Het is een spel. Als je competitie wilt rijden, dan zou dat gewoon moeten kunnen vanzelfsprekend. Maar als je één baan gewoon leuk vind en je bent er goed op, waarom zou je dan verplicht moeten zijn om ook andere banen te rijden? Je gaat uiteindelijk toch wel verschillende banen proberen, maar het zou een beetje raar zijn als je niet gewoon zelf mag weten welke track je wilt rijden. Je hebt er tenslotte ook €60 voor neergelegd.
Je zult altijd wel spelers tegen komen die beter zijn dan jij. Met Halo 2 zit ik op level 11, en ik kom ook spelers tegen in Optimatch die level 15 hebben of gewoon level 11, maar die toch beter zijn. Je kunt niet één moeilijkheids niveau krijgen op Xbox Live omdat er altijd mensen beter of slechter zijn. Dat is nou juist ook het leuke. Dan ontstaat er competitie. Je moet natuurlijk wel tegenover een beetje gelijkwaardige spelers worden geplaatst, wat jij denk ik ook bedoeld, maar doe het dan ook zo dat je nog kunt kiezen wat je leuk vind om te rijden i.p.v. domweg in een game geplaatst worden. Het Optimatch systeem van Halo 2 is gewoonweg een quickmatch waarin je kunt kiezen of je deathmatch of team-based games wilt spelen. Ik heb in andere Xbox Live games quickmatch functies gezien waarin je nog meer kon kiezen.
Laatst bewerkt: 14 jan 2005