Verslaving

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Shammo, 18 jan 2005.

1. PunKBalleR

PunKBalleR Soccer freak

Leuk Bevonden:
    0
    Nee.

Ik speel meestal 1/2/3 dagen per week, in het weekend.

Natuurlijk volg je het nieuws, van aankomende games, en kijk je er naar uit (naar heel weinig eigenlijk 8)), maar "dromen", nee.

Vroeger had ik dat wel, dat ik samen met iemand aan spellen zat te denken, hoe dope ze wel niet zouden gaan worden :D, maar heb het nu veel te druk met school.

Dus nee, ben niet verslaafd.

Laatst bewerkt: 19 jan 2005
  2. toetje

toetje Hardcore 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Nee...
    Vind gamen heel leuk, maar laat mijn slaap of mijn sociale leven er niet onder lijden.
    Meestal wel savonds ff, maar vind het ook lekker om met mijn vriendin tv te kijken. Zou ook asociaal zijn als zij niks meer kan zien omdat ik moet Xboxen.
    In het weekend speel ik wel wat meer, maar als ik het druk heb in het weekend kan het ook zo maar zijn dat ik 'm niet aanraak...

3. Technotic

Technotic Digitaalgras.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Verslaafd is een groot worod, maar als ik een avond niks te doen hebt, zet ik grotendeels wel de xbox aan om pes4 te spelen.

ook als ik andere dingen aan het doen heb op m`n pc ofzo bjivoorbeeld, staat de xbox altijd wel aan, zodat wanneer ik uitgenodigd wordt gelijk kan spelen

4. WillemWalrus

WillemWalrus t Kan altijd stouter

Leuk Bevonden:
    0
    Pro Evolution Soccer 4

Verder geen commentaar :9

5. Lambers

Lambers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben niet verslaafd.
    Ik speel wanneer ik zin heb, maar ik speel ook niet als ik geen zin heb.
    En mijn nachtrust of sociale leven lijdt er zeker niet onder!

6. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Er zijn naar mijn mening ook geen spellen de laatste tijd waar je echt verslaafd aan kan raken.

7. HIM

HIM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar ik nu zeker aan verslaafd aan ben is PGR2 via LIVE kan er gewoon niet achter van daan komen

maar mijn verslavingen zijn gamen+roken

gamen moet ik gewoon elke dag doen..en nu zeker dat ik LIVE heb :9...en roken ben ik nu eenmaal mee begonnen.

Kan beter langer gaan gamen dan roken maar goed allebei is ook goed :9

Laatst bewerkt: 19 jan 2005
  8. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ik moet eerlijk toegeven dat ik ernstig verslaafd ben aan het hele game gebeuren.

En dan heb ik het nog niet eens over het spelen van de games zelf maar de gigantische "Ik moet dit hebben drang" naar nieuwe games.
    Vaak zit ik savonds dan ook te zoeken naar nieuwtjes over games, consoles en andere hebbedingetjes.

Komt ook omdat ik veel thuis aan school bezig moet en dat lukt gewoon niet met een xbox, gamecube en pc in de buurt.
    Dan is het vaak maar weer goed dat het weekend in zicht komt en ik me weer volledig op mijn vriendin en vrienden kan storten om het weer ffies te vergeten.. maar van ma t/m do kan ik het gamegebeuren niet uit mijn kop krijgen.

Met veel pijn en moeite heb ik jaren geleden kunnen stoppen met roken, ik ben benieuwd of ik ook wat meer mate in het gamen kan krijgen ;)

9. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    De vergelijking tussen gamen en roken gaat denk ik wel goed op.
    Net als bij roken heb je de instant satisfaction bij elke mooie kill of overwinning.
    Laten we eerlijk zijn, winnen is gewoon leuk en geeft een kick.

Daar komt nog een ander aspect bij.
    De verzamelwoede van verschillende games.
    Flashy designs op de verpakking en de vage angst om iets geweldigs te missen als je die ene game nu net niet hebt.
    Kopen!!
    Softwarebedrijven zijn de dealers voor een nieuwe generatie verslaafden. :)

"Multikill!!!" O yeah baby....Ok, nog 1 potje dan.
    Ik heb mijn adrenaline kick hard nodig.

10. MassHyponotic

MassHyponotic Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ik noem het niet verslaafd. Maar ik vindt het leuk om zo nu en dan even lekekr achter de Xbox te kruipen. Ik zit eigenlijk alleen maar achter de Xbox als ik er zin in hebt. Je hebt ook mensen die er achter gaan zitten zodra ze niks meer weten om te doen. Maar nee. Af en toe even lekker achter de Xbox zitten doet me goed. Maar ik vrees dat ik binnenkort misschien wel vaker achter de Xbox moet kruipen omdat ik dan verplicht previews en reviews moet inleveren, en dat moet ik toch wel even de games nog beter kennen.

11. Gold Elite

Gold Elite Guest

Nou verslaafd zou ik mijzelf niet noemen maar ik heb wel graag dat ik na school een uurtje of twee ga gamen. Ik droom alleen als ik bijvoorbeeld op xbw screens van SC: CT zie van dat spel. Maar nu ik Morrowind heb zit ik toch wel vaker achter mijn boxje.:D Vroeger toen ik nog maar een paar spellen had raakte ik hem soms een maand of twee niet aan. Maar sinds ik spellen als Splinter Cell 1 en 2 heb zit ik die toch wel vaak te replayen.:9

Laatst bewerkt door een moderator: 19 jan 2005
  12. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb wel eens gehad, vooral in het weekend of in vakantie, dat ik een nieuw spel heb gekocht en gewoon tot 03:00-04:00 uur door speel, als ik dan wil gaan slapen, dan lukt dat absoluut niet en pieker ik over levels, omgevingen, etc. wat ik later in het spel zal tegenkomen. Ook heb ik wel eens dat ik veel wegblijf van school als ik een nieuw spel heb. Bij NFSU2 bleef ik gewoon 4 dagen weg van school, toen ik hem uit had gespeeld, keerde ik pas weer terug.

Ik vrees dat als ik Xbox Live of XBC krijg, dat dit nog erger word. Maar als ik een headset heb, dan is het verstandig om die na 23:00 uur niet meer te gebruiken, anders horen mijn ouders me en heb ik flinke problemen. Dan maar stil "liven".

13. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik een leuke game hebt dan speel ik die ook helemaal verrot (niet te letterlijk). Maar dan ook echt met een goede game en niet met een game dat je een beetje moet rondlopen en dingen aan mensen moet vragen. Dat vind ik gewoon stomme games. Maar als ik dan zo'n goede game spel dan speel ik ook gwn tot in de nacht. Hoewel dat niet mag. Maar ik vind het ook wat je verslaaft vind. Als je niet zonder meer kan, en als je opeens weer denkt dat je MOET gaan xbox-en dan vind ik het een verslaving. Net zoals roken, je kan niet meer zonder, en je moet het doen. Je kan het ook niet doen mar dan heb je van die afkick verschijnselen. Maar stel dat me Xbox verrot was ofzo, en hij moest gemaakt worden, en hij was een paar weken weg. Dan zou ik uhm toch wel erg missen. En ik denk dat als ik uhm terug heb dat ik al die kills moet inhalen die ik dan met Halo 2 maak. Dan MOET ik gewoon op de Xbox. Gelukkig is dat nog niet gebeurt. Maar ik vind niet dat ik verslaaft ben, ik vind dat ik soms tijdelijk verslaaft ben.

14. Gold Elite

Gold Elite Guest

Ik zal nooit van school weg blijven om een game te spelen. Oke de gedachte is er maar dat vind ik toch een beetje te gek. Als ik een nieuw spel de hele dag door speel en dan ga slapen ga ik tevreden slapen want ik heb dan morgen weer een game om te spelen denk ik dan altijd maar. Als ik Xbl zou krijgen dan zou ik zeker weten er heel lang aan willen zitten maar mij moeder wil een limiet van een bepaald aantal uren invoeren. Ach als ik de vehalen hoor van mensen die uren achter xbl zitten dan vind ik het geregtvaardigt.:)

15. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is denk ik ook mijn probleem. Mijn moeder en vader zullen nooit akkoord gaan als ik er heel lang achter zit, wat ik zelf eigelijk ook verstandig vind, want daar word ik nooit beter van, te lang en te laat gamen, maar als hun 's nachts slapen, dan kunnen ze mij toch niet checken, als ik koptelefoon op heb. De ene helft van mij wil gewoon alleen maar gamen, terwijl de andere helft dat ook wel wil, maar niet te lang en te laat, da's mijn verstandige deel en nee, ik ben niet schizofreen :D

16. Freeloader

Freeloader Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja het blijft lastig he dat kiezen; Ga je nu nou slapen of blijf je gamen. Ik zou in ieder geval niet door gaan met gamen, het zou ook niet kunnen, mijn ouders zouden wakker worden van het lawaai. Een koptelefoon zou daarom wel handig zijn.

Maar als ik een koptelefoon had, was ik nog niet door gaan spelen. Ik ben niet verslaafd, Ik zit misschien een uurtje per dag achter m'n xbox. En als het een keertje niet kan, dan doe ik het ook niet.

Als ik dan toch heel vaak zou gamen dan zou ik het ook niet verslaafd willen noemen. als je veel gamed dan is gamen gewoon een lifestyle voor je en geen verslaving. je bent gamer of je bent het niet. in dat geval ben ik het dus niet. en daar heb ik geen moeite mee, ik game voor mijn plesier.

17. zafira

zafira Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :cool: Hey! Ik speel nu een tijdje Halo2 live. De enige friends zijn amerikaans. Kan iemand mij uitnodigen voor een clan? EĆ©ntje met veel nederlandse leden. Kun je iets makkelijker commando's naar elkaar roepen. Zafira is ook mijn xbox-live gamertag. Deze is ook gelinkt op bungie.net. Momenteel zit ik op level 10 met big team battle.
    ps:

Ik heb al een clan opgezet: Flying Eagles met jawel mezelf als lid! Misschien wil iemand hier wel bij!! Ik hoor het wel.
    Al vast bedankt!
    zafira. _0/

18. PPM

PPM Blaataap

Leuk Bevonden:
    0
    Een aantal jaar terug heb ik dat wel s gedaan voor spellen (heel af en toe een uurtje extra overslaan zodat ik nog net wat langer kon spelen), maar nooit hele dagen en nu ik studeer doe ik t eigenlijk ook niet meer (terwijl het een stuk makkelijker is om colleges over te slaan).

Verslaafd is voor mij als ik op een moment niet kan stoppen, terwijl ik weet dat ik eigenlijk wel zou moeten stoppen. Dat is mij vroeger in mindere mate misschien wel overkomen, maar net zoals met het vorige voorbeeld heb ik daar nu helemaal geen last meer van. Ik zie de xbox zeker, alleen nog maar als een manier om wat loze minuten/kwartieren/uren door te brengen als ik me echt verveel.

19. verboonstra

verboonstra Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben redelijk verslaafd. het komt regelmatig voor dat ik 's nachts doorga om te gamen omdat ik weer eens een nieuw spel heb. mijn xbox staat dan ook elke dag aan. zo ongeveer 6 uur. maar ik kijk in die tussen tijd ook veel tv. het is daarintegen geen uitzondering dat ik soms 8 uur per dag speel.

20. Ross

Ross The Father

Leuk Bevonden:
    0
    als je vind dat je verslaaft bent als je: niet kunt slapen als een spel niet lukt, je snachts droomt over je levels, je kapotte controllers bewaart, je zo lang mogelijk gamed als je ouders weg zijn, je helemaal gek word als je leraren je langer laten blijven tewijl je net een nieuw spel heb, als je in de vakantie soms helemaal gek word omdat je niet ken gamen, als je neit kunt stoppen terwijl je een werkstuk morgen moet inleveren...... jah dan zou je mij verslaaft kunnen noemen...

Laatst bewerkt: 26 jan 2005

Deel Deze Pagina