Pieptoon door de boxen van mn versterker

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door JKI, 16 jan 2005.

1. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    De instalatie van mn xbox:

--video uitgang (gele stekkertje) -->-- Tv
    xbox uitgang >
    -- audio uitgang (witte en rode stekkertje) -->-- versterker

Edit: ik zie net dat hij de spaties negeert als ik dit post dus ik hoop dat je het begrijpt :D

Ik hoor dus zoals je kan zien in het schema alleen maar geluid via de boxen die op mijn versterker zijn aangesloten, er zit alléén dat gele plugje in de scart, de rode en de witte zitten via een verlengsnoer van 7 meter in mijn versterker. Mijn probleem is dat ik als ik de xbox aanzet gezoem hoor door de boxen. De zoemtoon is niet hard en ook niet heel hoog of juist heel laag maar hij is er wel. Als ik bijv naar de radio luister of naar een cd is die zoemtoon er niet dus het ligt niet aan mijn versterker of de boxen. Als ik het geluid via de tv aansluit hoor ik die zoemtoon ook niet (dat kan ook liggen aan dat het geluid van mn tv niet zo fantastisch is ;) ).
    Wie heeft er ook last van dit probleem of weet waar het aan ligt en hoe je het op kan lossen??? ff voor de duidelijkheid: het gezoem begint als ik de xbox aanzet, het maakt niet uit of er nou een spel in zit of niet.

Laatst bewerkt: 16 jan 2005
  2. Ross

Ross The Father

Leuk Bevonden:
    0
    ik berijp het hadden wij ook maar je went er vanzelf aan hoor.. maar hij was neit storend. is hij er ook nog als je speelt? of misschien heb je de boxen gewoon te hard staan.

3. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, hij is er zolang de xbox aanstaat.
    En wat bedoel je met 'je xbox te hard staan'?

4. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dnek dat het aan die verlengsnoer ligt ik heb ook welles problemen gehad met de verlengsnoer...
    off waar je het witte en rode stekkertje inplug bij je radio.. daar kan het ook aan liggen...
    maybe moet je nieuw verlengsnoer kope om het probleem op te lossen....

5. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Aan mijn versterker ligt het zeker niet en om nou een nieuw verlengsnoer te gaan kopen...

6. Ross

Ross The Father

Leuk Bevonden:
    0
    je boxen niet je xbox. hoor je het ook echt boven alle spel geluiden uit?

7. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Als je de boxen harder zet gaat die zoemtoon ook harder. Enne, ik heb het net ff geprobeerd met een ander snoertje maar dat maakt niets uit.

8. Socks

Socks a.k.a sokken

Leuk Bevonden:
    0
    doet mij denken aan een microfoon te dicht bij box probleem. Maar dat zal het wel niet zijn :)

9. Afroman

Afroman Becaus i got high

Leuk Bevonden:
    0
    Heb het ook een tijd gehad, ben er achter wat het is. Je midelste van je speaker zitten kleine gatjes in, dat is het gezoem wat je hoort.Probeer het eens met ander boxen.

10. Deus X Machina

Deus X Machina Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haha ja ik heb het ook met mn wekker radio en mn telefoon, als ik gebeld word maakt hij echt een mega kut geluid waardoor er nie meer normaal te telefoneren valt ook als staat hij uit. Een vriend van me had het ook met zn boxen van zn stereo. Ik zou zo geen oplossing weten.. :confused:

Laatst bewerkt: 17 jan 2005
  11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Jullie hebben je boxen opgeblazen ... te hard aangezet ... de enige oplossing is nieuwe boxen kopen ....

Hmmm vaag je hebt het niet als je gewoon radio luistert?

Laatst bewerkt: 17 jan 2005
  12. Sebass

Sebass Schizz Artist

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens my komt het door de stroom die door de kabels loopt, ik heb het ook by myn boxen die ik op myn xbox heb aangesloten. Soms gaan de zoemen weg als ik langer speel (miss moetten de boxen wel warm worden ofzo) Erg jammer dat dit gebeurt, m aar meestal wen je der wel aan. suc6

13. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Probeer het eens zonder dat verlengsnoer. Dus gewoon die witte en rode stekker direct op je versterker aansluiten.
    Dit klinkt namelijk alsof je static oppikt. Dat kan gebeuren als kabels te lang zijn, te vaak worden onderbroken door tussenstekkertjes of gewoon van niet goede kwaliteit zijn.
    Ik neem even voor het gemak aan dat je radio en CD niet gebruik maken van een dergelijke lang verlengsnoer..

14. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Speel je op xbox live of xbconnect?
    Ik heb namelijk ook een zoem in me boxen als ik speel.
    Maar bij mij komt dat omdat die crosscable via me pc naar me xbox gaat.
    Als ik die er uit trek heb ik die zoem niet meer.
    Me broertje zegt dat het komt omdat het metaal van die kabel het metaal van de pc aan raakt. Maar hoe ik die zoem zou kunnen verwijderen zou ik bij god niet weten.

15. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik heb het alléén bij m'n xbox

Het zoemen gaat bij mij helemaal niet meer weg dus het heeft niets met het opwarmen te maken...

Goeie tip, ik zal het proberen!

Ik speel via xboxconnect, ik zal wel ff proberen om die kabel eruit te halen en te kijken of hij dan niet meer zoemt.

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben achter jullie pieptoon probleem gekomen.... jullie hebben een normale scart kabel neem ik aan? Koop de advanced scart kabel deze is afgeschermd en zal dan niet meer op je boxen storren ... de kabels zijn te dicht bij elkaar en resoneren

17. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Resoneren... :confused: ? Nou ja, in ieder geval bedankt! Ik zal je raad opvolgen ;)

18. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Idd ik had dat probleem met een oud setje, de kabels ervan raakte andere kabels aan waardoor ik een ruis/zoem had door de speaker. Kan best dat de TS hetzelfde probleem heeft.

19. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Maar een Advanced Scart heeft toch geen scart blok? Dan heb je dus ook geen rood/wit tulp meer.

20. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een advanced scart:

En volgens mij dit ook:

Edit: laat dat laatste plaatje maar... Die doet het toch niet.

Laatst bewerkt: 18 jan 2005

Deel Deze Pagina