Probleem bios-scherm

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Goldfish, 12 jan 2005.

1. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een probleempje, mijn (nieuwe) pc blijft heeeeel erg lang haken op het bios-scherm ( zo heet dat toch?) ik bedoel in ieder geval het allereerste scherm waar het geheugen gechekced word.

Dit duurt denk ik letterlijk 5 minuten ofzo. hierna start alles weer gewoon normaal op en verder krijg ik dan ook geen problemen.

het bleek dus dat voor deze ongein mn vader een nieuwe printer had geinstalleerd, daar was ik niet bij. Hij vertelde mij dus dat er een melding kwam dat alle virusscanners moesten worden afgesloten voordat de installatie verder kon gaan.
    Dit heeft hij toen niet gedaan, en heeft de installatie dus gewoon voortgezet. Die printer doet het nu dus, maar de volgende keer dat ik de pc opstartte kreeg ik dat probleem.

Ik zou dus graag even willen weten wat het nou precies is, en hoe ik het op kan lossen.

Bij voorbaat heel veel dank _O_

Laatst bewerkt: 12 jan 2005
  2. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Interessante probleem, maar sorry ik kan je niet helpen. Je vader had denk ik gewoon alle virus scanners moeten afsluiten ;)

3. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    als je de printerprogramma verwijdert, doet hij het dan wel goed?
    eventueel ook printer eruit trekken

4. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Is ie niet gewoon een hele lange geheugen check aan het doen? Dat kan je aan en uitvinken in bios.

5. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Lijkt me niet voor de hand liggend als ie het voor een tijd niet deed :)

6. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou de software van printer er ff afgooien, en dan even kijken of het nog steeds langduurt, zoja, dan pc terugbrengen, zonee, printer opnieuw installeren en doen wat de instructies zeggen.

7. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    oke thnx ik zal idd ff die printersoftware eraf gooien en dan kijken wat er gebeurd

8. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb hetzelfde probleem als ik mijn nec dvd speler door de bios laat herkennen. Gelukkig herkent windows xp zelf zijn cd/dvd spelers dus ik heb gewoon in mijn bios gezet dat hij mijn nec dvd speler niet hoeft te herkennen. In windows kan ik hem gewoon gebruiken omdat (zoals ik al eerder zei) windows hem zelf herkent.

Je kan dus als je windows xp draait het best de cd/dvd drives in de bios uitschakelen (let op als je windows opnieuw wil installeren dat je ze dan weer ff aanzet) dan bespaar je zowiezo tijd.

9. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Is de printer via een USB kabeltje aangesloten? Zo ja, heb je USB 2.0 drivers? Zo niet, ff downloaden. Windows XP Service Pack 2 heeft ze er standaard inzitten dacht ik.

Anders kan je de software voor de printer deïnstalleren en alles daarna wel goed installeren, zonder draaiende virusscanner dus.

Deel Deze Pagina