage maar accugebruik :'-(

9. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    deze of de 3200+ gta ik aanschaffen :9

10. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Grapjas dat zou betekenen dat elke pc met een ide harde schijf traag is, want 133mb/s is gewoon de snelheid die een ide schijf aankan. Het heeft er dus compleet niet mee te maken.

On-topic:

De centrino is een low budget processor dus niet gemaakt om te gamen, als je wilt gamen zou ik meteen die pentium 3,4 ghz pakken of kijken naar athlon 64. Maar zoals je al zei dat je waarschijnlijk een dell pakt en die leveren geen athlon. Als je wilt gamen is de videokaart nog belangrijker dan de processor, dus als je moet kiezen voor een minder processor (bv een 2,8 ghz met de dikste videokaart, of een 3,4 ghz met een minder videokaart) dan zou ik voor de 2,8 ghz met de dikste videokaart gaan.

11. Clitoris

Clitoris Guest

Zit nu op een Athlon XP-Mobile. Stroomverbruik: middelmatig. Prestaties: Voortreffelijk :9

12. Clitoris

Clitoris Guest

Ben je gefocussed op gamen en videobewerking? Dan zou ik zeker voor een Athlon 64 bit gaan. Ben je gelijk voorbereid op de toekomst! FBS oftreft de P4 medogenloos, en HT-2 werkt ook stukken sneller :)

13. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Hij wou een dell laptop en die leveren geen athlon processors, ook is het FSB en niet FBS (maar das mierenzeiken). HT-2 word alleen gebruikt voor programma's die ermee kunnen werken en games willen het vermogen van de hele processor hebben dus die zullen nooit 1 processor virtueel opdelen in 2 processoren.

Deel Deze Pagina